Mistä olisi hyvä opetella kirjanpidosta?

Vierailija

Olen ajatellut työllistää itse itseni. Mistähän kirjasta saisi hyvät ohjeet krjanpidon ja tilinpäätöksen tekemiseen?

Kommentit (12)

Vierailija

Hienoa että haluat työllistää itsesi. Jokainen saisi töitä kun vaan työllistäisi itsensä.

Mut kirjanpito ehkä ainoita asioita mitä ei opi kirjasta ja voisi ruveta tarjoamaan osaamistaan siitä vaan. Itsekin olen opiskellut kirjanpitäjäksi mutta koska ei ole käytännönkokemusta niin en osaa edes oman firman kirjanpitoa hoitaa.

Vierailija

Tämmönen aivopieru sit tähän aamuun. En suosittele edes oman kirjanpidon pitämistä, ellet opiskele ihan kaikkea. Muuten voi tulla kalliiksi. Toisaalta sitä ei onneksi välttämättä tajua...

Myös tilitoimistoissa työskentelee paljon tyyppejä, jotka eivät pystyisi hoitamaan asiakasta täysin itsenäisesti

Vierailija

Samaa mieltä valitettavasti. Kirjanpito on niin monisäikeinen alue, että älä edes harkitse itseopiskelua. Sinä olet kirjanpitäjänä itse vastuussa mokistasi. Oletko valmis ottamaan taloudellisen riskin "upsis" - tilanteista?

Kirjanpitoon liittyy myös todella paljon lakisääteisiä asioita.

Jos nyt kuitenkin aiot tuon toteuttaa, niin mene yliopiston kirjastoon ja lainaa kaikki kirjanpitoon liittyvät teokset joita löydät.

Vierailija

Aikuiskoulutus tarjoaa kursseja, näistä saa hyvän ponnahduslaudan jatkoon. Tai toinen vaihtoehto on esim. Tradenomi oppisopimuksella/näyttötutkinto koulutuksena.
T. Vanha merkku, nyt tradenomin papereita oppisopimuksella

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä valitettavasti. Kirjanpito on niin monisäikeinen alue, että älä edes harkitse itseopiskelua. Sinä olet kirjanpitäjänä itse vastuussa mokistasi. Oletko valmis ottamaan taloudellisen riskin "upsis" - tilanteista?

Kirjanpitoon liittyy myös todella paljon lakisääteisiä asioita.

Jos nyt kuitenkin aiot tuon toteuttaa, niin mene yliopiston kirjastoon ja lainaa kaikki kirjanpitoon liittyvät teokset joita löydät.

Kirjanpidon kaikki perustason tehtävät ovat lakisääteisiä. Vain sisäisen laskennan lisäpalvelut ovat vapaasti sävellettävissä, mutta niissäkin yleiset tunnusluvut ja kaavat. Ja minuakin ammattilaisena välillä ahdistaa vastuu, toisaalta ap:n tapauksessa ahdistus siirtyisi asiakkaalle.

Vierailija

Vastaus kysymykseesi: kauppakorkeakoulu ja pääaineeksi laskentatoimi.

Valitettavasti ei vaan taida olla kohdallasi mahdollista/järkevää, mutta kirjanpito on niin laaja alue ettei sitä vähemmällä opi riittävästi...

Vierailija

Ai aikoiko ap nimenomaan kirjanpitäjäksi ja siten työllistää itsensä? Ajattelin, että aikoo perustaa jonkun pikkupuljan ja oman kirjanpitonsa takia tarttisi sitäkin vähän opetella. 

Vierailija

Lataa netistä jokin ilmainen kirjanpito-ohjelma, vaikka Tappio, ja opettelet sillä. Muista että kirjanpitäjä on vastuussa tekemisistään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hienoa että haluat työllistää itsesi. Jokainen saisi töitä kun vaan työllistäisi itsensä.

Mut kirjanpito ehkä ainoita asioita mitä ei opi kirjasta ja voisi ruveta tarjoamaan osaamistaan siitä vaan. Itsekin olen opiskellut kirjanpitäjäksi mutta koska ei ole käytännönkokemusta niin en osaa edes oman firman kirjanpitoa hoitaa.

No eihän toi nyt ihan noinkaan mene, että kuka vaan saisi töitä jos vaan päättäisi. Eihän kaikilla yrittäjilläkään ole tarpeeksi maksavia asiakkaita.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat