Hei,onko täällä naisia jotka pyörittää omaa yritystä?

Kotiäiti

Kiinnostunut olisin kuulemaan millä alalla toimitte ja miten pystytte yhdistämään työn ja perheen. Olen itse hoitovapaalla ja viime aikoina ajatus yrittäjyydestä on alkanut kiehtoa. Entinen työ on nähty ja haluaisin uusia haasteita...Kuitenkin välillä kuulee niitä tarinoita kuinka tiukilla joutuu elämään jos ryhtyy kokopäiväisesti yrittäjäksi. Mutta haluaisin kuulla onko täällä ketään joka on pysynyt kokonaan elättämään itsensä omalla työllään?😃

Kommentit (10)

Abc

Tilitoimistoyrittäjä ollut nyt  3 vuotta. Töitä teen n 7 h päivässä. Työllistän samalla 2 työntekijää. Minun kohdalla tämä "helpompaa" kuin vieraalla töissä oleminen. Hyvin tällä elää.

Vierailija

Kaivinkone yritys ollut jo yli 10-vuotta. Kaivajia koneineen kaksi, yksi kuorma-auto ja kirjanpidon yms hoitaa tilitoimisto. Hyvin ollaan pärjätty taloudellisesti ja itse olen lähinnä koko päivätoiminen perheen äiti.

Vierailija

Itselläni oli itseni työllistävä konsulttiyritys jo kaksi vuotta ennen lasten saamista. Vanhempain- ja hoitovapaalla (vuoden verran kertaa kaksi) tein töitä sen verran, että tietyt asiakkaat pysyivät tyytyväisinä. Hyvin saatiin sumplittua ilta- ja viikonlopputyöni miehen kanssa. Kolmannessa lapsesta haaveilen ja nyt mietin, että olisiko aika ottaa sopiva yrityskumppani/freelancer hoitamaan töitä poissaoloni aikana ja pitää itsellä vain pieni työmäärä. Muutenkin yrittäjyyden ja äitiyden yhdistäminen on tässä kuviossamme helpompaa kuin palkkatyössä olisi. Vien lapset hoitoon yhdeksältä, palaverit sovin klo 10-14, teen töitä jaetulla työhuoneella ja haen lapset klo 15. Välillä pitää tehdä töitä illat ja viikonloput, välillä taas pidän kaksi viikkoa lomaa. Kuvio olisi haastavampi, jos yritystoiminta pitäisi käynnistää nyt, se vaatii energiaa ja aikaa.

Vierailija

Kiva kuulla😃 onko teillä lapset hoidossa päivisin? Minua kiinnostaisi esimerkiksi kauppa tai matkailuun liittyvä toiminta. Myös rakentaminen ja sisustus. Joitakin ideoita on pienesti mutta pitäisi vissiin alkaa jalostamaan niitä tuliko niistä mitään...ap

Vierailija

Minulla sellainen tilanne että koulutus on sosiaalialalle ja lastentarhanopettajan työhön. Työ on kuitenkin tosi raskasta jos vielä hoitaa omia lapsia. Sen vuoksi yrittäjyys kiinnostaa. Lisäksi asumme pienellä paikkakunnalla jossa työtä on vähän tarjolla. Myös jatko-opiskelua miettinyt välillä. Minua vaan on alkanut kiinnostaa ajatus että on oma työ...ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minua vaan on alkanut kiinnostaa ajatus että on oma työ...ap

Mene sitten vaikka opiskelemaan. Vihollisten puolelle ei kannata siirtyä.

Vierailija

Äitini toimi ensin yksityisenä pph:na, kunnes perinnön saatuaan perusti yksityisen päiväkodin. Meistä lapsista nuorin oli tuolloin 4 vuotias. Alusta saakka pitänyt pitkät lomat ja iltaisin viiden jälkeen sekä viikonloput ollut pääasiassa aikaa perheelle ja harrastuksille.

Mieheni vanhemmilla kuljetusalan yritys ja ovat kotona n. puolitoista vuorokautta viikossa. Anoppi tosin lähti hommaan mukaan vasta kun nuorin lapsista oli 12. Aika korvattiin rahalla;kalliit harrastukset ja uusimmat puhelimet ja pleikkarit.

Mies on suoraan sanonut, että on katkera. Paljon mieluummin olisi ajellut nuoruuden käytetyllä mopolla kuin tullut uudenkarhealla tyhjään kotiin. Minulla ja muilla sisaruksilla hyvät välit vanhempiimme. Miehen vanhemmat soittavat kun ovat apua vailla, ja jos ei ehdi hakemaan jotain pakettia, niin mieheni on kiittämätön nulikka vielä 28-vuotiaana, eikä ymmärrä kuinka paljon vanhemmat on hänen eteensä tehneet.

Joten kannattaa miettiä mikä on tärkeää, ja yrityksen alaa, mille ryhtyy kuinka paljon se vie aikaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat