Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sote palveluja enää oikeesti supistaa :DD mä en kestä!

Vierailija

Siis pitääkö mun tulevaisuudessa lähte 300km sijasta synnyttämään 700km päähän? Sehän on käytännössä katsoen Suomen toisessa päässä. Ja miten täällä maaseudulla pääsee enää hoitoon minnekään jos tuo kämänen terveyskeskus, johon ei ole päässyt jonojen takia hoitoon enää pitkään aikaan, viedään pois? Aletaanko tässä taas hakemaan apua shamaanina tms. Kansanparantajilta?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Reiluinta ja tasapuolisinta olisi, jos kaikille määrättäisiin hoitopaikka 500 kilometrin päästä kotoa. Jäisi turhat käynnit pois tai ainakin niitä miettisi pari kertaa, jaksaako mennä Helsingistä Kuopioon tai Turusta Joensuuhun.

Vierailija

Uskomatonta.... :o ei voi ku suu auki tuijottaa. Miten tää voi olla näin? Ja suomalaiset ei muutako sulkee silmänsä. Miks me hyväksytään tää? Pankeilla on miljoonamassit holveissaan ja osa pistetään veroparatiiseihin. Miks Ruotsissa on kaikki niin paljon paremmin? Alhaisemmat verotki niillä taitaa silti olla jos on Nalleen uskominen.

Vierailija

Niin. Siis tarkoitushan on vaikeuttaa ja parhaimmillaan estää WT ali-ihmisten lisääntyminen. Että sellanen SOTE.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Reiluinta ja tasapuolisinta olisi, jos kaikille määrättäisiin hoitopaikka 500 kilometrin päästä kotoa. Jäisi turhat käynnit pois tai ainakin niitä miettisi pari kertaa, jaksaako mennä Helsingistä Kuopioon tai Turusta Joensuuhun.

Pitäisi olla et Helsingistä ajetaan Ouluun jos on tarve palveluille. Eiköhän siinä Helsinkiläiset sitten säästäisi isot rahat kun kukaan ei lähtis hoitoihin.

Vierailija

Kannattaa muistaa, että  Suomesta halutaan EU:n erämaa eli alue, jossa luonto on kauneimmillaan eikä ihmiskäsi ole tehnyt siellä mitään. Koska muualla Euroopassa koskematon luonto on kadonnut, vaaditaan Suomea säilömään suurin osa pinta-alasta museoksi. Siksi terveydenhuoltopalvelut poistetaan isosta osasta maata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis pitääkö mun tulevaisuudessa lähte 300km sijasta synnyttämään 700km päähän? Sehän on käytännössä katsoen Suomen toisessa päässä. Ja miten täällä maaseudulla pääsee enää hoitoon minnekään jos tuo kämänen terveyskeskus, johon ei ole päässyt jonojen takia hoitoon enää pitkään aikaan, viedään pois? Aletaanko tässä taas hakemaan apua shamaanina tms. Kansanparantajilta?

Kuinka monta kertaa se pitää sanoa: Sä voit muuttaa sieltä böndeltä loisimasta sivistyksen pariin ihan milloin haluat. Stadilla ei vaan ole varaa maksaa teidän palveluja enää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin. Siis tarkoitushan on vaikeuttaa ja parhaimmillaan estää WT ali-ihmisten lisääntyminen. Että sellanen SOTE.

Juu samat palvelut suomalaisille kuin pakolaisillekin. Hammaslääkäriin ei ollenkaan, terveyskeskukseen vain akuutit tapaukset ja leikkaukset pitää itse maksaa. Jos ei oo rahaa ni se on voi voi.

Vierailija

Verotus pitäisi porrastaa sen mukaan, miten lähellä palvelut ovat. Jos terveyskeskus ja koulu on alle 5 km päässä kotoa, alin vero% olisi 40. Jos matkaa päivystykseen on yli 100 km ja kouluun yli 20 km, korkein vero% on 20.

Vierailija

Nämä ihan "viisaathan" ehdottelivat 5 aluetta, eli 1000 km ei olisi harvinaisuus kun erikoissairaanhoitoon menee, huoh!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa se pitää sanoa: Sä voit muuttaa sieltä böndeltä loisimasta sivistyksen pariin ihan milloin haluat. Stadilla ei vaan ole varaa maksaa teidän palveluja enää.

No ööö, mun työni on tällä hetkellä ylläpitää näitä paikkoja Täällä böndellä, et teillä Helsinkiläisillä ois paikka missä lomailla talvisin. Pusken duunia öitä myöten, että teillä ois täällä kaikki sirkushuvit. Lopettakaa sitten se lomailu täällä ni alan ettiä uutta työpaikkaa.

Vierailija

Palvelut saadaan helposti heikommiksi. Neuvolapalvelut tulee keskittää yliopistollisiin keskussairaaloihin, käyntejä 3 kpl  ja muuten nettipalvelu. Kouluterveydenhoitaja voi hoitaa 1000 - 3000 oppilasta helposti videoyhteydellä. Vanhukset saa kerran päivässä 10 minuuttia puhelinkeskusteluapua, minuutti maksaa 2.20 e + ppm.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat