saavatko hoitajat nukkua päiväkodissa kun lapsetkin nukkuvat?
Eli siis kuulin ystävältä joka on harjoittelussa yksityisessä päiväkodissa että heillä hoitajat nukkuvat silloin kuin lapsetkin. Kuulemma rauhoittaa lapsia ja aina on kuitenkin yksi hoitaja hereillä . Alkoi mietityttämään että onkohan ihan sallittua tuollainen:D ? En ole ikinä kuullut tuollaisesta käytännöstä vaikka itsekkin olen ollut harjottelussa päiväkodissa.
Lapsia on siis koko päiväkodissa vain 15 ja kaikki eivät välttämättä joka päivä paikalla , mutta kovasti kummastuttaa ajatus hoitajien nukkumisesta.
Eli onko tietoa onko tämä ihan normaali/sallittu käytäntö?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi töissä ei voisi olla virkistävää nukkumistaukoa. Tuottavuus paranisi.
Ymmärrät heti jos olet työnantajana se maksava osapuoli.
Ei saa mutta kyllä kannattaa nukkua kun on tilaisuus, jaksaa loppupäivän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kuulin ystävältä joka on harjoittelussa yksityisessä päiväkodissa että heillä hoitajat nukkuvat silloin kuin lapsetkin. Kuulemma rauhoittaa lapsia ja aina on kuitenkin yksi hoitaja hereillä . Alkoi mietityttämään että onkohan ihan sallittua tuollainen:D ? En ole ikinä kuullut tuollaisesta käytännöstä vaikka itsekkin olen ollut harjottelussa päiväkodissa.
Lapsia on siis koko päiväkodissa vain 15 ja kaikki eivät välttämättä joka päivä paikalla , mutta kovasti kummastuttaa ajatus hoitajien nukkumisesta.
Eli onko tietoa onko tämä ihan normaali/sallittu käytäntö?
Tietysti saavat. Ihan samalla tavalla kuin toimettomat kotiäiditkin. Eihän heillä ole muutakaan tekemistä.
Turvallisuusriskistä kertomus, tämä on tosielämästä ja itse todistettu.
Ystävän 2-v lapsi oli päiväkodissa hoidossa, keskellä kaupungin keskustaa. Lapsi oli herännyt päiväuniltaan ensimmäisenä, hoitaja nukkui itsekin. Lapsi pääsi unihuoneesta pois, itse oli osannut laittaa päälleen kumpparit ja hatun, ja pääsi menemään ulos. Lapsi tuli meitä kadulla vastaan noin 100 metrin päässä portista, kun olimme menossa häntä kaverini kanssa hakemaan. Portin alla oli noin 20 cm rako, josta mahtui helposti ali.
Kukaan ei ollut huomannut lapsen heräämistä saati lapsen poistumista koko päiväkodista, koska valvova hoitsu nukkui. Muut juorusivat keskenään ja valmistelivat välipalaa, luottaen siihen että kaikki koisii yhä eikä tätä yhtä lasta osattu vahtia edes.
Oli onnenkantamoinen että menimme lasta hakemaan poikkeuksellisen aikaisin, muuten tenava olisi ehtinyt vaeltaa ties minne. Kieltämättä teki mieli testata, kauanko lapsi olisi saanut päikyn puolelta olla kateissa, että olisivat omin päin sen huomanneet.
Nythän tilanne ratkesi nopeaan, kun menimme karanneen lapsen kanssa itse päiväkotiin takaisin hakemaan tavaroita ja todellakin-antamaan palautetta.
Oli muuten ikimuistoiset ilmeet henkilökunnalla, ja portin alusrako korjattiin seuraavana päivänä umpeen.