Aloitin uuden parisuhteen - mistä irrrottaa aikaa sille?
Erosin lasten isästä 2019 ja sen jälkeen on ollut vain pari jotain lyhyempiä säätöjä, viimeisestäkin jo yli kaksi vuotta.
Ongelma on nyt sellainen, että olen tottunut ja sovittanut elämäni siihen, että joka toinen viikko minulla on lapset luonani ja joka toinen viikko lapset ovat isällään, jolloin minulla on omaa aikaa käytettävaksi liikuntaan, harrastuksiin ja kavereiden kanssa tapaamiseen. Nyt tarvittaisiin lisää päiviä, jotta ehtisin nähdä enemmän myös uutta miesystävääni.
En varmastikaan ole ensimmäinen näiden ongelmien kanssa painiva, joten haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja saada hyviä vinkkejä.
N45
Kommentit (32)
Teet liikuntaa ja harrastuksia kumppanin kanssa.
Suunnilleen nelikymppisenä olin samassa tilanteessa. Eka oli ihanaa, ja rakastuneena sitä aikaa löytyi ja omasta ajasta halusikin tinkiä. Ajan kuluessa aloin taas kaivata yhä enemmän myös omaa aikaa ja tilaa, samalla kun toinen olisi halunnut viettää kaikki lapsivapaat ajat koko ajan yhdessä. Ei se sitten toiminut, ja suhde päättyi neljän vuoden jälkeen, pääsyynä erimielisyydet ajankäytöstä. Nyt olen ollut sinkkuna viitisen vuotta, enkä kaipaa parisuhdetta - eikä siihen edelleenkään olisi riittävästi aikaakaan. Lapset muuttavat pian omilleen, joten sitten ehkä, jos silloinkaan.
En sano, etteikö kuvio sinulla voisi toimia, mutta jos sinulla on suuri oman ajan ja tilan tarve, niin homma toimii vain jos kumppani on sen suhteen suunnilleen samanlainen.
Ihme touhua. Halutaan suhdetta, mutta puhtaasti itsekkäistä syistä ja ilman valmiutta joustamiseen tai kompromisseihin.
"Nyt panettais, ala tulla tänne ja heti. Sitten kun on pantu, niin voitkin lähteä menemään."
Miten tuo ei tullut mieleesi ennen suhteeseen hyppäämistä?
Mitä haluat suhteelta?
Sen ajan mitä nykyään käytät vauvapalstalla käytä tämän miehen tapaamiseen.
On tehtävä valintoja. Mieti kumpi on tärkeämpää? Sitten valitset sen mitä pidät itsellesi tärkeänä ja toinen tippuu pois.
Tämän on pakko olla huumoria tai 0/5 provo.
Sillä eihän kukaan oikeasti voi olla noin taukki, että tällaisia tosissaan pohtii. Ja vielä vauvapalstalla.
Olen tuollaisessa tilanteessa tehnyt niin, että olen järkännyt miehelle aikaa. ÄLÄ tee kuin minä. Jälkeenpäin harmittanut aivan vietävästi että kaiken sen ajan mikä meni suhteeseen ihan turhan takia, olisi voinut käyttää liikuntaan, läheisiin, taitojensa kehittämiseen, töihin jne. Mies käytti minun energian omaksi hyödykseen ja itse jäin kyllä reilusti miinuspuolelle, enkä siinä tilanteessa liian läheltä katsoessa tajunnut tappiota. Tein vielä saman virheen kahdesti eri kumppanin kanssa. Testattu on ja todettu virheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollaisessa tilanteessa tehnyt niin, että olen järkännyt miehelle aikaa. ÄLÄ tee kuin minä. Jälkeenpäin harmittanut aivan vietävästi että kaiken sen ajan mikä meni suhteeseen ihan turhan takia, olisi voinut käyttää liikuntaan, läheisiin, taitojensa kehittämiseen, töihin jne. Mies käytti minun energian omaksi hyödykseen ja itse jäin kyllä reilusti miinuspuolelle, enkä siinä tilanteessa liian läheltä katsoessa tajunnut tappiota. Tein vielä saman virheen kahdesti eri kumppanin kanssa. Testattu on ja todettu virheeksi.
Siis kaiken ajan olisi voinut käyttää suorittamiseen ja sen tosiseikan kieltämiseen, että yksi ihmisen perustarpeista on saada hellyyttä, kosketusta ja rakkautta? Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihastunut tai rakastunut johonkuhun, aikaa yleensä on tälle ihmiselle.
Paitsi kun se kännykkä on kumminkin rakkaampi.
Pyydä töistä osa-aikaisuutta, eli esim. nelipäiväinen työviikko, tai palkattomia vapaita. Ja katkeroidu sitten siitä, ettei mies jousta suhteen eteen yhtä paljon, ja sinä yksin otat takkiin jopa eläkekertymässäsi.
Monelle miehellehän tuollainen olisi lottovoitto. Kassit tyhjäksi parin viikon välein ja muuten ei tarvitsisi liikoja viettää aikaa naisen kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nyt tingi vauvapalsta-ajasta jonkun miehen takia? Tai ainakin pitäisi olla ihan 11/10 mies.
Miehellä varmaan kova hinku päästä jo nuuhkimaan!
Vierailija kirjoitti:
Miehellä varmaan kova hinku päästä jo nuuhkimaan!
Onko nuuhkiminen joillakin olennainen osa parisuhdetta? Nuuhkitaanko silloin vuorotellen, vsi onko se vain miehen yksinoikeus?
Miksi lisää aikaa. Pikaiset tapaamiset lapsiviikoilla miehen luona, hotellissa tms. ihan riittävä. Ihan unelma tilanne sulla nainen. Saa sopivasti omaa aikaa ja läheisyyttä. Ei mitään syytä muuttaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣😂
Ei tää ole naisen kirjoittama, roolit vaihdettu toisin päin. 😂
Jos on ihastunut tai rakastunut johonkuhun, aikaa yleensä on tälle ihmiselle.