Retronimet

Vierailija

Ymmärrän hyvin kun nykyään lapsille annetaan ns. vanhoja nimiä, kuten Aino, Kerttu, Hilma, Aapo, Viljo jne... Mutta kaverini antoi pojalleen nimeksi Jorma. Jorma! Onko tuo nyt kenenkään mielestä oikeasti kiva nimi?

Kommentit (12)

Vierailija

Poikien kohdalla pitäisi muutenkin pelata nimen kanssa varman päälle. Tyttöjen kohdalla erikoisuudentavoittelu on jopa suotavaa, mutta pojilla ei. Vai luuletko että kummallinen nimi jotenkin ehkäisee kahnauksia hiekkalaatikolla, kaukalossa, intissä tai vaikka baarissa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä odotan, että tulee taas muotiin Kari. Sari, Mari, Jari, Ari, Pasi, Minna, Marjo, Niina, Sami ym nää 70-luvun hirvitykset.

20 vuoden päästä ne ovat taas muodissa. Meidän lapset nimeää lapsiaan just noilla nimillä, katsopas vaan.

Vierailija

Nyt on alkanut näkyä nimissä jonkun verran näitä suurten ikäpolvien nimiä sadan vuoden takaisten sijaan. Anja oli viimeisin bongaus. Jorma sopii tähän hyvin. Kauko, Reijo, Pentti ja Matti saattavat olla hänen tulevia leikkikavereitaan. Varmaan nämä Kertut ja Huldatkin kuulostivat oudoilta aluksi, kaikkeen tottuu.

Mutta Jormaa en nimeksi antaisi. Sille on tullut myöhemmin niin selkeä muu merkitys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä odotan, että tulee taas muotiin Kari. Sari, Mari, Jari, Ari, Pasi, Minna, Marjo, Niina, Sami ym nää 70-luvun hirvitykset.

20 vuoden päästä ne ovat taas muodissa. Meidän lapset nimeää lapsiaan just noilla nimillä, katsopas vaan.

Välttämättä eivät tosin kaikkien, vaan nimenomaan hyvin sopeutuneiden maahanmuuttajataustaisten parissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nuo olivat jo 60-luvun nimiä. Olen tuntenut parisenkymmentä 60-luvulla syntynyttä Minnaa, ja esimerkiksi Jareja ehti eri luokka-asteilla olla luokkakavereinani sellaiset 8-9 kappaletta. Itse olen syntynyt 1965.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat