onnistuuko joku pitkävihainen sopimaan riidan saman päivän aikana?
Olen luonteeltani hitaasti lauhtuva. Mieheni on äkkipikainen ja suutahduksen jälkeen valmis sopimaan nopeasti, yleensä jo saman päivän kuluessa. Itselläni mielipaha kestää päiviä ja saattaa venyä viikoiksi. En itsekään ole tyytyväinen, että mielipaha jumittaa päälle. Toisaalta olen neuvoton, miten voisin lauhtua nopeammin. Miten voisin nopeuttaa mielipahani haihtumista?
Tiina
p.s. aiemmin minulla oli taipumusta mykkäkouluun. Nykyään en pidä mykkäkoulua, mutta olen pahalla mielellä ainakin useamman päivän. Vastailen kireästi. Tai ainakin viileästi. Mies sanoo, että minulla iskee ryyppy päälle samaan tapaan kuin alkoholisteilla. Minulla se on pahanmielen kausi, jota vaikea katkaista.
Ajan kanssa kyllä lauhdun. Asiaan auttaa, kun kirjoittelen miehelle sähköpostilla, mikä mättää. Puolelta ja toiselta käyn asiaa läpi. Aikaa saattaa kulua kuitenkin jopa viikkoja. Pahanmielen kauteni ei ole mukavaa kummallekaan, mutta en osaa auttaa itseäni, miten saisin mielipahani nopeammin pois. Onnistuuko joku muu pitkävihaisuuteen taipuva?