Päivittäinen 10km ripeä kävely/hölkkälenkki

Vierailija

Onko sellaisesta mitään hyötyä, noin niin kuin kiinteytymistä ja kunnonkohotusta ajatellen?

Kommentit (12)

Vierailija

Niin ja olen tällaista lenkkeilyä jotain kuukauden päivät harjoittanut ja en osaa sanoa onko mitään hyötyä ollut. Pitäisikö ruveta juoksemaan vaikka en tykkää juoksemisesta? Vai pitäisikö kävellä 20km? ap

Vierailija

En halua varsinaisesti laihduttaa, olen ihannepainossa. Ruokavalio on kunnossa. En oikein tiedä mitä haluan. Haluan olla vähän atleettisempi? ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin ja olen tällaista lenkkeilyä jotain kuukauden päivät harjoittanut ja en osaa sanoa onko mitään hyötyä ollut. Pitäisikö ruveta juoksemaan vaikka en tykkää juoksemisesta? Vai pitäisikö kävellä 20km? ap

Kävely on hyvä. Jos haluat lisätä monipuolisuutta, kävele erilaisissa maastoissa ja ota välillä kävelysauvat avuksi. Ja silloin kun on aikaa, voit aivan hyvin tehdä pidemmän lenkin.

Vierailija

Jos atleettisempaa vartaloa kaipaat, niin voit kokeilla vaihtaa osan kävelyistä juoksuun. Ja nimenomaan lyhyisiin spurtteihin intervallimuotoisesti eikä mihinkään hölkkäilyyn.

Hmm

Ei ne lihakset juoksemalla kasva.  Atleettisuutta kaipaava menee salille. Muista myös antaa kropan levähtää välillä. Välipäiviä on hyvä pitää, tai kroppa ei pääse palautumaan.

Vierailija

Tottakai kympinlenkki on hyvä liikuntasuorite ja parempi kuin moni huonompi, mutta teet mitä tahansa, niin kannattaa sitä suoritusta hieman monipuolistaa, eikä tehdä aina samaa. Eli vaihdella sekä harjoituksen kestoa (tässä tapauksessa lenkin pituutta), että rasitusta, eli välillä vähän kovemmalla sykkeellä ja välillä vähän rennompaa lenkkiä.

Toki monipuolisuuskaan ei ole pahitteeksi. Eli mahdollisuuksien mukaan muitakin lajeja. Myös ihan pelkkä reipas kävely on erittäin hyvä ja yllättävän tehokas liikuntamuoto. Tietenkin myös lepo ja ravinto on tärkeitä asiota.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat