Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos laitatte meille köyhille jouluna jonkun paketin, muistakaa tämä.

Vierailija
11.11.2015 |

Myös meidän lapsemme haluavat muotileleuja mm minecraft legoja, tabletteja yms ei mitään suklaata ja villasukkia. Kiitos.

Kommentit (223)

Vierailija
181/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta miksei lapsille voi opettaa että kaikkea ei voi saada. Meillä ei ole varaa ostaa mitään ihmeellistä, mutta ainakin ostetaan kaikille lapsille tasapuolisesti ja samalla rahalla jonkin jutun mitä ovat toivoneet. Törkeintä on eriarvoistaa, niin että osa saa mitä toivoo ja osa ei. Pahimpia ovat olleet ne joulut kun ollaan vietetty porukalla sukulaisilla ja toiset lapset ovat saaneet paljon kalliimpia lahjoja ja vieläpä paljon enemmän. Siksi haluaisin että lahjat avattaisiin aina meillä kotona, lapset ovat silloin ihan tyytyväisiä ja onnellisia niistä muutamasta paketista kun ei ole mitään mihin verrata. Eikä itsekään tuntisi itseään niin huonoksi vanhemmaksi kun on varaa käyttää vaan 50e joululahjoihin..

No teidän sukujouluissannehan lapsesi juuri oppivat, että kaikkea ei voi saada. 

Vierailija
182/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitatte joulupaketin tuntemattomalle varattomalle lapselle, niin jos voisitte olla hienotunteisia pliis!  Älkää tehkö sitä pakettia yhdessä samanikäisen lapsenne kanssa, joka sitten voi äkätä sen laittamanne lahjan jonkun lapsen päällä (jos se on vaate) tai tavaroissa.   Eli käyttäkää vähän järkeänne.

Ehkä olis parempi olla laittamatta mitään vaatetta, koska ei niistä muutenkaan aina tiedä, sopiiko ne ko. paketin saajalle kuitenkaan ja tuo tunnistaminen on aika kelju juttu. 

Joten laittakaa jotain sellaista, mitä ei voi tunnistaa.  Lahjakortti aina hyvä, johonkin sopivaan kauppaan tai vaikka pizzeriaan, siitähän isommat lapset tykkäisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan ostettua lapsille jouluksi melkein mitä haluan mutta en osta edes omille tuollaisia lahjoja. Jo on kumma jos ei kelpaa tavalliset barbiet ja Legot niinkuin muidenkin lapsille. Fiksut säästää siellä missä se kannattaa. Esim monet pelit kannattaa ostaa käytettynä liikkeestä.

Ei se materia tee köyhästä eikä rikkaasta onnellisempaa, ehkä kannattaisi nyt katkaista se kierre että ei omat lapset enää samaan kasvaisi.

Moni köyhä unohtaa että vakavaraus on seurausta fiksusta taloudesta, ostetaan järkevästi. Esimerkiksi se että ostaisin nyt älyttömän hintaisia lahjoja hyväntekeväisyyteen ja omat jää ilman ei ole fiksua. Se että ostan omille järkeviä lahjoja ja muutaman järkevän myös hyväntekeväisyyteen on fiksua, eikö?

Vierailija
184/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

k kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut miten nämä lahjoituspaikkojen avustushenkilökuntaan kuuluvat ottavat parhaimmat lahjat päältä omille lapsilleen.

Näin todellakin tapahtuu, olen myös kuullut. Isoäiti tuo kaiken parhaan lapsensa perheille, joilla on kyllä omaakin rahaa.

En usko. Järjestöt jossa olen ollut vapaaehtoisena, ovat tarkkoja tuossa. Jos joku isoäiti varastaa, niin kai hänkin joskus jää kiinni.

En minäkään oikein usko tuota.  Meillä järjestää mml tätä keräystä, ja lahjat on paketeissa, siis avaamattomina!  Ja päällä on vain lappu, minkäikäiselle lapselle lahja on ja onko kyseessä tyttö vai poika.  Ei kukaan henkilökunnasta näe eikä tiedä, mitä paketissa on, joten ei voi valkata "parempia päältä" ja lisäksi näitä "osoitelappuja" on tietty ja tiedetty määrä, koska on otettu etukäteen selvää perheistä, joille lahjat annetaan.  

Vierailija
185/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, se tunne kun edes kohtuu toimeentulevan perheen lapsena ei oo koskaan saanu villasukkia ja suklaata kummempaa :) eikä se oo koskaan haitannu, joulu ei tulisi ilman niitä!

Mut näin kai ne ajat muuttuu.

N22

Vierailija
186/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitatte joulupaketin tuntemattomalle varattomalle lapselle, niin jos voisitte olla hienotunteisia pliis!  Älkää tehkö sitä pakettia yhdessä samanikäisen lapsenne kanssa, joka sitten voi äkätä sen laittamanne lahjan jonkun lapsen päällä (jos se on vaate) tai tavaroissa.   Eli käyttäkää vähän järkeänne.

Ehkä olis parempi olla laittamatta mitään vaatetta, koska ei niistä muutenkaan aina tiedä, sopiiko ne ko. paketin saajalle kuitenkaan ja tuo tunnistaminen on aika kelju juttu. 

Joten laittakaa jotain sellaista, mitä ei voi tunnistaa.  Lahjakortti aina hyvä, johonkin sopivaan kauppaan tai vaikka pizzeriaan, siitähän isommat lapset tykkäisi. 

Mä en koskaan osta tuntemattomille mitään niin uniikkia, että lapseni voisivat tunnistaa sen toisella lapsella juuri minun ostamakseni. Kaikki uniikki kun yleensä maksaa aivan sairaan paljon. 

Vierailija
187/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet saa niin paljon rahaa tukien muodossa etten ymmärrä miksi tällasia keräyksiä järjestetään?

Mainitse ne tuet. 

Lapsilisät, mitä muuta?

Vierailija
188/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattelin tuolla jouluapua ryhmässä ja etin perhettä kelle olis ostanu jotain. Mut sit hoksasin että mielumminhan mä lahjotan johonkin löytöeläinkeskukseen. Viattomia raasuja, evätkä osaa olla netissä naukumassa kalliita lahjoja. Saa ehdottaa lahjoituspaikkaa, jos jollain kokemusta eläinten auttamisesta.

Alavuden seudun Eläintiimi on yksi hyvä kohde! Vuosi sitten perustettu, pursuaa jo nyt yli äyräidensä kissoja ja vapaaehtoiset ovat helisemässä, että mistä saadaan tarpeeksi kaikkea tarvittavaa. Jos haluaa tukea tänä jouluna ensiaskeleitaan ottavaa eläintensuojelukohdetta.  www.elaintiimi.fi

Vierailija
189/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kun joitain noita lahjatoiveita esim. noissa fb-ryhmissä katsoo, niin siellähän halutaan niin kalliita lahjoja että ei normaali, vakavarainen pienituloinen tai edes alempaan keskiluokkaan kuuluva sellaisia osta itse omille lapsilleen. Halutaan siis tuntemattomilta lahjoja, joilla köyhän lapsi voi lesota ikätovereilleen jonka lahjat on saatu omilta vanhemmilta ja valitetaan jos lahjojen taso on samaa mitä ne vakavaraiset pienituloiset antavat omilleen. Ei tuota voi kuin ihmetellä, ja kyllä ne omat lahjoittamiset kohdistuu nykyään ihan muualle.

Vierailija
190/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä mieleen, että me saatiin muutama vuosi sitten, kun oli huonompi tilanne, joulupuukeräyksestä lapsille lahjat. Muuten osui ihan hyvin lahjat, mutta kuopukselle, joka oli tuolloin 6v, ei oikein...Sai tosi nätit collegehousut, mutta se koko..! Kokeiltiin housuja itse asiassa nyt keväällä ja olivat edelleen liian suuret. Ja lapsi täyttää nyt 9v ( tuossa keräyksessä laitetaan siis tiedoksi lapsen ikä ja sukupuoli).

Tuo lahjakeräysidea on aivan mahtava ja suurimmaksi osaksi onnistunut systeemi kunhan siihen lahjoittavat ihmiset vaan muistavat, että saajana on lapsi, jolle se paketin sisältökin on tärkeä, ei vaan saamisen ilo.

Ja en tarkoita, että lahjan pitäisi olla kallis tai joku aapeen mainitsema merkkituote, mutta ei kuitenkaan niinkään, että paketista löytyy esim. liian isoja/pieniä vaatteita jne.

Itse olen haaveillut, että jos joskus saisin osallistua noihin keräyksiin antavana osapuolena, että varsinkin nuorille saisi lahjoitettua lahjakortteja esim.h&m, leffalippuja tai lahjakortteja ruokapaikkoihin (pizzeriat yms).

Vierailija
191/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi, mun lapsi olisi ollut onnellinen niistä villasukista ja lapasista. Ja suklaasta. Itse en osaa ja pysty neulomaan, ja mummo neuloi niitä vain lapsen serkuille ja heidän vanhemmilleen. Välillä ostin kirppikseltä uusia, toisinaan huusin huutonetistä meille kalliilla rahalla sukkia. Ja laitoin pakettiin.

Vierailija
192/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina unohtuu näistä meillä ei ole varaa siihen ja tähän -keskusteluista, että kuinka näillä perheillä on varaa laittaa tupakka-aski per päivä per vanhempi? Jos aski maksa 7e, tupakka syö perheen budjetista 410e kuussa. Vuositasolla tämö on 5000e euroa. Summalla voisi ostaa lahjoja ja syödä hyvin, ehkä matkustaakin.

Meillä on vain yksi tienaaja, emme polta eikä meillä ole autoa, juu tästä ovat lapset kärsineet, mutta eivät muusta. Elämä on valintojen tekoa, eikö näin?

Vierailija
193/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina unohtuu näistä meillä ei ole varaa siihen ja tähän -keskusteluista, että kuinka näillä perheillä on varaa laittaa tupakka-aski per päivä per vanhempi? Jos aski maksa 7e, tupakka syö perheen budjetista 410e kuussa. Vuositasolla tämö on 5000e euroa. Summalla voisi ostaa lahjoja ja syödä hyvin, ehkä matkustaakin.

Meillä on vain yksi tienaaja, emme polta eikä meillä ole autoa, juu tästä ovat lapset kärsineet, mutta eivät muusta. Elämä on valintojen tekoa, eikö näin?

Joo minä en polta, en käytä lainkaan alkoholia, yhä on se MS-tauti. Mutta kiitos näistä viisasteluista taas!

Vierailija
194/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo minä en polta, en käytä lainkaan alkoholia, yhä on se MS-tauti. Mutta kiitos näistä viisasteluista taas!

Sori, en tiennyt, ethä tämä ketju oli sinun elämästäsi! Luulin, että tämä oli yleisemmällä tasolla oleva keskustelu.

Vierailija
195/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varakkaat osaamme olla kiitollisia vähästäkin kuten esim. juurikin villasukista. Varattomille ei tunnu kelpaavan MIKÄÄN!

Vierailija
196/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun on raitis joulu, jossa tunnelma on hyvä ja rauhallinen, niin se on lapsen kehityksen kannalta tärkeämpää kuin se, mitä niistä paketeista paljastuu."

Tärkeä pointti, minkä toivoisi jokaisen lapsen kokevan.

Vierailija
197/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortissa vaan on se valitettava riski, että ei välttämättä päädy lapselle asti...

Vierailija
198/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös meidän lapsemme haluavat muotileleuja mm minecraft legoja, tabletteja yms ei mitään suklaata ja villasukkia. Kiitos.

Sun kaltaset ruinarit kierrän kaukaa ja en juuri jouluna ajattele. Kun mikään ei riitä ja itse ei viitsi tehdä mitään asioiden eteen. Helpompi olla lahjalista handussa ja ojentaa eteenpäin.

Vierailija
199/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen ajatellutkin, ja laittanut pakettiin aina jotain vähän laadukkaampaa vaatetta tai jonkun ko. vuoden muotilelun.

Toivottavasti lahjan saaneet ovat ilahtuneet.

Olen itse lähtöisin köyhästä perheestä ja siksi haluan tuottaa iloa jollekin köyhälle lapselle.

Vierailija
200/223 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä se lapsi voi tunnistaa, että kenellä on juuri meidän paketin paita päällä?

Kaupassa kun myydään useita samanlaisia vaatteita eri ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän