Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ympärileikkauksesta toipuminen

Vierailija
09.11.2015 |

Hei, itselleni tehtiin ympärileikkaus ahtaan esinahan takia neljä päivää sitten. Olen 18v poika. Haluaisin kuulla saman kokeneilta, miten toipuminen on edennyt ja toki muutkin asiasta tietävät saavat vastata. Itselläni leikkauksesta toipumisen hitaus on yllättänyt, kun hoito-ohjeissa kuulostaa suurinpiirtein siltä että voi lähteä hyppelehtimään ympäriinsä pari päivää leikkauksesta.

Itselläni värkki on vielä aivan karsean näköinen. Turvotusta on runsaasti erityisesti terskan ja peniksen varren alaosassa, jonne kaikki veri tuntuu pakkautuvan. Myös frenulum on turvonnut. Terskan päässä virtsaputken suuaukon ympärillä on aikas komea sinipunainen mustelma ja virtsaputken suuaukonkin ympärillä esiintyy turvotusta. Virtsaaminen on vieläkin vaikeaa ja saa tiristää aika tavalla, että saa mitään tulemaan.

Leikkauksen jälkeisenä päivänä haavan reunasta vuosi alapuolelta runsaasti verta siteidenkin läpi ja sai siivoilla koko ajan lattioita perässään. Olen huuhdellut haavan reunaa ja terskaa aamuin illoin lääkärin ohjeiden mukaan ja verenvuoto on vähentynyt selvästi. Jokaisen suihkuttelun yhteydessä olen vaihtanut haavan reunaan uuden siteen, vaikka lääkäri sanoikin ettei sidettä tarvita enää leikkauksen jälkeisestä päivästä eteenpäin. Pakko kuitenkin pitää, kun vuotaa jonkun verran vieläkin verta (erityisesti suihkuttelun jälkeen) ja on älyttömän arka kosketukselle. Lisäksi terskan päähänkin virtsaputken suun viereen on tullut nyt haava, joka on vuotanut jonkun verran. Haavan reunat myös kutisevat aika tavalla, mutta se nyt varmaan kuuluu paranemiseen.

Terska on valtavan arka ja kipeä kosketukselle, kun se on ollut aina esinahan suojissa eikä ole tottunut hankaukseen. Lisäksi terska on vielä nyt todella kuiva ja tarttuu helposti vaatteisiin. Käveleminen on todella hankalaa (pitää keinua kuin pingviini puolelta toiselle) enkä voi pitää muuta kuin löysiä yöpuvun housuja. Boxereita en voi edes kuvitella vetäväni jalkaani. Istuminenkin on täyttä tuskaa. Aamuiset erektiot sattuvat vietävästi. Särkkylääkkeistä ei ole ollut juurikaan apua, panacodia ja buranaa olen vetänyt. Mutta niidenkin käyttöä olen vähentänyt selvästi, kun ei ole paljon auttanut.

Kuinka kauan turvotus ja vuoto kestävät? Ja kuinka kauan terskalla kestää tottua hankaukseen? Kuinka hidasta paraneminen on? Ja miten tällaista värkkiä osaa edes käsitellä itsetyydytyksessä kun ei ole esinahkaa, mitä veivata edestakaisin? Onneksi sentään seksissä ei enää tarvitse pelätä esinahan tai frenulumin repeytymistä, kuten ahtaan esinahan kanssa. Plussana tämän kaiken tuskan keskelle voisi sanoa, että sinänsä esinahaton penis näyttää huomattavasti mukavammalta ja lepopituuttakin on tullut selkeästi lisää. Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään käyty leikkaukssa, oliko 4 pistosta puudutetta, aloitti leikkaamisen. Yhdessä vaiheessa meinas taju mennä kun ei ollutkaan puutunut kunnolla. Siitä huomautus ja lisää puudutetta. Muuten suht pieni vaivainen leikkaus itessään, loppu viikko pois töistä. Turvoksissa kyllä kun mikä..

Vierailija
22/101 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija" kirjoitti:

Side olisi pitänyt pitää seuraavaan päivään, mutta vaikka terskan kärki oli sitomatta niin sidehän kastui pissasta heti ensimmäisen wc-käynnin yhteydessä joten pakkohan se oli ottaa pois ettei bakteerit pääse haavaan.

Tuota, eikös virtsa ole normaalisti steriiliä, eli ei sisällä mitään bakteereja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikkaus meni hyvin ja paranemisessa ei ollut ongelmia. Yöllinen erektio avasi kerran vähän haavaa, mutta ostin apteekista pieniä perhoslaastareita, jotka laitoin haavan yli siihen kohtaan, mistä tikit olivat jo sulaneet. Ne estivät hyvin haavan aukeamisen. Runkkasin varovasti jo 3 vk kuluttua (liukkarin tai rasvan kanssa) ja naimaan pääsin 2,5 kk kuluttua.

Vierailija
24/101 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, itselleni tehtiin ympärileikkaus ahtaan esinahan takia neljä päivää sitten. Olen 18v poika. Haluaisin kuulla saman kokeneilta, miten toipuminen on edennyt ja toki muutkin asiasta tietävät saavat vastata. Itselläni leikkauksesta toipumisen hitaus on yllättänyt, kun hoito-ohjeissa kuulostaa suurinpiirtein siltä että voi lähteä hyppelehtimään ympäriinsä pari päivää leikkauksesta.

Itselläni värkki on vielä aivan karsean näköinen. Turvotusta on runsaasti erityisesti terskan ja peniksen varren alaosassa, jonne kaikki veri tuntuu pakkautuvan. Myös frenulum on turvonnut. Terskan päässä virtsaputken suuaukon ympärillä on aikas komea sinipunainen mustelma ja virtsaputken suuaukonkin ympärillä esiintyy turvotusta. Virtsaaminen on vieläkin vaikeaa ja saa tiristää aika tavalla, että saa mitään tulemaan.

Leikkauksen jälkeisenä päivänä haavan reunasta vuosi alapuolelta runsaasti verta siteidenkin läpi ja sai siivoilla koko ajan lattioita perässään. Olen huuhdellut haavan reunaa ja terskaa aamuin illoin lääkärin ohjeiden mukaan ja verenvuoto on vähentynyt selvästi. Jokaisen suihkuttelun yhteydessä olen vaihtanut haavan reunaan uuden siteen, vaikka lääkäri sanoikin ettei sidettä tarvita enää leikkauksen jälkeisestä päivästä eteenpäin. Pakko kuitenkin pitää, kun vuotaa jonkun verran vieläkin verta (erityisesti suihkuttelun jälkeen) ja on älyttömän arka kosketukselle. Lisäksi terskan päähänkin virtsaputken suun viereen on tullut nyt haava, joka on vuotanut jonkun verran. Haavan reunat myös kutisevat aika tavalla, mutta se nyt varmaan kuuluu paranemiseen.

Terska on valtavan arka ja kipeä kosketukselle, kun se on ollut aina esinahan suojissa eikä ole tottunut hankaukseen. Lisäksi terska on vielä nyt todella kuiva ja tarttuu helposti vaatteisiin. Käveleminen on todella hankalaa (pitää keinua kuin pingviini puolelta toiselle) enkä voi pitää muuta kuin löysiä yöpuvun housuja. Boxereita en voi edes kuvitella vetäväni jalkaani. Istuminenkin on täyttä tuskaa. Aamuiset erektiot sattuvat vietävästi. Särkkylääkkeistä ei ole ollut juurikaan apua, panacodia ja buranaa olen vetänyt. Mutta niidenkin käyttöä olen vähentänyt selvästi, kun ei ole paljon auttanut.

Kuinka kauan turvotus ja vuoto kestävät? Ja kuinka kauan terskalla kestää tottua hankaukseen? Kuinka hidasta paraneminen on? Ja miten tällaista värkkiä osaa edes käsitellä itsetyydytyksessä kun ei ole esinahkaa, mitä veivata edestakaisin? Onneksi sentään seksissä ei enää tarvitse pelätä esinahan tai frenulumin repeytymistä, kuten ahtaan esinahan kanssa. Plussana tämän kaiken tuskan keskelle voisi sanoa, että sinänsä esinahaton penis näyttää huomattavasti mukavammalta ja lepopituuttakin on tullut selkeästi lisää. Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

Paranee huomattavasti nopeammin kun ostat litran tummelia ja varaat ajan sihteeriopistolta.

Nim. kokemusta on.

Vierailija
25/101 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija" kirjoitti:

Side olisi pitänyt pitää seuraavaan päivään, mutta vaikka terskan kärki oli sitomatta niin sidehän kastui pissasta heti ensimmäisen wc-käynnin yhteydessä joten pakkohan se oli ottaa pois ettei bakteerit pääse haavaan.

Tuota, eikös virtsa ole normaalisti steriiliä, eli ei sisällä mitään bakteereja? 

Mutta kosteus houkuttelee bakteerit paikalle.

Vierailija
26/101 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko leikkauksesta mukaanne puuduttavaa geeliä sellaisessa "hanuripullossa"?

Vierailija
27/101 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tommilla on kiree esnahkajj ja se haisee...hyi vittu

Vierailija
28/101 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuohon parantumiseen osaa mitään sanoa, miehelläni on myöskin tiukan esinahan vuoksi ympärileikattu, tosin jo lapsena.

Käteen ei voi samalla tavalla vetää juu, mutta hyväksi havaittuna runsaasti liukastetta ja käsi ns nyrkissä ja vetelee sitä terskasta pitäen edestakaisin. En nyt tiedä ymmärsikö tuosta selityksestä mitään.

Mutta tosiaan, kivemmalta se minusta näyttää kuin esinahan kanssa, ei pitäisi tuntoon mitenkään vaikuttaa ja seksiin ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
29/101 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa positiivisesti seksiin koska ehkäisee seksitauteja ja hän voi panna pidempään

Vierailija
30/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esinahkaan / terskaan laastari ...ööh tota noinniinkuin oikeesti??

Kuulostaa äkkiseltään aika pahalta. Irrottaminen / laastarin vaihto ennen täydellistä parantumista vaikuttaa lähes varmalta tavalta saada laikkaushaavat revittyä auki.

Vierailija
31/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tehtiin tänään ympärileikkaus Terveystalolla. Operaatio suurpiirteittäin: urologin vastaanotolla pari viikkoa aiemmin ahtaan esinahan takia, lähete leikkaukseen, soittavat ajan asiakaspalvelusta, leikkauspäivänä aamulla terveystalolle, tuodaan sairaalavaatteet jotka vaihdetaan pukkarissa päälle, kutsutaan heräämön sängylle jossa hoitaja antaa buranaa kyselee ja selittää asioiden kulun, viedään leikkaussaliin jossa 3 hoitajaa asiat kerrotaan kokoajan ja sinusta pidetään huolta ja vointia kysellään, kirurgi tulee paikalle ja selittää leikkauksen ja muuta, hoitaja laittaa kanyylin käteen, esilääkettä ja kipulääkettä, rentouttaa mukavasti, puudutuspiikkejä pari hepin varteen ja puudutuksen toimittua homma aloitetaan, kipulääkettä saa lisää, homma ohi ennen kuin tajuaakaan, ei kipua eikä muutenkaan sen pahempi kuin hammaslääkärikään, itsellä vielä neulakammo ja selvisin suht helposti

Vierailija
32/101 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiinkö nukutuksessa?

Vierailija
33/101 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille veljet, että olette jakaneet tarinoitanne!

Mulle tehtiin ympärileikkaus reilu pari viikkoa sitten ja haava on toki parantunut, eikä ole tihkunut verta, koska kirurgi poltti verisuonia kiinni. Tässä kuitenkin se asia mietityttää, että polttikohan liiankin monta verisuonta kiinni. Nimittäin turvotus terskan alapuolella on melkoinen. Peli näyttää vähän sellaiselta hassun muotoiselta sieneltä.

Kävin lääkärissä tänään ja kirurgi laittoi kompressiositeen turvotusta laskemaan. Kuitenkin, hyvä kuulla, että muillakin ollut turvotusta useamman viikon, niin ei tarvi täällä yksin panikoida. Operaatiosta kuitenkin reilu pari viikkoa.

Valitsin (yksityisellä puolella) niin sanotun osittaisen ympärileikkauksen, jossa esinahan herkkää sisälehteä jätettiin reilusti ja minulla on edelleen esinahka, tosin lyhyempi sellainen. Tämä voi olla yksi syy, miksi se turvotus on juuri terskan alapuolella eikä muualla peniksen varressa (herkkä sisälehti on kuitenkin ohuempaa ihoa kuin muu peniksen varsi, joten se ohut iho antaa helpommin periksi kudosnesteille).

Tsemppiä ukot!

Vierailija
34/101 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin tmpärileikkaus eilen ja tänään kun otin siteet veks oli terskan alla todella suurta turvotusta, kuin pieni jalkapallo. Huolettaa paljon kuinka turvotus lähtee onko se tosiaan henkilökohtaista turvotusten suhteen, tuntuu vain hurjalta katsoa tuota, mutta lukemieni perusteella turvoitus kestääkin sen 1-2viikkoa suurella osalla?

Vierailija
35/101 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/101 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä täytän nytten 13 ja en tiedä pitäisikö sanoa äitille ahtaasta esinahastani koska olen ujo sen suhteen ja hintaakin sillä on

Vierailija
37/101 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itselleni tehtiin eilen ympärileikkaus. Tämä olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten, mutta uskaltauduin vasta nyt. Yläasteella mulle ehotettiin leikkausta jo, mutta en sitä sillon halunnut. Mulla esinahka oli todella kireä eikä mennyt erektiossa alaspäin, löysänä sain pienen kivun kans vedettyä sen alas. Mutta itse leikkaukseen= Minulle leikkaus tehtiin nukutuksessa ja annettiin jälkipuudutus. Mitään kipuja oikeastaan ei ole ollut. Terska on vain erittäin herkkä. Penis on myös muuten tosi turvonnut leikkaushaavan alta eli siitä missä sitä nahkaa vielä on.(tavallaan siitä peniksen varresta). Tihkutti verta ekan päivän vähäsen, ja yöllä oli kans ollut vuotoa, nyt kuitenkin jo rauhottunut. Kuseminen onnistuu ilman kipuja tai suurempaa kirvelyä. Ainakin tähän asti. Isoja annoksia lääkkeitä joudun ottamaan 3krt päivässä. (Ne siis määrättiin minulle) joten voi siksi olla myös että ei ole ollut mitään kipuja. Sain myös mukaani paljon siteitä, sideharsoja, puuduttavaa geeliä/voidetta, sekä määrätyt kipulääkkeet. Leikkaus alue on muuten siisti ja mielestäni hyvin hoidettu. Hoitajat kehuivat sairaalassa myös hyvää ja siistiä jälkeä. Itselläni vaan nyt oikeastaan ainoa vaikeus peniksen kanssa on tämä terskan yliherkkyys. Tänään päivällä kun heräsin ja menin kuselle pystyin koskettamaan terskaan ihan sormella, mutta kun huuhtelin sitä ja pyyhin kostealla vanulapulla vuotanutta verta pois, en oystynytkään enää koskemaan sormella vaan muuttui erittäin herkäksi. En tiedä mistä johtui, olikohan kyse vain siitä että oli herätessäni vaan niin kuiva terska että kesti kosketusta sormella. Tsemppiä kaikille leikkaukseen meneville ja sieltä jo pois päässeille! T: 19-v mies

Vierailija
38/101 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä täytän nytten 13 ja en tiedä pitäisikö sanoa äitille ahtaasta esinahastani koska olen ujo sen suhteen ja hintaakin sillä on

Yhteiskunta hoitaa kaiken ilmaiseksi koska olet lapsi. Rohkeasti näyttämään lääkärille. Hänen työnsä on katsella kaiken näköisiä ja ikäisiä vehkeitä. Hän osaa kertoa mitä toimia tarvitaan.

Jos homma menee ympärileikkaukseen, niin sekään ei sinulle tai perheellesi maksa yhtään mitään. Saat automaattisesti nukutuksen ja voit olla varma, että lääkäri on kanssasi erityisen huolellinen ja tarkka. Mitään pelättävää ei ole.

Lapsena paranet paljon nopeammin kuin aikuiset ja viikossa olet kuin uudesti syntynyt nuorimies. 

Riippumatta siitä pitääkö laikata vai ei, niin loppuelämäsi kiität itseäsi, että sait asian hoidettua ajoissa, kunhan nyt menet näyttämään vaivaasi. Se on etu jota yheiskunta sinun hyväksesi tarjoaa, käytä se hyväksesi.

Vierailija
39/101 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää miten noin invasiivisia leikkauksia tehdään vielä 2020, kun niin monta muuta hoitoa on keksitty. Hyvähän se tietysti on lääkärin ehdottaa, kun ei omasta värkistä ole kysymys ja potilas unohtuu nopeasti. 

Tietysti eri asia jos kaikki muut hoidot oli käyty huolella läpi ja kyllähän tämä sama ongelma tai haaste on monessa muussakin asiassa, kun harvalla on varaa kulkea yksityisillä kuuntelemassa mielipiteitä ja varsinkin nuorena helposti uskoo siihen ensimmäisen lääkärin sanaan ja haluaa päästä 'helpolla'. Siksihän minullekin tehtiin radiojodihoito kilpirauhaseen aikoinaan, vaikka ilmeisesti vaihtoehtoja olisi kyllä sittenkin ollut. Ilmeisesti ihmisille on vain paljon helpompi myöntää tällainen asia itselle, koska kilpirauhasta ei ajattele arjessa eikä sitä koeta intiiminä asiana. Genitaalialue taas liittyy jotenkin syvemmällä ja primaalisella tavalla itsetuntoon, miehuuskäsitykseen ja tietysti konkreettisesti mielihyvään ja helppotajuisiin funktioihin, jotka lapsikin ymmärtää jollain tasolla. Siksi syntyy tarve puolustaa näitä operaatioita, jotta oma psyyke pysyy paremmin kasassa. 

Näitä keskusteluja haittaa se, että ei haluta vahingossa loukata näitä ihmisiä, jotka ovat jo tehneet peruuttamattoman, mutta sekään ei ole oikein hyvä linja tulevaisuuden kannalta. 

Katsoin muuten vasta erään YouTube -tähden videota, missä tämä kertoi miten oli lapsena kaatunut lasi kädessä ja melkein kaikki jänteet olivat leikkautuneet kädestä. Jos sairaalassa ei olisi sattumalta ollut käsiin erikoistunutta kirurgia, käsi olisi voitu amputoida kokonaan ranteesta alaspäin, mutta nykyään tällä tyypillä on siis 99% normaalisti toimiva ja normaalilta näyttävä käsi. 

Joku sosiaalipsykologi voisi tehdä tutkimuksen amputaatioiden normalisoinnista ja miten ihmiset hahmottavat amputaation kauheutta ja ihanuutta; missä menee raja? Pienten häpyhuulten leikkaus on aika pientä ympärileikkaukseen verrattuna, mutta tuntuu herättävän huolta, vaikka perustuu vapaaehtoisuuteen. Mihin tämä perustuu? Miksi vauvoille ei edelleenkään laiteta tatuointeja, vaikka se vahingoittaa vähemmän? 

Entä mikä on psykoanalyyttinen tms. näkemys naisten avoimesta amputaation kannattamisesta? Voiko se olla jonkinlaista vallankäyttöä, missä miestä ei vaadita enää ainoastaan tienaamaan, käymään salilla, syömään superruokia ja opettelemaan vuorovaikutustaitoja, vaan myös osa miehuudesta pitää nipsaista irti? Ei siis riitä miehuuden kehittäminen, vaan geenien proteiiniksi koodaamia rakenteita pitää myös suorastaan tuhota vähän, jotta ei tarvitsisi ihailla ja hyväksyä miestä sellaisenaan, vaan omien ihanteiden mukaan askarreltua versiota; merkittyä orjaa, jonka miehisin osa on runneltu muistuttamaan siitä kuka on pomo.

No kyllähän varmaan sellaisiakin tapauksia vielä on, missä ympärileikkaus voi olla tarpeellista, mutta takavuosien norjalaistutkimuksessa katsottiin, ettei niitä oikeastaan ollut, vaikka joitakin leikkauksia oli tehty. 

Vierailija
40/101 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet pois palstalta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi