Mikä rokko? Katso kuva.

Vierailija

Mikähän rokko tämä on?

[url]http://aijaa.com/8yXf5l[/url]

Lapsi 1v 8kk.

Kolme viikkoa sitten alkoi kova kuume, 40 astetta neljä päivää. Sen jälkeen tuli jonkun verran näppyä ja lapsi oli tosi kiukkuinen ja itkuinen. Tämä oli mun mielestä ihan selkeä vauvarokko ja meni ohi.

Kaksi viikkoa sitten, eli viikko tuon vauvarokon jälkeen alkoi toisesta kankusta leviämään näppylät. Ovat olleet alusta asti aika vaaleita, sellaisia ihon värisiä, eivätkä mitenkään vesikellon oloisia. Sitten kun lapsi on päässyt raapimaan, ovat päässeet rikkoutumaan ja punoittamaan. Paukamia on PALJON ympäri kehoa, noin tiheästi kuin kuvasta näkyy.

Posket ovat punaiset, se viittaisi parvorokkoon, mutta nuo paukamat ilmeisesti ei.

Terveyskeskuksesta sanottiin että ei kannata tuoda, että on varmaankin vesirokkoa. Ois vaan kiva tietää mitä tämä on, niin tietäisi vähän mitä on sairastettu ja mitä ei :) Kutinaan olen antanut antihistamiinia, ja se onkin helpottanut öitä huomattavasti.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Onko kaikki rokotukset kunnossa? Mietin kun noita pakolaisiakin on nyt tällä hetkellä täällä niin paljon, niin voivat tuoda vaikka mitä rokkoja mukanaan. Eli ei oo nyt tällä hetkellä rokottamattomilla samanlaista turvaa, kuin suomalaisten rokotettujen keskuudessa elellessä.

Vierailija

Eipä ne tosiaan siellä lääkärissä rokoille mitään voi, se on vaan sairastettava ja useimmat rokot kestää viikkoja. Vesirokko tuo ei tosiaan kyllä oo, mutta varmasti ihan yhtä vaaraton, jos rokotukset on ok.

Vierailija

No mitä, jos nyt kumminkin soittaisit uudestaan? Kun ei näytä menevän ohi itsestään. Mun neljäviikkoinen vauva oli kerran yltäpäältä rakkuloissa, mutta ei vaikuttanut yhtään kipeältä. Tietenkin vein lääkäriin heti, kun ei enää vaikuttanut hormoninäpyiltä. Jonkun aikaa tutkivat klinikalla ja lopputulos oli karvatupentulehdus. Sekin voi vaatia antibioottitippaa, me selvittiin onneksi paikallishoidoilla. Mutta itsekseen ei ihan heti olisi parantunut...

Vierailija

Vauvarokko. Meillä oli pari kk sitten sama. Anna tarpeeksi kipulääkkeitä. Meillä lapsi oli kivulias ei kutittanut tai raapinut. Lähtee aikanaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat