Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmoittaisitko pimeästä työstä?

Vierailija

Oletko ilmoittanut koskaan?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ilmoittanut koskaan?

nyt ei kyllä valjennut. minne siitä pitäisi ilmoittaa?

Verottajalle?

Vierailija

En ilmoita. Ja käytän mielelläni itsekin palveluja puoleen hintaan. Jääpähän muutama spurgu juottamatta. Eli siinä mielessä pimeä työ on hyvä teko. Se voisi pelastaa henkiä jos leviäisi kaikkialle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käräyttäisitkö esimerkiksi yrittäjä joka tekee osan töistään pimeänä?

En, neuvoisin tekemään kaikki pimeänä ja ottamaan vielä työttömyyskorvaukset. Suomi on verohelvetti jossa kenellekään ei jää käteen mitään koska valtio vetää välistä. 

Ap jatkaa

Minulla siis se tilanne, että eräs yrittäjä laskutti täyttä hintaa palveluksistaan joka ei ollut edes halvimmasta päästä. Nyt myöhemmin selvisi, että hän teki kaiken työn pimeänä eikä itse maksa veroja tästä ollenkaan. Yritti vielä laskuttaa ylimääräistä sovitusta summasta. Nyt mietin käräytänkö hänet verottajalle vai en.

Vierailija

Itse käräyttäisin. Olen yrittäjä ja jotkut tekevät minun toimialallani pimeänä näitä samoja hommia. Hinnat on silloin ihan eri luokkaa. En pysty kilpailemaan jos peli ei ole reilu.

Vierailija

En itse suostuisi tekemään pimeenä töitä enkä suostuisi maksamaan pimeesti kenellekkään tehtyä työtä.

Olen myös ilmiantanu sellaisen verottajalle. Enkä kadu sitä.

Ei ole kuin rahan saajan etu että maksetaan pimeenä. Vain todella tyhmä teetättää remontteja pimeenä. Mikään takuu ei sitten ole voimassa. Kukaan muu kun teetättäjä ei ole vastuussa mistään.

Ja jos kukaan ei maksa veroja tässä maassa niin eipä tämä yhteiskunta kohta ole hyvinvointiyhteiskunta.

Ja se joka tekee pimeenä töitä ei ajattele todellakaan elämäänsä pitkällä tähtäimellä. Millähän sellainen ihminen sitten vanhana tulee toimeen kun työeläkettäkään ei pääse kertymään.

Todella tyhmää ja lyhytnäköistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse käräyttäisin. Olen yrittäjä ja jotkut tekevät minun toimialallani pimeänä näitä samoja hommia. Hinnat on silloin ihan eri luokkaa. En pysty kilpailemaan jos peli ei ole reilu.

Totta. Mitä seuraamuksia käräyttämisestä ja kärähtämisestä on yrittäjälle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Totta. Mitä seuraamuksia käräyttämisestä ja kärähtämisestä on yrittäjälle?

Tietääkö kukaan seuraamuksia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräyttäisitkö esimerkiksi yrittäjä joka tekee osan töistään pimeänä?

En, neuvoisin tekemään kaikki pimeänä ja ottamaan vielä työttömyyskorvaukset. Suomi on verohelvetti jossa kenellekään ei jää käteen mitään koska valtio vetää välistä. 

Ei valtio vedä välistä vaan niillä varoilla kustannetaan kaikki mitä ympärilläsi on, niillä verovaroilla sinäkin olet mm. saanut koulutuksen. Ei muissa länsimaissa mitenkään merkittävästi alempi verotus ole, varsinkaan kun huomioi mitä niillä veroilla kustannetaan. Jos haluat maksaa verosi muualle, lähde pois, ei kukaan pakota jäämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla siis se tilanne, että eräs yrittäjä laskutti täyttä hintaa palveluksistaan joka ei ollut edes halvimmasta päästä. Nyt myöhemmin selvisi, että hän teki kaiken työn pimeänä eikä itse maksa veroja tästä ollenkaan. Yritti vielä laskuttaa ylimääräistä sovitusta summasta. Nyt mietin käräytänkö hänet verottajalle vai en.

Siis oliko ihan rehti lasku? Miten tuon voi pimittää, vai oliko tarkoitus maksaa käteisellä?

Tuollaisessa tapauksessa voisi jo ilmoituksen tehdäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis oliko ihan rehti lasku? Miten tuon voi pimittää, vai oliko tarkoitus maksaa käteisellä?

Tuollaisessa tapauksessa voisi jo ilmoituksen tehdäkin.

Lasku oli yrittäjän itse kyhäilemä lasku. Maksoimme sen hänen omalle tililleen ja jälkeenpäin selvisi että hän maksoi mm. työntekijöilleen joista minua laskutti täyteen hintaan pimeänä. Jo pelkät työntekijöiden hinnat olivat pilvissä! :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat