Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästätkö itsesi tuntemaan nälkää aterioiden välillä?

Vierailija
29.04.2023 |

On hyväksi terveydelle tuntea nälkää. Ihmisen pitäisi pitää aterioiden välillä 4-5 tunnin tauot.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään, ennen en. T. Nykyinen hoikka ja entinen läski

Vierailija
2/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2 kertaa päivässä, klo 12-13 ja 18-19. En tunne nälkää juuri koskaan ja olen normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 tunnin välit, jos nimittäin päästän nälän tulemaan, niin sitten vedän ruokaa ja herkkuja kaksin käsin. (Paitsi tietty yöllä  :D  )

t. Nykyinen normaali, entinen superläski

Vierailija
4/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hämmennyin kysymyksestä. Luulin että ihmiset näin niinkuin yleisesti syövät kun heillä on nälkä, eikä huvikseen. Lie olin väärässä...

Vierailija
5/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen toiminut näin aina. En pysty syömään kuin nälkäisenä. En pysty myöskään syömään itseäni ähkyyn, koska tulee huono olo. Onneksi olen aina kuunnellut elimistöäni, mitä se tarvitsee ja haluaa. En ymmärrä tunnesyöjiä ollenkaan, että puputetaan vaikka ei ole nälkä. Makeaa en pysty syömään kuin vähän, tulee huono olo liiasta sokerista.

Vierailija
6/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä, ei mun tee mieli syödä jos ei ole yhtään nälkä.

Vierailija
7/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele asiaa. Syön, kun on nälkä. Yleensä 11, 14, 19.

Vierailija
8/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hämmennyin kysymyksestä. Luulin että ihmiset näin niinkuin yleisesti syövät kun heillä on nälkä, eikä huvikseen. Lie olin väärässä...

Älä ole naiivi. Ihmiset syövät mielitekoihin, tunteisiin, siksi koska tarjotaan yms

Vierailija
9/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ihmiset ylensyövät koko ajan ilman nälän tunnetta. On tervettä pitää ruokailujen välillä nälkä ja nälän tunne on jotenkin ihana, silloin tietää että nyt saa syödä. Eli vastaus on kyllä. Hoikahko yli 40vee. 

Vierailija
10/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen nälässä valtaosan päivää. Se on varmin tapa lihoa.

Vierailija
11/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en useimmiten ehdi, kun mulla kestää se nälän tuleminen niin kauan. Keskiviikkona en ehtinyt syömään kuin yhden 2dl mansikka jugurtin ja torstaina noin klo 12 alkoi tuntumaan siltä että pitäisi syödä jotain. Työterkkari on sanonut että on epänormaalia syödä vaan joka toinen päivä tai harvemmin, kun kerroin sille eräänä maanantaina että olen syönyt edellisen kerran perjantaina. Kyseli että olenko syönyt mitään että voisinko artaa virtsanäytteen.

Vierailija
12/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole naiivi. Ihmiset syövät mielitekoihin, tunteisiin, siksi koska tarjotaan yms

Varmaan poikkeustapauksissa toki joo, mutta kysymyshän lie oli ns normipäivistä. Ei jostain kyläilystä tai joululounaasta.

Vierailija
13/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Nälän tunteella ei ole terveyden kannalta mitään merkitystä. Sen sijaan suoliston hyvinvoinnin takia on hyvä pitää 3-5 tunnin taukoja aterioiden välillä.

Vierailija
14/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kyllä, nykyään en. T. Nykyinen hoikka, entinen anorektikko

Vierailija
15/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit ihmiset ylensyövät koko ajan ilman nälän tunnetta. On tervettä pitää ruokailujen välillä nälkä ja nälän tunne on jotenkin ihana, silloin tietää että nyt saa syödä. Eli vastaus on kyllä. Hoikahko yli 40vee. 

Vahvat syömishäiriövibat kommentistasi. Ja ennen kuin alat lässyttää jotain läskien ruokailutavoista tiedoksesi, että en napostele vaan syön vain kolme ateriaa päivässä (+ liikuntapäivinä välipalan), jotta liikkuva motorinen kompleksi huoltaa suolistoa ja jotta säästän hampaitani. Mutta en tarvitse lupaa syödä enkä nauti nälän tunteesta. Kyllä tuollainen puhe viittaa anoreksiaan.

Vierailija
16/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lie olin on ehdottomasti väärin ilmaistu!

Vierailija
17/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä anorektikon kommenttia?!

Vierailija
18/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei juuri koskaan ehdi tulla nälkä ennen kuin alkaa jo heikottaa, eli yritän syödä tasaisin väliajoin, vaikkei nälkä olisikaan.

Vierailija
19/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en useimmiten ehdi, kun mulla kestää se nälän tuleminen niin kauan. Keskiviikkona en ehtinyt syömään kuin yhden 2dl mansikka jugurtin ja torstaina noin klo 12 alkoi tuntumaan siltä että pitäisi syödä jotain. Työterkkari on sanonut että on epänormaalia syödä vaan joka toinen päivä tai harvemmin, kun kerroin sille eräänä maanantaina että olen syönyt edellisen kerran perjantaina. Kyseli että olenko syönyt mitään että voisinko artaa virtsanäytteen.

Eikö sulle tule heikko olo? Ei mullekaan nälän tunnetta tule helposti. Syön siksi, että oloni on heikko, eikä siksi, että olisi nälkä. 

Vierailija
20/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä anorektikon kommenttia?!

Mietin samaa, anoreksia on sairaus. Itse ajattelin, että ap kysyy terveen ihmisen ruokailutottumuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi