Läheisesi ei vietä joulua - mikä siinä ärsyttää?

Vierailija

En pääse sisälle tällaisten ihmisten mielenmaisemaan. Mikä siinä ärsyttää että joku toinen ei vietä joulua ollenkaan?

Kommentit (3)

Vierailija

Jaa-a. Ja vaikka viettäisikin, sekin ärsyttää joitain. Juuri viime viikolla sain äidiltäni jo kuulla että on se harmi kun sinä et tykkää sisustaa jouluisesti. 

Mä en vaan voi sietää niitä tonttuverhoja ja mattoja ja kaikkea muuta turhaa materiakrääsää. Oon vahvasti sitä mieltä että joulu tulee ilman niitäkin, joulu koostuu ihmisistä ja yhdessäolosta. 

Ja niin, olihan sekin kauhistus ettei niitä pakko-porkkanalaatikoita osteta oman perheemme joulupöytään, kai tästä nyt lapsetkin kärsii...

Vierailija

Tämä, monen mielestä hyvin terveellinen trendi, on nyt ihan selkeästi yleistymässä johtuen taloudellisesta haastavasta tilanteesta ja lähes kuukausittain putkahtelevista yt-neuvotteluista sekä massatyöttömyydestä, että ihmiset eivät lämpene enää materialismille ja sellaiseen juhlimiseen missä krääsä on pääasiassa. Ihmissuhteet  ja läheisten tuki korostuu vaikeina aikoina ja tämä korostuu myös pyhien vietossa-- eli yhdessäolo merkitsee enemmän kuin materia.

Vierailija

Niinpä. Its en ole varsinaiseen ärsyyntymiseen törmännyt, mutta todella kummastuneisiin, jopa kauhistuneisiin katseisiin, kun joku kysyy vaikka duunissa joulunvietosta, ja sanon etten vietä joulua. Että siinä ne oli vapaapäiviä ne pyhät minulle kuin muutkin, ei mitään erityistä. 

Minusta tuo suuri kummastelu tuntuu ihmeelliseltä sikseen, että harvat nykyään on edes uskovaisia, joten ei sen ettei juhli Jeesuksen syntymäpäiviä pitäisi olla kovin ihmeellistä. Mutta ne traditiot tuntuu olevan silti ihmisille "pyhiä", varsinkin perheen kesken oleminen. Itse olen sinkku ja tykkään olla joulunpyhät yksin kotonani, ja se tuntuu monesta ihan käsittämättömältä. Minä taas ihmettelen miksi, kun eihän ne ole sen kummempia päiviä kuin muutkaan. Olen viikonloput ja talvi- ja kesälomatkin yksin, ja viihdyn niin, miksi ihmeessä sitten yhtäkkiä yksinolo jouluna olisikin jotenkin surullista ja surkeaa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat