Maria Hintikka live

Vierailija

Keskustelua!

Yllätyin Santun levottomuudesta

Kommentit (12)

Vierailija

Niin hellyyttävää tuo pohjaton usko oman lapsen erikoislaatuisuuteen ja erinomaisuuteen...
Mutta mitä sitten, kun palastuu ettei jälkikasvu olekaan niin älykäs kuin vanhemmat ovat itselleen uskotelleet? Elämä voi iskeä kasvoille ja lujaa...

Vierailija

Santtu on kiva! Höpertelijä mutta jutuissa on pointti ja punainen lanka. Maria taas on tyypillinen esimerkki siitä että tyhjäpää voi ulkoa opettelemalla olla kympin oppilas.

Vierailija

Santtu oli sympaattinen ja aito. Mariasta on pakko ajatella, että onko se oikeasti tosissaan? Ajatteleeko se kasvattamisesta todella noin sinisilmäisesti? Varmaan todella miellyttävää keskusteluseuraa sellaiselle vanhemmalle, jonka kasvatustyössä kaikki ei mene ns. putkeen. Ja entä jos opettaja ei olekaan samaa mieltä lasten superlahjakkuudesta?

Vierailija

Ja se että lasta valmentaa lukemisen oppimiseen jo vauvasta, tarkoittaako se että lapsi on erityislahjakas jos osaa lukea 4 vuotiaana?

Vierailija

Mietin, että mitä hyötyä lapselle on siitä, jos hän osaa lukea 4-vuotiaana. Tarvitseeko senikäinen lukutaitoa? Haluaisiko hän kuitenkin vielä, että äiti tai isi lukee kirjat hänelle? Onhan se hienoa, jos tukee lapsen kehitystä, mutta miksi tehdä siitä niin vakavaa ja kiirehtiä asioiden edelle. Tokihan jos lapsi 3-4-vuotiaana päättää, että nyt haluan oppia lukemaan, niin mikäs siinä, mutta tuotahan oli opetettu systemaattisesti jo vuosia. Melkein kuka vaan oppii kun opetetaan, mutta onko se vielä älykkyyttä...

Vierailija

Olin myös matemaattisesti lahjakas pienenä ja luin jo 3-vuotiaana. Mulla oli kaksi isosiskoa, opettivat minulle omia läksyjään jo pienestä pitäen niin olin selvästi edellä muita.

Kuka tahansa tavislaosi oppii pienenä peruskoulun oppimäärän vaikka 5v. normaalia aiemmin juurikin tyyliin 6-vuotiaalle 12-v. juttuja jos lapsi on motivoitunut, mulle riitti motivaatioksi siskojen ihailu ja heidän huomionsa kun opin juttuja vrt. pikku marakatti. Hahmottamis- ja lukihäiriöiset on sitten erikseen.

Musta tuli duunari, siskoista molemmista opettajia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Santtu oli sympaattinen ja aito. Mariasta on pakko ajatella, että onko se oikeasti tosissaan? Ajatteleeko se kasvattamisesta todella noin sinisilmäisesti? Varmaan todella miellyttävää keskusteluseuraa sellaiselle vanhemmalle, jonka kasvatustyössä kaikki ei mene ns. putkeen. Ja entä jos opettaja ei olekaan samaa mieltä lasten superlahjakkuudesta?

Kaikissa lasteni ryhmissä tai pikkuharrasteissa on aina yksi tälläinen "neroa hautova mamma", tuttu alalaji.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat