Teini oli sittenkin toteuttanut suunnitelmansa isälleen eilen.

Vierailija

Tilanne se, että isällään ei ole ollut enää halua eikä kiinnostusta tavata lastansa kun uudet lapset syntyivät. Välinsä ovat pikkuhiljaa hiipuneet ja viimeisen vuoden aikana teini itse on soittanut isälleen ja koittanut sopia tapaamisia. Aina isällä ollut jokin este. Asumme samassa kaupungissa ja eivät ole tavanneet yli vuoteen.

Kysyessäni miten aikoo muistaa isäänsä oli, että vie paskaa pussillisen postilaatikkoon. En tähän siunaustani antanut. Oli kuitenkin tämän kavereineen toteuttanut ja vienyt pussillisen koiranpaskaa isänsä postilaatikkoon eikä kuulema enää aio edes yrittää välejä isäänsä 😐.

Jotenkin niin kauhean surullista. Mietin pitäisikö kuitenkin päästä johonkin keskustelemaan, perheneuvolaan tms? Ei kai tuollainen katkeruus ole hyväksi 😐. Niin ja teini täyttää siis pian 16v.

Kokemuksia? Ajatuksia?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Mitäs jos menisitte yhdessä, ja molemmat kusisitte sinne postilaatikkoon. Auttaisko se?
Mitä luulette, on nyt kuitenkin ehdotettu.

Vierailija

No se on viidentoista. Kovasti ehdoton tuossa iässä.

Isä voi siinä sitten miettiä, onko tämä keskustelunavaus vai heittäytyykö samalle tasolle kuin nuori. Katsoisin vielä, että tuossa on ollut kaverit yllyttämässä - tai ei ehkä yllyttämässä mutta kun on kavereiden kesken ääneen pohtinut niin on tuntunut toteuttamisen arvoiselta idealta.

Jos nuori muuten on suunnilleen täyspäinen, niin antaa tuntea mitä tuntee. Siitä voisi jutella. Että tunteet on ihan hyväksyttäviä, mutta tekojaan voi säädellä.

PäteväPirkko kirjautumati

Nääh, kyllä se juttelee kavereilleen, jos haluaa jutella. Mutta ihan oikein tehty, ehkä isä rupeaa vihdoin ajattelemaan aivoillaan mulkun sijaan.

Vierailija

No henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuollaista "vanhempaa" lapsi ei elämäänsä kyllä tarvitsekaan. Varmaan äitinä sinulla on paras taito kuulostella olisiko ammattiauttajan kanssa keskustelusta apua lapsellesi.

Ja mitä tekoon tuli niin aivan oikein. Onneksi lapsellasi on elämässään sinut. Kaikkea hyvää teille.

Vierailija

Jollei sitä huomiota hyvällä saa (nuori on kuitenkin yrittänyt olla se aktiivinen) niin voi kokeilla muista keinoja. Vaikka sitten koiranpaskaa.

Että en ihan täysin tuomitsisi tekoa, mutta kyllä juttelisin nuoren kanssa. Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Suruahan tuo ilmentää, ja toivetta saada huomiota.

Mun mielestä pallo on nyt isällä.

Vierailija

Kun tästä puhuimme niin kyllä se siltä tuntui, että teini on nyt sinut asian kanssa. Sanoi vielä, että mikä hän on aina yhteyttä ottamaan ja tapaamisia sopimaan kun ei koskaan kerran sovi. Isä voisi itse soittaa kun sopii... Surullista silti.

ap

Vierailija

Kannattaa vain hyväksyä asia ja jatkaa elämää ilman isää. Ei maailma siihen kaadu jos hän ei ole mukana elämässä. Eniten se isä siinä häviää ja menettää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun tästä puhuimme niin kyllä se siltä tuntui, että teini on nyt sinut asian kanssa. Sanoi vielä, että mikä hän on aina yhteyttä ottamaan ja tapaamisia sopimaan kun ei koskaan kerran sovi. Isä voisi itse soittaa kun sopii... Surullista silti.

ap

Samanlailla näkyy lapsesi ajattelevan kuin minäkin. Minulla samanlainen "isä",sillä erotuksella ettei uusia ukolla ole muita lapsia kuin minä ja täys siskoni. Häntä on vaan aina muna vienyt ja me omat lapset ollaan oltu siellä jossain hännillä. Vuosiin ei pidetty yhteyttä,ja nyt aikuisena on sellaiset viileät välit. Enpä minä kyllä näe mitään syytä pitää yhteyttä,itse myös teininä tein päätöksen etten edes yritä pitää yhteyttä vaan ukko saa itse pitää yhteyttä. Lapselle riittää se yksi välittävä aikuinen,olimse sitten kuka hyvänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sehän on mukavaa että jotku repii huumoria tämmöisestäkin asiasta.

Ap

no mitä odotit?oikeesti vituttaa ihmiset jotka aina listaa asioita joista ei saa huumoria vääntåä.minusta ei ole mitää aihetta mistä ei saisi vitsailla.toki aikansa ja paikkansa.mutta aiheeseen ,isä on idiootti ja taustalla varmaa uusi kumppani mik myös idiootti jos estää tapaamisia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat