onko suulla macbook? miksi?
Onko sulla joku hyvä syy miksi omistat macbookin?
Kommentit (43)
Halusin kevyemmän koneen opintoihin (pakollinen joka päivä). Hyvä kuvanmuokkauksessa. Kevyt, nopea, akku kestää.
Toimii omiin tarpeisiini paremmin kuin Windows tai Linux. Käyttämäni ohjelmistot ovat parhaiten tuettuja Applen koneissa ja tykkään myös käyttöliittymän logiikasta ja miten se on suunniteltu.
Töissä WIn7, kotona OsX, kännykässä Android. Oikea työkalu siellä missä sitä tarvii.
Mulla on nyt toinen Macbook, ensimmäisen ostin 2006. Tykkään Macista, koska se on helppo, nopea ja luotettava. Se toimii myös hyvin television katselussa, koska siinä on hyvä ja tarpeeksi kirkas näyttö sekä sen omat kaiuttimet ovat tarpeeksi laadukkaat, erillisiä kaiuttimia ei tarvitse. Me katsotaan kaikki ohjelmat 13-tuumaiselta näytöltä :)
Vertasin verkkokauppa.com:ssa hinta-laatu suhdetta ja päädyin macciin. Valtaosa läppäreistä on sellaisia muovisia rimpuloita ettei niitä voi käyttää. PC puolella panostetaan tehoon, mac puolella laatuun. Teho on mulle täysin merkityksetön asia.
Ostin MacBook Pro:n vuonna 2009 melko heppoisin perustein, se oli verkkokaupassa tarjouksessa ja näytti kivalta. Edelleen sama läppäri päivittäisessä käytössä eikä osoita pienempiäkään kulumisen merkkejä, akku kestää edelleen ja kone toimii nopeasti. Tykkään Macista koska se on intuitiivinen laatutuote, joka kestää käyttöä ja aikaa.
Pitkäikäisyys, akun kesto ja ohjelmien vakaa toimivuus.
Kyllä on aika hepposia perusteluita. Onkohan nää verrannut millasen myllyn sais samalla rahalla? Ei vissiinkään. OS.n pystyy myös lataamaan tavan läppärille, ole homma eikä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vakaa toimivuus? En ymmärrä nyt tätä. Mikä ohjelma on vakaampi ja miten se esiintyy?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on aika hepposia perusteluita. Onkohan nää verrannut millasen myllyn sais samalla rahalla? Ei vissiinkään. OS.n pystyy myös lataamaan tavan läppärille, ole homma eikä mikään.
Millaisia perusteita sitten pitäisi olla? Miksi pitäisi olla joku toinen mylly, kun on omaan myllyynsä täysin tyytyväinen? Mä tarvitsen hupikäytön ohella työhöni tekstinkäsittelyä, käännösmuistia ja virtuaalikonetta (ja tietenkin nettiä); ne pyörivät koneellani loistavasti ja suurin osa kapasiteetista on käyttämättä. Mihin mä tarvitsisin tehokkaamman koneen?
Kysyy nro 4
Vierailija kirjoitti:
Toimii omiin tarpeisiini paremmin kuin Windows tai Linux. Käyttämäni ohjelmistot ovat parhaiten tuettuja Applen koneissa ja tykkään myös käyttöliittymän logiikasta ja miten se on suunniteltu.
Töissä WIn7, kotona OsX, kännykässä Android. Oikea työkalu siellä missä sitä tarvii.
Mitä ohjelmia käytät? Safariako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakaa toimivuus? En ymmärrä nyt tätä. Mikä ohjelma on vakaampi ja miten se esiintyy?
En ole tuo, jolle vastasit, mutta kuvittelisin sen tarkoittavan sitä, että ohjelmat eivät kaatuile ja jumita jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Windows-konetta ei tähän huusholliin tule enää koskaan.
Jaha, joku fanipoika tuli mäkättämään. Kun hän ei tykkää Macista, niin totta kai se on ihan paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: en ymmärrä koneista mitään mutta haluan silti kritisoida Maccejä ja niiden käyttäjiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastasit, mutta kuvittelisin sen tarkoittavan sitä, että ohjelmat eivät kaatuile ja jumita jatkuvasti.
En minäkään ole tuo, mutta ainakin minun kohdallani ohjelmien vakaus tarkoittaa juuri tuota. Ei jumita ohjelmat Macissa ja on erityisen mukavaa kun ei tarvitse koko ajan olla formatoimassa kovoa, että kone toimii. Tuota formatointia jouduin tekemään viimeisimmän Windows-koneeni kanssa joka kuukausi, että se toimi edes joten kuten koko ajan kaatuilematta ja hidastelematta.
Meillä on kotona pöytäkoneena Macci ja tänä syksynä ostettiin lukiolaiselle MacBookAir. On pieni ja kevyt, kirjat painaa repussa jo ihan tarpeeksi. On nopeasti käyttövalmis, akku kestää 9 tuntia. Macit on vaan suuniteltu niin paljon käyttäjäystävällisemmiksi kuin windows.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä WIn7, kotona OsX, kännykässä Android. Oikea työkalu siellä missä sitä tarvii.Mitä ohjelmia käytät? Safariako?
Safari on pääosainen selaimeni, mutta ajan ristiin useita selaimia kotosalla, FF ja Chrome menee rinnalla. Ajan useita selaimia ristiin turvallisuus syistä, yhdellä tehdään pankkiasiat ja muu arkaluonteinen. Yhdessä selaimessa on HOLA-plugin kokoajan aktiivinen, jolloin saa helposti ulkomaiden Netflix tarjonnan käyttöön.
Tykkään Macin Spotlight-toiminnosta joka oikeasti toimii ilman viiveitä, välittömästi. Käytän myös useita studiosoftia jotka toimii paremin mielestäni OsX:n kanssa.
Tykkään henkilökohtaisesti monista pienistä asioista: Laturi joka on kiinni magneetilla (pelastanut koneen monta kertaa) , itse laturi-palikassa olevat siivekkeet johon johdon saa kierrettyä (siistimpi, säästää myös tuotetta)
Koneen käyttö ikä ilman ongelmia on yleensä ollut +4 vuotta, joten en koe että tuo 1200e on kovin paha sijoitus mielenrauhasta, koska kyseessä on minulle myös työkalu.
Terveisin Mac-mies vuodesta 2002
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Macille on tarjolla paljon ns. omia ohjelmia, jotka on suunniteltu Macia varten. Ohjelmat toimivat siis sujuvasti toistensa kanssa. Voin vetää tämän objektin suoraan tuosta ja tuonne ohjelmaan jne. Windows-koneissa joutuu usein käyttämään välikäsiä.
MacBook pro on todella hyödyllinen ainakin minun opintojeni kanssa. Vastaa tarpeitani täydellisesti ja saan tehtyä Macin esikatseluohjelmalla saman kuvanmuokkauksen viidessä minuutissa mihin paintissa meni tunti.
Mulla on ollut töissä käytössä Macbook Pro niin kauan kuin muistan. Kun piti uusia kotikone, ole luontevaa ostaa samanlainen kotikoneeksi, tosin nyt ostaisin airin, mutta pro oli silloin hyvässä tarjouksessa. Tämä tapahtui vuonna 2010 muistaakseni ja kone pelittää edelleen mainiosti ja akku kestää samalla lailla kuin uutena. Ei mulla yksikään PC ole ikinä näin kauaa toiminut. Valinta tapahtui ensisijaisesti siksi, että olin niin tottunut mac-maailmaan duunissa.
Miehellä on työkäytössä PC ja jatkuvasti on kaikenlaista säätöä nyt, kun kone alkaa olla sen kolme vuotta vanha. Akku nyt kuihtui vuodessa ja sitä on uusittu ja laitettu joku turboakku jotta pystyisi tekemään lentokoneessa töitä edes osan lennosta.
En omista, enkä näe yhtäkään hyvää syytä vaihtaa moiseen.