Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaako teitä koskaan ketuttamaan tyhmien ihmisten kanssa keskustelu

Vierailija

Että ei mitään mene perille ja aivan älyttömiä perusteluita, jotka pettää kun vähän raaputtaa pintaa. Mulla joskus oikeen suututtaa kun joku apina alkaa vauhkoamaan mulle.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Kyllä, myönnän olevani kärsimätön tässä asiassa. Esimerkiksi lasten ja vammaisten kanssa hermot kestävät tosi hyvin, koska heillä tavallaan on oikeus esittää tyhmiä kysymyksiä ja olla ymmärtämättä asioita. Mutta sitten kun aikuinen ihminen ei tiedä elämän ihan perustavanlaatuisista faktoista, niin alkaa verisuoni päässä sykkiä. Kukaan ei tiedä kaikkea, mutta vihaan sitä kun ei ole oikein _minkäänlaista_ "maalaisjärkeä" ja loogista päättelykykyä.

Vierailija

Tottakai ärsyttää, mutta sitten muistan, että olen itsekin vähän tyhmä, kun alennun väittelemään tomppelin kanssa. Se ei kannata, kumpikaan ei siitä mitään voita.

Vierailija

Ei tarvitse kuin mennä eräille tämän av-palstan kestoaihe- keskusteluketjuille, niin heti jo alkaa tuntua aivan toivottomalta... pohjattomalta suolta melkeinpä...

Vierailija

Minä yritän keskustella ainoastaan itseäni älykkäämpien ihmisten kanssa. Sillä tavalla oppii paljon uutta, eikä tarvitse jumiutua äidin ja opettajan rooliin. Itselläni kun on taipumusta lähteä tukemaan ja kasvattamaan tietämättömiä. Ja siis tarkoitan aikuisia ihmisiä. Lapset jätän vanhempiensa vastuulle.

Vierailija

Jotkut vaan kuvittelee, että ne omat perustelut on ehdottomasti maailman uniikeimmat ja ne ainoat oikeat; tällaisia näkemyksiä esittäviä henkilöitä jotkut tapaavat kutsua jopa narsisteiksi! Syytä vai ei, jokainen funtsikoon tykönänsä tapauskohtaisesti :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaan kuvittelee, että ne omat perustelut on ehdottomasti maailman uniikeimmat ja ne ainoat oikeat; tällaisia näkemyksiä esittäviä henkilöitä jotkut tapaavat kutsua jopa narsisteiksi! Syytä vai ei, jokainen funtsikoon tykönänsä tapauskohtaisesti :)
Mun tekstejä saa ihan vapaasti lainata ja olen siitä pitänyt. Se tsemppaa jatkamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tekstejä saa ihan vapaasti lainata ja olen siitä pitänyt. Se tsemppaa jatkamaan.

Hienoa, että kelpaavat ;)

Vierailija

Kyllä. Tosin tätä palstaa lukiessani olen tunnistanut itsessäni pienen masokistin sekä opettajan, joka nauttii itsekseen hihitellessään täällä olevia enemmän ja vähemmän tahattomia "tyhmyyksistä." Siäinen opettajani sitten vetää ensin herneen tai kaksi nenään ja haluaa suuresti oikaista ja kehoittaa kirjoittajaa vastaamaan siitä, mitä tuli sanoneeksi. - Niin ja epäilemättä kaikille on selvää, että itselläni on enempi luuloja siitä, mikä on tai minkä tulisi olla oikein kuin hyvin perusteltua ja faktaan pohjautuvia kannanottoja. Suomenkieltä en ainakaan vielä osaa kirjoittaa, mutta yritän oppia kirjoittamaan suomeksi, mutta myös oppia kirjoittamaan nopeassti. 

Vierailija

Joo. Nykyään en enää edes aloita. Yleensä tiedän olevani itsekin sen verran tyhmä että en osaa perustella joitakin asioita niin hyvin ja selkeästi että Tyhmäkin sen ymmärtää eikä väitä enää vastaan.

Vierailija

Kyllä. Todella turhauttavaa ajanhaaskausta.Nuijat ei vaan ymmärrä, vaikka asiat selitettäisiin moneen kertaan, perusteellisesti ja  selkokielellä.

Omia hermoja säästääkseni on parasta  siirtyä seuraavaan ja yksinkertaisempaan aiheeseen. Jossain vaiheessa tulee raja  vastaan ja silloin kannattaa vaihtaa keskustelukumppania/ ympäristöä. Muussa tapauksessa, voi olla hyvinkin mahdollista,  että läsnä olevien tyhmyys on tarttuvaa laatua. Siinä vaiheessa on parasta pinkaista kiireesti pakoon.

Vierailija

Tyhmyyttä vastaan itse jumalatkin taistelevat turhaan. (Friedrich Schiller)

....siksi tyhmien kanssa ei kannata väitellä  :p

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat