Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkujouluaika taas ja risteilyjä ilman puolisoa

Vierailija
09.11.2015 |

Eikö olisi mukavampi kutsua pikkujouluristeilyille mukaan puoliso tai jopa perhe? Aika monissa työpaikoissa on nykyäön perheet huomioitu pikkujouluissakin ja minusta se on hyvä ja terve moderni tyyli. Tulee väkisinkin mieleen, että jos on pakko mennä risteilylle asti, niin onhan siinä taustalla halu iskeä yhden yön seuraa. Oikeasti, käsi sydämellä, mitä teille tulee mieleen yhdistelmästä firman pikkujoulut + risteily?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on kivoja, kyllä saa taas varattua :)

Vierailija
42/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitää vain oppia luottamaan puolisoonsa. Jos haluaa pettää niin tekee sen kuitenkin jossain vaiheessa. Kun kotielämä on kunnossa ei pettäminen tule mieleen.

Joo, noinhan se on ideaalitilanteessa. Pitkän liiton aikana tulee kuitenkin heikompia hetkiä suhteessa ja myös joku aiempi pettäminen voi olla takana. Mitenkäs silloin suhtaudutaan pikkujouluun, jossa ryypätään paljon ja jossa ihmisillä on kyseenalainen moraali?

Tällaisessa "epätäydellisessä" suhteessa, jota kuitenkin arvostaa, niin on kyllä parempi olla menemättä pikkujouluristeilylle tai vähintään ottaa erittäin tiukka linja mm. alkoholin käytön suhteen.

Se "kyseenalainen moraali" on kyllä sillä ihmisellä, jolla on ollut suhteessa niitä heikompia hetkiä. Turha huolehtia pikkujoulujen moraalista jos se kyseenlainen moraali asuu saman katon alla.

Miksikö tämä minua haittaa? Koska minusta pikkujoulut ovat kivoja ja olisi tärkeää saada kaikki mukaan, että työilmapiiri pysyisi hyvänä. Ja sitten pikkujoulut tuomitaan moraalisesti kyseenalaisiksi oman suhteen ongelmien takia.

Tiedossa on, että kyseisessä työpaikassa on pettäjiä. Esim. pari joka pettää näissä tilaisuuksissa omia puolisoitaan. Lisäksi muita samantyyppisiä tapauksia. Ja viinaan menevää porukkaa, joten kuka siellä itsekään pystyy kovin selvinpäin olemaan.

Se on vähän sama kuin laittaisit vanhan alkoholistin selvinpäin puolituttujen mukaan ryyppyristeilylle ja ihmettelisit miksei se nyt viihdy, kun meille tulee tästä niin hyvä työilmapiiri.

Joka paikassa on pettäjiä, se on sen verran yleistä. Sitten kun joku alkaa hysteerisesti pelätä ja vahtia puolisoaan, tilanne on vaivaannuttava kaikille. Ja pettäminen ei kyllä useimmille ole mikään alkoholismiin verrattava sairaus, vaan elämäntapa. Tuota käytöstä voi itse hillitä jos haluaa.

Toki vastuun voi ulkoistaa. Voi syyttää viinaa, tilaisuutta, flirttailevaa työkaveria... Mutta kyllä pettäjä tekee itse sen päätöksen.

Sinäpäs sen sanoit. "Joka paikassa on pettäjiä." Miksi siis järjestää näitä pikkujouluristeilyjä, joissa yhdistetään kaksi oikein perinteistä pettämistapaa. Pikkujoulut ja risteily. Suomalainen pettää varmaan eniten juuri pikkujouluissa ja risteilyillä. Jos siis on vähänkin kykyä/näköä/taipumusta pettämiseen, niin jättäisin suosiolla tuollaiset risteilyt väliin. Sehän on juuri sitä vastuun ottamista. Eikä siitä todellakaan kenenkään työilmapiiri heikkene.

Ei tuossa ole järkeä. Ei ole mitään koko ihmiskunnalle houkuttelevinta paikkaa pettää. On vain yksilölle houkuttelevin paikka. Jos pettäjä ei mene pikkujouluihin, houkuttelevimmaksi paikaksi muuttuu jokin muu.

Ja miten niin työilmapiiri ei heikkene siitä, että joku ilmoittaa että ei halua olla edes yhtä iltaa työkavereiden seurassa jos ei ole pakko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minusta taas on hirveän kiva, että mies pääsee viettämään aikaa työkavereiden kanssa ja rentoutumaan yksikseenkin aina välillä. Ei se minulta pois ole.  Olisi ihan kamalaa kyllä joutua mukaan. Pettämistä ei tarvitse pelätä, mieheni ei ole sellainen että tekisi jotain niin typerää selkäni taka kun saisi luvan kanssa ja (miehen omaa) harkintaa tarkasti käyttäen käydä vieraissakin, mutta sehän on ihan eri asia ja miestä ei ole sekään vaihtoehto oikeastaan kiinnostanut tippaakaan, kokee inhottavana ennemmin. Ei ongelmaa siis!

Ei arvatenkaan ole sinulle ongelma, koska miehesi ei käytännössä voi pettää sinua noilla reissuillaan. Olet antanut hänelle vieraissa käymiseen luvan, joten sinulla ei ole mitään mitä pelätä. Kaikki ei pysty elämään noin vapaassa suhteessa.

Mistä minä sen tiedän miltä se tuntuu kun ei ole koskaan käynyt vieraissa, mutta todennäköisesti ei kyllä haittaisi ollenkaan, olisi ennemmin ehkä kiihottavaa. Eikä varmaan ikinä tule käymäänkään, varmaan kiinnostaa vielä vähemmän kun on lupa ja asiasta on tehty vielä hankalampaa kun pitäisi sitten olla siitä avoin ja kertoa mitä ja kenen kanssa ja missä, soittaa ensin minulle ja kertoa millainen tilanne ja nainen, onko kortsut haettu ja että onko varmana mulle ok. Jos taas tekisi salaa, olisi niin jumalattoman typerä että hyppäisi varmaan mereen jo silkkaa häpeäänsä kun kerran olisi lupakin ollut ja parisuhdetta ei olisi tarvinnut vaarantaa.

Vierailija
44/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kieltämättä vähän korvaan kalskahtaa.

Meillä on työpaikalla pikkujoulut aina avec, eikä ikinä ole risteilyjä. Yrityksemme painottaa perhearvoja, joka näkyy mm. näissä pikkujouluissa ja työntekijöiden lapsille järjestettävissä tapahtumissa.

Perhearvojen painotus näkyy sitten varmasti myös sinkkujen ja eronneiden työmotivaatiossa. Enkä tajua mitä hyötyä työnantajalle on järjestää tuollaisia pikkujouluja. Eivät ne paranna työilmapiiriä kun jokainen keskittyy vain siihen omaan puolisoon jonka seurassa on muutenkin ihan koko ajan.

Puolisoa ei tetty ole pakko ottaa mukaan. Ja kyllähän ne sinkut ja eronneetkin saa paikalle tulla, ei ne pikkujoulut pelkät parisuhdejuhlat ole, eikä millään tavalla heikennä parisuhteettomien työmotivaatiota.  Eikä se työkavereiden toisiinsa sekoilukaan erityisemmin paranna sitä työilmapiiriä. Sitäkin on vuosia kokeiltu ja tämä avec-toivomus on tullut ihan työntkeijöiden puolelta. Hyvin on osallistujia näihinkin kemuihin.

Mun mielestä tämä on ollut tosi toimiva ratkaisu ja sitä on kiitelty. Jokaisella työpaikalla rakennetaan oma kulttuurinsa ja meillä halutaan rakentaa se näin.

Vierailija
45/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitää vain oppia luottamaan puolisoonsa. Jos haluaa pettää niin tekee sen kuitenkin jossain vaiheessa. Kun kotielämä on kunnossa ei pettäminen tule mieleen.

Joo, noinhan se on ideaalitilanteessa. Pitkän liiton aikana tulee kuitenkin heikompia hetkiä suhteessa ja myös joku aiempi pettäminen voi olla takana. Mitenkäs silloin suhtaudutaan pikkujouluun, jossa ryypätään paljon ja jossa ihmisillä on kyseenalainen moraali?

Tällaisessa "epätäydellisessä" suhteessa, jota kuitenkin arvostaa, niin on kyllä parempi olla menemättä pikkujouluristeilylle tai vähintään ottaa erittäin tiukka linja mm. alkoholin käytön suhteen.

Se "kyseenalainen moraali" on kyllä sillä ihmisellä, jolla on ollut suhteessa niitä heikompia hetkiä. Turha huolehtia pikkujoulujen moraalista jos se kyseenlainen moraali asuu saman katon alla.

Miksikö tämä minua haittaa? Koska minusta pikkujoulut ovat kivoja ja olisi tärkeää saada kaikki mukaan, että työilmapiiri pysyisi hyvänä. Ja sitten pikkujoulut tuomitaan moraalisesti kyseenalaisiksi oman suhteen ongelmien takia.

Tiedossa on, että kyseisessä työpaikassa on pettäjiä. Esim. pari joka pettää näissä tilaisuuksissa omia puolisoitaan. Lisäksi muita samantyyppisiä tapauksia. Ja viinaan menevää porukkaa, joten kuka siellä itsekään pystyy kovin selvinpäin olemaan.

Se on vähän sama kuin laittaisit vanhan alkoholistin selvinpäin puolituttujen mukaan ryyppyristeilylle ja ihmettelisit miksei se nyt viihdy, kun meille tulee tästä niin hyvä työilmapiiri.

Joka paikassa on pettäjiä, se on sen verran yleistä. Sitten kun joku alkaa hysteerisesti pelätä ja vahtia puolisoaan, tilanne on vaivaannuttava kaikille. Ja pettäminen ei kyllä useimmille ole mikään alkoholismiin verrattava sairaus, vaan elämäntapa. Tuota käytöstä voi itse hillitä jos haluaa.

Toki vastuun voi ulkoistaa. Voi syyttää viinaa, tilaisuutta, flirttailevaa työkaveria... Mutta kyllä pettäjä tekee itse sen päätöksen.

Sinäpäs sen sanoit. "Joka paikassa on pettäjiä." Miksi siis järjestää näitä pikkujouluristeilyjä, joissa yhdistetään kaksi oikein perinteistä pettämistapaa. Pikkujoulut ja risteily. Suomalainen pettää varmaan eniten juuri pikkujouluissa ja risteilyillä. Jos siis on vähänkin kykyä/näköä/taipumusta pettämiseen, niin jättäisin suosiolla tuollaiset risteilyt väliin. Sehän on juuri sitä vastuun ottamista. Eikä siitä todellakaan kenenkään työilmapiiri heikkene.

Ei tuossa ole järkeä. Ei ole mitään koko ihmiskunnalle houkuttelevinta paikkaa pettää. On vain yksilölle houkuttelevin paikka. Jos pettäjä ei mene pikkujouluihin, houkuttelevimmaksi paikaksi muuttuu jokin muu.

Ja miten niin työilmapiiri ei heikkene siitä, että joku ilmoittaa että ei halua olla edes yhtä iltaa työkavereiden seurassa jos ei ole pakko?

Miten niin ei ole järkeä? Ihan vaan todennäköisyyksien ja havaintojen perusteella nuo ovat houkuttelevimpia paikkoja pettää useimmille. Usko pois. Jos pikkujouluristeilyllä on enemmän menetettävää kuin voitettaavaa, älä lähde sinne.

Työkavereiden kanssa ollaan joka päivä n. 8h. Sen lisäksi on varmaan muitakin "virkistyspäiviä" ja muuta. Ehkä jotain työkavereiden keskenään järjestämiä illanviettoja. Niin ei se yksi risteily nyt voi kaataa koko ilmapiiriä. Voihan joku olla vaikka sairaanakin pois pikkujouluista. Onko siinäkni tapauksessa työilmapiiri pilalla?

Vierailija
46/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä työpaikan pitäisi mitenkään ottaa työntekijöiden puolisot ja perheenjäsenet huomioon firman sisäisissä asioissa? En haluaisi, että firman budjetista menee penniäkään ulkopuolisten hyysäämiseen. Käsittämätöntä, onneksi en ole tällaisissa yrityksissä työskennellyt. Olisi todella vaivaannuttavaa tavata tiettyjen kolleegoiden (öykkärit ja besserwisserit) puolisoita ja perheitä.

Vierailija
47/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhematkat erikseen. Jos ei ole luotto kunnossa, on parempi pysyä kotona. Itse olen tehnyt muutaman risteilyn työkaveriporukalla. Ollaan syöty hyvin, tanssittu, shoppailtu, tutustuttu toisiimme paremmin. Ollaan muuten käyty muuallakin kuin laivalla esim keilaamassa. Sielläkin voisi livahtaa vaikka vessaan panemaan jos haluaisi mutta meidän porukassa ei olla tehty mitään tanssimista intiimimpää. Pitäisin tosi outona jos joku raahaisi perheensä mukaan.

Eikö tanssiminen ja henkilökohtaiseten keskustelu ja läheisyys ole jo ihan tarpeeksi? Unelmointia työkaverista kotivällyissäkin?

Vierailija
48/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minusta taas on hirveän kiva, että mies pääsee viettämään aikaa työkavereiden kanssa ja rentoutumaan yksikseenkin aina välillä. Ei se minulta pois ole.  Olisi ihan kamalaa kyllä joutua mukaan. Pettämistä ei tarvitse pelätä, mieheni ei ole sellainen että tekisi jotain niin typerää selkäni taka kun saisi luvan kanssa ja (miehen omaa) harkintaa tarkasti käyttäen käydä vieraissakin, mutta sehän on ihan eri asia ja miestä ei ole sekään vaihtoehto oikeastaan kiinnostanut tippaakaan, kokee inhottavana ennemmin. Ei ongelmaa siis!

Ei arvatenkaan ole sinulle ongelma, koska miehesi ei käytännössä voi pettää sinua noilla reissuillaan. Olet antanut hänelle vieraissa käymiseen luvan, joten sinulla ei ole mitään mitä pelätä. Kaikki ei pysty elämään noin vapaassa suhteessa.

Mistä minä sen tiedän miltä se tuntuu kun ei ole koskaan käynyt vieraissa, mutta todennäköisesti ei kyllä haittaisi ollenkaan, olisi ennemmin ehkä kiihottavaa. Eikä varmaan ikinä tule käymäänkään, varmaan kiinnostaa vielä vähemmän kun on lupa ja asiasta on tehty vielä hankalampaa kun pitäisi sitten olla siitä avoin ja kertoa mitä ja kenen kanssa ja missä, soittaa ensin minulle ja kertoa millainen tilanne ja nainen, onko kortsut haettu ja että onko varmana mulle ok. Jos taas tekisi salaa, olisi niin jumalattoman typerä että hyppäisi varmaan mereen jo silkkaa häpeäänsä kun kerran olisi lupakin ollut ja parisuhdetta ei olisi tarvinnut vaarantaa.

Ai kiihottavaa. No sulla on sitten vapaamielinen asenne. Mitä jos miehesi jostain pikkujouluista soittaisi yöllä pienessä sievässä, että kortsu on hankittu ja nyt meinaa vetää työpaikan kaunista sihteeriä anaaliin, että onhan tämä nyt ok?

Tulisiko lupa vai muuttaisitko sittenkin mieltäsi?

Vierailija
49/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe mitään ongelmaa firman pikkujouluissa. Risteilyt nyt on vähän tylsiä, mutta en mä ymmärrä miksi perhe pitäisi firman juttuihin ottaa mukaan? Mä en ainakaan petä minkään tilaisuuden tullen, enkä usko että mieskään. Ei siinä mikään risteily vaikuta suuntaan tai toiseen.

Vierailija
50/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en näe mitään ongelmaa firman pikkujouluissa. Risteilyt nyt on vähän tylsiä, mutta en mä ymmärrä miksi perhe pitäisi firman juttuihin ottaa mukaan? Mä en ainakaan petä minkään tilaisuuden tullen, enkä usko että mieskään. Ei siinä mikään risteily vaikuta suuntaan tai toiseen.

Sun (ja miehesi) tyyppisille ihmisille nuo pikkujoulut sitten sopivat hyvin. Kaikille ei. On myös erilaisia ihmisiä.

Vierailija
51/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on sairautta. Rakkauden kanssa sillä ei ole yhtikäs mitään tekemistä. Kuka käskee pettämään pikkujouluissa? Voihan pettämiseen taipuvainen pettää vaikka saatana kauppareissulla halutessaan. Suhteen tulee perustua luottamukselle, eikä sairaaloiselle vahtaamiselle.

Sitäpaitsi monessa sivistysmaassa osataan juoda alkoholia - toisin kuin Suomessa. Parit töiden jälkeen tai jopa luonasviinit ovat ihan normaalia toimintaa. Jumalauta kun Suomessa uppoaa hyvin edelleem turmiolan tommit ja kieltopolitiikka.

No niin, taas ollaan niin mustavalkoisia että. Kyllä, luottamus on tärkeä, mutta se ei ole aina täydellinen, ja se voi saada kolhuja elämän aikana. Kukaan ei käske ketään pettämään, mutta on tilanteita, joissa jotkut ihmiset ajautuvat hankaluuksiin toisia herkemmin. Se on fakta,

Suhde perustuu paitsi luottamukselle, niin myös kymmenille muille asioille. Jos heikkoluonteiselle ihmiselle on parempi jättää pikkujouluristeily väliin kerran vuodessa, oman liittonsa hyväksi, niin suosittelen sen tekemään.

Ok. Miksi olet heikkoluonteisen lassukan kanssa? Vai etkö itse hallitse haarojasi humalassa?  Minä en ole koskaan pettänyt pikkujouluissa vaikka kiehnääjiä on riittänytkin. En ymmärrä, että miksi rikkoisin loistavan suhteeni känniseksin takia?  Joo ja olen mies.

Oletko ajatellut, että nuo kiehnääjät joista mainitset, ovat jo tarpeeksi monelle vaimolle? Miten teette töitä kiehnäämisen jälkeen? Käykö katse välillä syvemmällä silmissä, tai jopa alempana? Kasvaako yhteishenki ja tunneside?

Vierailija
52/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on sairautta. Rakkauden kanssa sillä ei ole yhtikäs mitään tekemistä. Kuka käskee pettämään pikkujouluissa? Voihan pettämiseen taipuvainen pettää vaikka saatana kauppareissulla halutessaan. Suhteen tulee perustua luottamukselle, eikä sairaaloiselle vahtaamiselle.

Sitäpaitsi monessa sivistysmaassa osataan juoda alkoholia - toisin kuin Suomessa. Parit töiden jälkeen tai jopa luonasviinit ovat ihan normaalia toimintaa. Jumalauta kun Suomessa uppoaa hyvin edelleem turmiolan tommit ja kieltopolitiikka.

No niin, taas ollaan niin mustavalkoisia että. Kyllä, luottamus on tärkeä, mutta se ei ole aina täydellinen, ja se voi saada kolhuja elämän aikana. Kukaan ei käske ketään pettämään, mutta on tilanteita, joissa jotkut ihmiset ajautuvat hankaluuksiin toisia herkemmin. Se on fakta,

Suhde perustuu paitsi luottamukselle, niin myös kymmenille muille asioille. Jos heikkoluonteiselle ihmiselle on parempi jättää pikkujouluristeily väliin kerran vuodessa, oman liittonsa hyväksi, niin suosittelen sen tekemään.

Ok. Miksi olet heikkoluonteisen lassukan kanssa? Vai etkö itse hallitse haarojasi humalassa?  Minä en ole koskaan pettänyt pikkujouluissa vaikka kiehnääjiä on riittänytkin. En ymmärrä, että miksi rikkoisin loistavan suhteeni känniseksin takia?  Joo ja olen mies.

Kuten sanoin, suhde perustuu kymmenille asioille. Jos ihmisellä ei ole täydellisen rautainen luonne joka asiassa, niin se ei tee huonoa koko ihmisestä. Suhde ja ihminen voi muuten olla todella hyvä. En ymmärrä miksi työpaikan pikkujouluristeily olisi kaikille hyvä tapa kasvattaa työilmapiiriä. Se on silloin ihan ok, jos porukassa on pelkkiä sinkkuja, ihmisiä jotka eivät koskaan sekoile ja loukkaa muita humalassa, tai ihmisiä jotka eivät edes onnistu sekoilemaan vaikka yrittäisivätkin.

Jokainen voi kuitenkin onnistua rakastumaan ja ihastumaan. Mitä luulette se n vaikuttavan kotona, kun alkaa silmämunilla pyöriä joku muu tyyppi, joka ei ole edes tuntematon. Nähdään huomenna (kulta...).

Vierailija
53/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun (ja miehesi) tyyppisille ihmisille nuo pikkujoulut sitten sopivat hyvin. Kaikille ei. On myös erilaisia ihmisiä.

Tiedän, että on erilaisia ihmisiä. Pitäisikö pikkujoulut sitten lopettaa sen takia, että joku ei osaa olla pettämättä tai että joku juo aina liikaa? Vai onko tää vain valitusketju...

Vierailija
54/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että on erilaisia ihmisiä. Pitäisikö pikkujoulut sitten lopettaa sen takia, että joku ei osaa olla pettämättä tai että joku juo aina liikaa? Vai onko tää vain valitusketju...

Ei välttämättä lopettaa kokonaan, mutta jos kulttuuri on se, että viinaa menee paljon, ja seksiä harrastetaan, niin silloin kannattanee järjestää vain jos porukassa on pelkkiä sinkkuja, ihmisiä jotka eivät koskaan sekoile ja loukkaa muita humalassa, tai ihmisiä jotka eivät edes onnistu sekoilemaan vaikka yrittäisivätkin.

Vierailija
55/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni vastuullista on välttää houkutuksia. Vertailun vuoksi - e tarvitse olla esim alkoholisti, että suomalainen juo viinaa vahingossa liikaa, jos sille tarjoaa ilmaiseksi ja muutkin seurassa olevat juovat.

Aika moni suhtautuu sinisilmäisesti puolison pettämisaikeisiin täällä, mutta se on sitten eri keskustelu.

Vierailija
56/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni vastuullista on välttää houkutuksia. Vertailun vuoksi - e tarvitse olla esim alkoholisti, että suomalainen juo viinaa vahingossa liikaa, jos sille tarjoaa ilmaiseksi ja muutkin seurassa olevat juovat.

Aika moni suhtautuu sinisilmäisesti puolison pettämisaikeisiin täällä, mutta se on sitten eri keskustelu.

Mua aina ihmetyttää tää että suhtautuisin sinisilmäisesti "puolison pettämisaikeisiin", Mä en petä, ja olen melko varma ettei mieskään petä. Olenko sinisilmäinen? Mitäköhän mun pitäisi tehdä, alkaa hysteerisesti pelkäämään, kieltämään mieheltä asioita, kyttäämään, tarkistamaan puhelinta tms? Parisuhteessa tärkeä asia on luottamus toiseen. Jos toinen rikkoo sen luottamuksen niin minkäs minä sille voin? Olen kuitenkin sen verran fiksu, että osan katsoa itselleni fiksun puolison. En silti kuvittele, että osaisin 100% varmuudella sanoa mitä toisen päässä liikkuu. Osaan vain luottaa ja olla itse luotettava.

Vierailija
57/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on joku pienyritys ja pieni tiivis porukka niin miksei saisi puolisot tulla mukaan? Oma mies rakennusalalla, ja aina saunailtoihin ovat puolisot olleet tervetulleita. Mukavia iltoja ovat olleet, vaikka mieheni työkaverit olivat reilusti vanhempia. 

Taitaa olla vaan järjestelykysymys, hankalempi järjestää jos pitää huomioida puolisot + ettei joku jää ulkopuoliseksi... Ja pelko siitä että joku idiootti raahaa ne lapsetkin mukaan. 

Vierailija
58/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Parempi välttää houkutuksia. Pikkujouluissa ja risteilyillä voi monilla lähteä lapasesta tietyssä porukassa.

Se on helppoa olla varma ja luottavainen oman puolisonsa suhteen, jos puoliso on sen tyyppinen, ettei juo koskaan liikaa, ei flirttaile, ei iske ketään, kukaan ei iske häntä koskaan.

Vierailija
59/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota alkoholin ja humaltumisen korostamista. Sehän tässä on sinisilmäistä. Aika moni on lähentynyt, ihastunut ja rakastunut työkaveriin, ihan selvin päin. Pikkujoulu tai risteily lisää todennäköisyyttä huimasti, ihan samoin kuin lähentää pitkään naimisissa ollutta pariakin. Ei siihen mitään heuikkoluonteisia viinanjuojia tarvita, eikä edes vällyhetkiä. Eikö muka ole mitään muuta siinä välissä, vainko se paneminen on pettämistä. Ei edes siihen valmistavat tapahtumat ja ihastumiset, tutustumiset, ehkä läheinen tanssikin?

Vierailija
60/61 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota alkoholin ja humaltumisen korostamista. Sehän tässä on sinisilmäistä. Aika moni on lähentynyt, ihastunut ja rakastunut työkaveriin, ihan selvin päin. Pikkujoulu tai risteily lisää todennäköisyyttä huimasti, ihan samoin kuin lähentää pitkään naimisissa ollutta pariakin. Ei siihen mitään heuikkoluonteisia viinanjuojia tarvita, eikä edes vällyhetkiä. Eikö muka ole mitään muuta siinä välissä, vainko se paneminen on pettämistä. Ei edes siihen valmistavat tapahtumat ja ihastumiset, tutustumiset, ehkä läheinen tanssikin?

Totta myös tuo. Ei siihen alkoholiakaan tarvita. Oikeastaan kaikki yön yli (tai edes puolen yön yli) venyvät työpaikan virkistystilaisuudet voisi suhteessaolevat jättää kokonaan väliin. Jos työajalla tai lyhyessä illanvietossa tapahtuu ihastuminen ja pettäminen työkaverin kanssa, niin sitten ei voi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä