Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ennen koulun alkamisaika teidän koululaiset nousevat ylös?

Vierailija
10.11.2015 |

Meidän ala-asteikäiset, 3.&6. Luokkalaiset nousevat ylös klo 07, kun koulun kello soi 8.15. koulumatkaa kilometri. Aamuunista äitiä tämä ärsyttää... Eli on herätty, käyty vessassa, puettu,syöty aamupala ja herätetty mutsi...niin sitten on luppoaikaa lukea akkareita aamulla...mur.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 tuntia ennen

meillä urheillaan ja tehdään läksyt ennen koulua. koulun jälkeen aina vapaa-aikaa ja yhdessäoloa perheen kanssa.

Siis sun lapsi jos menee kasiin, niin herää tekemään läksyjä aamuviideltä? Ethän ole oikeasti tosissasi?

Vierailija
22/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.luokkalainen herää klo 7 kun koulu alkaa klo 8.30. Koulumatkaa 200 metriä. Herää ennen kahdeksaa myös niinä aamuina kun pitää mennä kouluun  vasta 10.20.  Hänellä on kaksi kissaa, jotka pitää ruokkia ja siivota hiekkalaatikot, sekä tietty käydä suihkussa ja laittaa itselleen aamupala yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaluokkalainen herää 1,5 tuntia ennen koulun alkua. Matkaa 1km.

Vierailija
24/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen herää klo 7, taksille lähdetään klo 8(taksi tulee 300 m päähän n 8:10), eskari alkaa 8:45.

Kun eskari loppuu ja pääsee lähikouluun (jossa ei eskaria järjestetä), saa nukkua pidempään, koulu kun on tien toisella puolella. :)

Vierailija
25/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe herää seitsemältä oli kouluun meno sitten mihin aikaan tahansa.

Vierailija
26/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:30 herätän oli kouluun meno mihin aikaan vain.

Vierailija
27/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö, 13v taitaa herätä klo 6.45-7.00 ja poika, 15v klo 7.15. Lähtevät bussille 7.45. ja koulu alkaa 8.25.

Vierailija
28/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsi on tokalla eikä varmasti jaksaisi yhtenä aamuna viikossa kävellä 3 kilometriä, kun siihen ei ole mitään rutiinia."

Jos tilanne on tuo, niin sitten on varmaan syytä alkaa liikkumaan vähän enemmän koko perheen. 3 km ei tuonikäiselle ole matka eikä mikään, varsinkin jos äippä on mukana ja voi tarvittaessa auttaa repun kantamisessa. Mua taas harmittaa, että lapsen koulumatka on vain kilometri, josta ei juurikaan hyötyliikuntaa kerry.

Vierailija
29/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu alkaa klo 9.00, koulumatkaa 5 km 350 m. Herätys on klom6.30 ja koulubussi tulee pysäkille 1 km päähän kotoa klo 7.25.

Vierailija
30/45 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapsi on tokalla eikä varmasti jaksaisi yhtenä aamuna viikossa kävellä 3 kilometriä, kun siihen ei ole mitään rutiinia."

Jos tilanne on tuo, niin sitten on varmaan syytä alkaa liikkumaan vähän enemmän koko perheen. 3 km ei tuonikäiselle ole matka eikä mikään, varsinkin jos äippä on mukana ja voi tarvittaessa auttaa repun kantamisessa. Mua taas harmittaa, että lapsen koulumatka on vain kilometri, josta ei juurikaan hyötyliikuntaa kerry.

Sanoi matkan olevan vaarallinen. Meilläkin koulumatka oli alakoululle 2,2 km ja saivat taksin samasta syystä. En minäkään olisi saatellut kouluun rekkojen keskellä piennarta pitkin. Joskus isompina menivät pyörällä ja olinkin jännäkakassa sen takia koko päivän. Itsekään en tykkää siinä tiellä kävellä tai pyöräillä.

Vierailija
31/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noi kakarat nousee niin varhain? Minä herään tuntia ennenkuin työt alkaa ja kuitenkin työmatkaa 15km. Käyn suihkussa, muksujen aamurutiiniin se ei ilm kuulu?

Vierailija
32/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 3lk ja 6lk. Herätys on klo 7 ja koulu alkaa 8.15. Tosin tuo 6luokkalainen maleksii sängyssään niin että nousee 7.30-7.55 ylös. Koululle matkaa kilometri, pyörällä tuo matka menee hetkessä.

Vierailija
33/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menevät kasiin, herätys on 6.30. Muuten haluavat herävät seitsemältä vaikka olisi kympin aamu. Minä seuraan puoliksi ahdistuneena työkaverin valitusta lasten aamukiukuista. Hän on itse aamu-uninen ja on päätellyt lastensakin kärsivän aikaisista herätyksistä. Siispä hän herättää lapset puoli tuntia ennen lähtöä ja sitten ihmettelee miksi heitä kiukuttaa. Koko ajan pitää hoputtaa ja äitikin on herännyt niin viime tipassa, ettei ehdi istua ja jutella lasten kanssa. Itse herään aina tuntia ennen kuin lapset, teen omat aamutoimeni valmiiksi ja sitten on aikaa aloittaa aamu rauhassa. Ja minäkin menin jossain vaiheessaklo 02 nukkumaan ja aamulla väsytti, mutta sitten vain päätin kääntää rytmin. Viimeistään klo 22 pää tyynyyn niin jaksaa herätä 5.30.

Vierailija
34/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noi kakarat nousee niin varhain? Minä herään tuntia ennenkuin työt alkaa ja kuitenkin työmatkaa 15km. Käyn suihkussa, muksujen aamurutiiniin se ei ilm kuulu?

Vastasin aikaisemmin lapset (14 v ja 10 v) herää n. 1h 30 min ennen koulun alkua, itse laittavat kellon soimaan. Molemmat tykkäävät rauhallisista aamuista, koiran aamulenkki on aina jommallakummalla ja pienempi tekee yleensä läksyt aamulla. Isompi kertaa vielä viime hetkellä jos on kokeet samana päivänä. Jos ei ole kouluhommia lukevat lehteä aamiaispöydässä ja heräilevät rauhassa. Suihkussa pojat käyvät illalla, siitä on muodostunut tapa, koska treenit ovat iltaisin, kivampi mennä puhtaana nukkumaan.

Vierailija
35/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
36/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti tai kaksi ennen koulun alkua, itse olen aina hereillä jo ennen koululaisia.

Vierailija
37/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venyttelyä sängyssä, viestien tarkistus, aamupala, meikkaus, vaatteiden valinta, liikkakamat/tanssikamat/muut harrastuskamat kassiin, lippulappujen ja kokeiden allekirjoitus. Meillä ei aamulla hötkyillä, itsekin olen aamuvirkku.

Vierailija
38/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu alkaa klo 8 tai 9, koulutaksi hakee puoli tuntia aikaisemmin. Lapsi hereille noin tuntia ennen taksin tuloa.

Vierailija
39/45 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolainen ottanut tavaksi nousta ylös 7.40 kun bussi lähtee 7.55. Raivostuttavaa! Ja voitte ehkä kuvitella minkä näköisenä lähtee. 

Vierailija
40/45 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6. ja 8. luokalla. Herätys klo 6.50, jolloin isänsäkin herää (itse lähden töihin jo aiemmin). Tänään koulut alkaa 8.10 ja 8.25. Aikaa on yleensä juuri sopivasti heille hoitaa aamutoimet, ehkä kasiluokkalaisella voi joskus tulla hieman kiire kun on meikkaamiset sun muut. Koulumatkat vain noin kilometrin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme