Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako teitä koskaan ketuttamaan tyhmien ihmisten kanssa keskustelu

Vierailija
09.11.2015 |

Että ei mitään mene perille ja aivan älyttömiä perusteluita, jotka pettää kun vähän raaputtaa pintaa. Mulla joskus oikeen suututtaa kun joku apina alkaa vauhkoamaan mulle.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen rekkakuski ei puhu suomea ei englantia, ei edes kansainvälisiä käsimerkkejä, ei armeijan ohjausmerkkejä (kädet ristiin=stop) kädet eteen, kuskia päin (pakita), kädet itseä päin (tänne). Juokse kädet ylhäällä= rekka seuraa...

Vierailija
22/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kukaan ei ole täydellinen, mutta jos julkisuuteen lähtee se julkisuuden kestäköön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalainen rekkakuski ei puhu suomea ei englantia, ei edes kansainvälisiä käsimerkkejä, ei armeijan ohjausmerkkejä (kädet ristiin=stop) kädet eteen, kuskia päin (pakita), kädet itseä päin (tänne). Juokse kädet ylhäällä= rekka seuraa...

Hehheh. :) No voi v*ittu.

Vierailija
24/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus. Mutta vain, kun tyhmyys menee jo liian pitkälle, eikä vastapuolelta löydy edes perusteluita näkemyksiinsä (esim. yhtään afrikkalaista en ole koskaan nähnyt, mut kyl ne kaikki raiskaa ja kantaa AIDSIA, koska Pera kävi kerran Helsingissä ja kerto mulle). Silloin vain päätän keskustelun ja painun hermosauhuille ja totean, etten enää tästä aiheesta näillä tietopohjilla jatka.

Vierailija
25/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ei mitään mene perille ja aivan älyttömiä perusteluita, jotka pettää kun vähän raaputtaa pintaa. Mulla joskus oikeen suututtaa kun joku apina alkaa vauhkoamaan mulle.

Oot asiakaspalvelualalla?

Vierailija
26/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun autistinen huumorini hyvin harvoin heti kellekkään aukeaa ja siksi käytän toisinaan hymiöitä.

:)

Vierailija
27/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta opettajana siihen on vain totuttava. On ammatillinen haaste selittää asiat yksinkertaisesti ja vaiuttavasti uhraamatta kuienkaan tarkkuutta. Kun siinä onnistuu, fiilis on mahtava.

Vierailija
28/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh. :) No voi v*ittu.

Joku toope(johtoportaasta mistälie keskisuomesta) oli tilannut rekallisen tavaraa ja siihen se kärräs keskelle asiakasparkkeja vesisateeseen jauhepesuaineita ilman sen kummempaa suojaa, runno paria autoa samalla, no sitä sattuu, läks menee kun oli saanu joltain kuittauksen et tavara on pihalla :D

Vierailija
29/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää aina muistaa että jos alkaa tinkaamaan idiootin kanssa, niin hän voi tehdä samoin.

Vierailija
30/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joskus. Mutta vain, kun tyhmyys menee jo liian pitkälle, eikä vastapuolelta löydy edes perusteluita näkemyksiinsä (esim. yhtään afrikkalaista en ole koskaan nähnyt, mut kyl ne kaikki raiskaa ja kantaa AIDSIA, koska Pera kävi kerran Helsingissä ja kerto mulle). Silloin vain päätän keskustelun ja painun hermosauhuille ja totean, etten enää tästä aiheesta näillä tietopohjilla jatka.

No mutta suurin typerys on kuitenkin se joka tupakoi, siinä touhussahan ei ole järjen hiventäkään.

Vierailija
31/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää jos joku selittää yksinkertaista asiaa monisanaisesti. Ei jaksaisi kuunnella. 

Vierailija
32/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisas on joskus sanonut, että fiksun ihmisen voi voittaa väittelyssä, idioottia ei voi.

Vierailija
33/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe oikeastaan koskaan keskustelevani itseäni varsinaisesti tyhmempien kanssa. Ainoastaan tyhmistä aiheista tykkäävien kanssa, kuten työkaverinaisten jonninjoutavuudet. Olen myös sitä mieltä, että jos vastapuoli ei ymmärrä jotain asiaa vika on melkein aina selittäjässä (pienin poikkeuksin).

Panee miettimään teidän hermostujien oikeaa älykkyyttä sinänsä... Että onko siellä takana se, että toiset on tyhmiä, vai jokin ihan muu ominaisuus toisessa, joka ärsyttää.

Vierailija
34/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut sitten ovat oikeasti tyhmempiä, mutteivat ymmärrä sitä itse. Tekisi mieli pudottaa sieltä "viisauden" jalustalta alas, niin et kolina vaa kuuluisi.

Olen joskus vain niin pöyristynyt, kun itseään viisaampana pitävä alkaa avautua elämänviisauksistaan ihan kysymättä. Jätän hänet omaan uskoonsa älykkyydestään, koska en jaksa aloittaa väittelyä aiheesta, josta voi olla montaa mieltä ja josta tämä niin fiksu ihminen kuvittelee tietäväns sen oikean totuuden. Itse kyseenalaistan kaikkea enkä perusta mielipiteitä muutaman ihmisen kokemuksen pohjalta. Elämää pitää todella tutkia ja lukea monipuolisesti kirjallisuutta. Mitä enemmän asioita tutki, sitä varmempi on ettei mikään ole varmaa.

Esim. hyväkin terapeutti voi antaa huonoja neuvoja. Hänestä tekee hyvän se, että hän myöntää sen.

Itselleni muutamat asiat ovat varmoja ja uskallan turvata niihin, kska tiedän että se helpottaa elämää huomattavasti, kun voi luottaa sisäiseen ääneen ja johdatukseen. Rukoilun olen kokenut auttavan ja hiljntymisen.

Sitten on nämä besserwisserit jotka eivät vain kestä, etteivät saa sanoa joka aiheeseen aivopierujaan. Heiltä puuttuu täysin ymmärrys asettua toisen asemaan vain kuuntelemalla ja antamalla ihmisen luoda omaa maaimankatsomustaan. Viisaammat vain ymmärtävät, että jokainen ihminen on erilainen ja jokaisen on itse löydettävä ratkaisut ongelmiinsa. Ulkoapäin ohjautuva ihminen ei tee päätöksiä oman mielen mukaan. Hän elää kuten olettaa olevan ihmisten mielestä oikein. Hän ei aidosti tiedä mitä tahtoo elämältään ja tyrkyttää vielä niitä kuluneita elämänohjeita muillekin. Saahan siitä itselleen hyvän olon, että minä nyt autoin ja tein kaiken työn. Tosiasiassa asianomainen on voinut käydä hyvinkin pitkän itsetutkiskelun ja luoda suunnitelman miten muuttaa olosuhteitaan ja itseään.

Mitä tekee auttaja, kun autettava muuttuu sisältäpäinohjautuvaksi ja alkaa ohjata itse elämäänsä? Mihin hänen viisauksiaan sitten vielä tarvitaan.

Uskon, että juurikin syvällisesti ajattelevat ihmiset pohtivat asioita sadalta kantilta ja pintaliitäjille kaikki on vain sitä mitä päällepäin näkyy.

Eli voidaan olla hyvänpäiväntuttuja, mutta ystävyys saattaa olla mahdoton ajatus. Kun uhrista tulee oman elämänsä sankari, niin toinen ei tahdo kestää sitä. Kummasti aletaan vähätellä ja painaa alaspäin tyyliin... Älä nyt tee noin ja tuo ei voi johtaa hyviin tuloksiin. Ettei vain pelottaisi, että toisen heikkouden alla onkin uskomaton vahvuus, johon on vaikea suhtautua. Pitäisi antaa tilaa olla omanlainen eikä vaatia sitä, että ole sellainen kuin minäkin ja tee niin ja näin, niin olet hyvä ihminen. Jos toinen tekee velvollisuudesta ja toinen aidosta rakkaudesta, niin siinä on huima ero.

Joskus ne avarakatseisimmat maailmansyleilijät ovat kaikkein htaimpia hyväksymään muutoksia ja erilaisuutta. Kun minä niin tahdon, että olet tällainen ja tuollainen. No kun en ole! Jokaisen kuuluu tehdä asioita omista lhtäkohdistaan käsin ja useimmiten ne par hyvin erilaiset.

Tällaista on turha yrittää selittää ihmiselle jolla on jokin ihme auttajasyndrooma. Toimikoot itse malliensa mukaan, mutteivat lähtisi vaatimaan että joku muu ajattelisi ja toimisi samoin.

Kiitos että sain avautua!

The trouble with the world is that the stupid are cocksure, and the intelligent are full of doubt.

-Bertrand Russell

Vierailija
35/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä ärsyttää. Ja tarkoitan nyt ihan sellaista faktatietoa, joista joillain ei ole mitään hajua tai kiinnostusta ottaa selvää. Anoppi on pahin tapaus (niin kliseiseltä kuin kuulostaakin). Kaikista turhauttavinta on käydä keskustelua imetyksestä. Koska olen hoikka, anoppi olettaa, että maito ei riitä ja loppuu pian. Olettaa myös, että maito vain loppuu yhtäkkiä. Sadasti niin minä ja jopa mies tätä on hienovaraisesti koitettu selittää hänelle, että sitä maitoa tulee, kun säännöllisesti imettää (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta). No hoikkana imetin esikoista 1v 1kk ja lopetin ihan hiljalleen vähentämällä. Anoppi on kertonut imettäneensä kaikkia kuutta lastaan kutakin 3 kk, kunnes maito vain yhtäkkiä loppui... Nyt meille on tulossa toinen lapsi, ja taas anoppi tuossa tuumi, että eihän sitä tiedä, miten mun maito tuolle seuraavalle taas sitten riittää... Voi huoh...ei auta, vaikka sata kertaa nämä asiat anopille selittää. Jotkut ei vaan sitten ymmärrä, ei millään. Tämä nyt oli vain yksi esimerkki ja ymmärrän toki, että näissä imetysjutuissakin on poikkeuksia, mutta yleensä homma toimii yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan lailla.

Vierailija
36/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritän keskustella ainoastaan itseäni älykkäämpien ihmisten kanssa. Sillä tavalla oppii paljon uutta, eikä tarvitse jumiutua äidin ja opettajan rooliin. Itselläni kun on taipumusta lähteä tukemaan ja kasvattamaan tietämättömiä. Ja siis tarkoitan aikuisia ihmisiä. Lapset jätän vanhempiensa vastuulle.

Uuh olet tosi ärsyttävä jos aikuisia lähdet neuvomaan, eli pidät heitä tyhmempinä mitä ovatkaan, tiedän tällaisen tapauksen ja kierrän kaukaa jos mahdollista. Minulle tuli jopa neuvomaan miten googleen kirjoitetaan tietty hakusana ja sitten saan tietoa.. ei juma.. olen alkanut pitää häntä vähän ööpinä vaikka on kouluja käynyt.

Vierailija
37/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itsekin niin tyhmä, ettei tosiaankaan ala ketuttaan.

Vierailija
38/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä ärsyttää. Ja tarkoitan nyt ihan sellaista faktatietoa, joista joillain ei ole mitään hajua tai kiinnostusta ottaa selvää. Anoppi on pahin tapaus (niin kliseiseltä kuin kuulostaakin). Kaikista turhauttavinta on käydä keskustelua imetyksestä. Koska olen hoikka, anoppi olettaa, että maito ei riitä ja loppuu pian. Olettaa myös, että maito vain loppuu yhtäkkiä. Sadasti niin minä ja jopa mies tätä on hienovaraisesti koitettu selittää hänelle, että sitä maitoa tulee, kun säännöllisesti imettää (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta). No hoikkana imetin esikoista 1v 1kk ja lopetin ihan hiljalleen vähentämällä. Anoppi on kertonut imettäneensä kaikkia kuutta lastaan kutakin 3 kk, kunnes maito vain yhtäkkiä loppui... Nyt meille on tulossa toinen lapsi, ja taas anoppi tuossa tuumi, että eihän sitä tiedä, miten mun maito tuolle seuraavalle taas sitten riittää... Voi huoh...ei auta, vaikka sata kertaa nämä asiat anopille selittää. Jotkut ei vaan sitten ymmärrä, ei millään. Tämä nyt oli vain yksi esimerkki ja ymmärrän toki, että näissä imetysjutuissakin on poikkeuksia, mutta yleensä homma toimii yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan lailla.

Kuulostaa niin tutulta. Mulle anoppi tuli selittämään iltalehteä luettuaan, että helteellä äidille voi tulla nestehukka ja se voi aiheuttaa imetysongelmia. Mulla tuli maitoa niin paljon, että suihkusi ja vauva sen takia päästeli irti ja syöminen oli välillä todella levotonta. Anopin oletus oli, että maitoa ei varmaan tule riittävästi...

Vierailija
39/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ketuttaa mystinen "kaikki" (kaikki naiset/homot/kaljut/pitkätukat...), liioittelu (kerran on nähnyt=useita kertoja ja jatkuvasti) ja mielipiteen pitäminen faktana. Ja puusilmäisyys yleensäkin, ihan sama mikä on aiheena.

Vierailija
40/49 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt moni tuntuu sekoittavan ne oikeasti tyhmät, mukaviisaat ja ne, jotka luulevat olevansa fiksuja (mutta ovat tyhmiä). Ap nyt varmaan tarkoitti niitä oikeasti tyhmiä, jotka eivät ymmärrä ihan yksinkertaisiakaan faktoja, eivätkä ole kiinnostuneita ottamaan niistä selvää tai osaa ottaa niistä selvää. Tällaisten ihmisten tieto perustuu yleensä kuulopuheisiin ja oletuksiin, mutta oikeista faktoista ei ole mitään hajua, eikä mitään osata perustella (muuta kuin, että iltalehdessä nyt luki niin)...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme