Olipas nenäkäs tyttö bussipysäkillä
Odotin bussia pysäkillä kun siihen parin metrin päähän tuli kivan näköinen parikymppinen tyttö. Vettä tuli kaatamalla ja hänellä ei ollut sateenvarjoa, joten kävelin hänen viereen niin että sateenvarjo suojasi meitä molempia. Koitin siinä sitten jotain small talkia heittää, mutta tyttö katsoi vain nenän vartta pitkin ja vastaili kysymyksiini lyhkäsillä lauseilla. Bussi lopulta saapui ja kysyin, että saisinko sun puhelinnumeron, johon tyttö mumisi jotain epäselvää ja nousi sitten bussiin. En edes kiitosta saanut.
Ikävä kyllä tälläinen asenne tuntuu olevan aika normaali nuorten naisten keskuudessa. Ajatellaan olevan parempia kuin muut.
M34
Kommentit (175)
Itteeni ainakin aina alkaa inhottamaan jos joku yli 30v tulee iskemään
N20
Aika monta kertaa olen itsekin joutunut pakenemaan tilanteesta kun suomalainen mies ei tajua, vaan ehdottelee, tulee iholle, lähtee seuraamaan ja yrittää käydä päälle. Nuorena naisena, mutta myös teini-iässä ja jopa lapsena. Helvetin ahdistavaa.
Olisitko ap tarjonnut sateenvarjoa, jos olisit tiennyt ettet saa puhelinnumeroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olis mennyt ihan hyvin, mutta toi numeron kysyminen paljasti sut vanhaksi pervoksi.
Ole kohtelias, kun kerran sen osaat, mutta pyyteettömästi.
Ei se nyt sentään pervoa ole vai onko nuori nainen jotenkin sairas ja ällöttävä juttu, josta vain häiriintynyt mies voisi kiinnostua?
-Mies 29v + 1v-
Mitä ihmettä sun päässä liikkuu?
Jos mies arvioi naisen n. 20-vuotiaaksi, on naisen oikea ikä 14-25.
Jos tämä neitonen olikin kehittynyt 14-vuotias, kuten hänen vastauksistaan miehelle voi päätellä, on mies limainen pervo.
Ja sitäpaitsi, on ihan hävettävän alkeellista kysellä puhelinnumeroa bussipysäkillä. Moista toimintaa voisi odottaa joltain peräkammarin pojalta, joka ei ole koskaan nähnytkään vastakkaista sukupuolta.
Bussipysäkki toimii siinä missä katu, kauppa tai kirjastokin. AP'n tyyli nyt vain oli äärettömän kömpelö tai suorastaan vähän pelottava.
Niinno, sitähän minä juuri kirjoitin, eli... ?
Minusta sinä kirjoitit, että puhelinnumeron kysyminen bussipysäkillä on alkeellista peräkammarinpoikien meininkiä.
No missähän 'neitsytkammiossa' tuo alkeellinen provo sitten oli kirjoitettu ? Jokainen tajuaa, kyllä ettei tuollaista voi tapahtua muuala kuin korkeintaan jossain tv-ohjelman sketsissä. Itse en tuollaisen tutustumisen ja tuntemisen perusteella osoitetettani kenellekään ,en miehelle enkä naiselle,en nuorelle enkä vanhalle.
Tuollaista ei yksinkertaisesti edes tapahdu. Siis :aivan täysin(...erittäin huonosti vielä) keksitty juttu taas tämäkin...
Ja missähän tarkoituksessa ?
No tietysti siksi että joku pääsisi sanomaan: " vanha ällöttävä limainen setä, yök hyi " ja jotkut muut antamaan noin hienosti ja kekseliäästi ja suurta kirjallista lahjakkuutta osoittavalle kommentille vaikkapa 114 yläpeukkua...
Tiedoksi : tällainen aivan vastaava ketju ( nimeltään "vanhojen miesten harhaluuloja ") oli täällä vielä kaksi päivää sitten ja löytyy toki vieläkin.
Aivan samanlainen olkiukkokirjoitus (...listauksen muodossa) .vai pitäisikö sanoa: olkisetä-kirjoitus.
Eli setä sitä ,setä tätä setä siellä ,setä täällä, blaa blaa blaaa (ja se 'yök' vielä tietysti sinne tekstin perään )
Vierailija kirjoitti:
N20
Hui kamalaa ihan! Itku melkein tuli No voi sinua pikkutyttö- rassukkaa ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N20Hui kamalaa ihan! Itku melkein tuli No voi sinua pikkutyttö- rassukkaa ...
No minkä mä sille voin ettei itteeni 10v vanhemmat miehet kiinnosta? Kerro toki! Muuten vanha rouva/setä voi pitää paskat ja turhat mielipiteensä ja kommenttinsa ittellään :)
N20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olis mennyt ihan hyvin, mutta toi numeron kysyminen paljasti sut vanhaksi pervoksi.
Ei se nyt sentään pervoa ole vai onko nuori nainen jotenkin sairas ja ällöttävä juttu, josta vain häiriintynyt mies voisi kiinnostua?
-Mies 29v + 1v-
Jos tämä neitonen olikin kehittynyt 14-vuotias, kuten hänen vastauksistaan miehelle voi päätellä, on mies limainen pervo.
Ja sitäpaitsi, on ihan hävettävän alkeellista kysellä puhelinnumeroa bussipysäkillä. Moista toimintaa voisi odottaa joltain peräkammarin pojalta, joka ei ole koskaan nähnytkään vastakkaista sukupuolta.
Bussipysäkki toimii siinä missä katu, kauppa tai kirjastokin. AP'n tyyli nyt vain oli äärettömän kömpelö tai suorastaan vähän pelottava.
Minusta sinä kirjoitit, että puhelinnumeron kysyminen bussipysäkillä on alkeellista peräkammarinpoikien meininkiä.
No missähän 'neitsytkammiossa' tuo alkeellinen provo sitten oli kirjoitettu ? Jokainen tajuaa, kyllä ettei tuollaista voi tapahtua muuala kuin korkeintaan jossain tv-ohjelman sketsissä. Itse en tuollaisen tutustumisen ja tuntemisen perusteella osoitetettani kenellekään ,en miehelle enkä naiselle,en nuorelle enkä vanhalle.
Tuollaista ei yksinkertaisesti edes tapahdu. Siis :aivan täysin(...erittäin huonosti vielä) keksitty juttu taas tämäkin...
No tietysti siksi että joku pääsisi sanomaan: " vanha ällöttävä limainen setä, yök hyi " ja jotkut muut antamaan noin hienosti ja kekseliäästi ja suurta kirjallista lahjakkuutta osoittavalle kommentille vaikkapa 114 yläpeukkua...
Tiedoksi : tällainen aivan vastaava ketju ( nimeltään "vanhojen miesten harhaluuloja ") oli täällä vielä kaksi päivää sitten ja löytyy toki vieläkin.
Aivan samanlainen olkiukkokirjoitus (...listauksen muodossa) .vai pitäisikö sanoa: olkisetä-kirjoitus.
Eli setä sitä ,setä tätä setä siellä ,setä täällä, blaa blaa blaaa (ja se 'yök' vielä tietysti sinne tekstin perään )
Sukkahousufetissipapan akka taas paikalla vaatimassa uusia näkökantoja vanhoja ukkoja kohtaan. Miksi sua niin ärsyttää, kun suurin osa meistä nuorista naisista pitää iskemään tulevia vanhoja ukkoja ällöttävinä?
Tällä herralla on käsitteet sekaisin. Nenäkäs kuvaa tuossa stoorissa sinua, tyttö sen sijaan oli fiksu, kunniallinen nuori nainen. Nenällinen toki muttei siis nenäkäs kuvauksesi perusteella!
AP:n logiikka: pidä sateenvarjoa tuntemattomalle naiselle - saat puhelinnumeron ja pesää
Sinä teit kaksi isoa virhettä: a.) Et kysynyt haluaako hän myös sateenvarjosi suojaan? (Monet kokevat aika ahdistavana tuollaisen henkilökohtaiselle tilalle tulon kysymättä) ja b.) kysyit numeroa vaikka tyttö ei osoittanut minkäänlaista kiinnostusta sinua kohtaan? Lyhyen lauseet takaisin kertoisivat siitä, että hän ei kehdannut suoraan sinua pyytää kaummas ja hän ei erityisemmin ollut kiinnostunut seurastasi ja ei sitä uskaltanut suoraan sanoa. Kukapa edes yksin uskaltaisi, kun koskaan et tiedä millaiselle hullulle satut juttelemaan.
Eli ap, tyttö ei todellakaan ollut huonokäytöksinen. Sinä et tiedä seurusteeleko hän, sinä et tiedä halusiko hän sinun läheisyyttäsi millään lailla, et tiedä edes hänen seksuaalista suuntautumistasi. Jos joku käyttäytyi törpösti niin se olit sinä. Odotat kiitosta jostain, mistä et edes tiedä halusiko toinen sitä, ja esität herrasmiestä joka tarjosi varjoa mutta kuitenkin loukkaannuit kun et saanut tytöltä numeroa? Aikuinen mies, olisiko kasvun paikka? Sun pitää ensinnäkin opetella mitä on olla oikea herrasmies, ja toisekseen sinun pitää opetella tulkitsemaan merkkejä. Jos 14v nuorempi nainen ei sinulle juttele kovin avoimesti takaisin kun olet mitään kysymättä itsesi tunkenut sateen varjolla ihan viereen, niin kannattaako silloin kysyä numeroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N20Hui kamalaa ihan! Itku melkein tuli No voi sinua pikkutyttö- rassukkaa ...
No minkä mä sille voin ettei itteeni 10v vanhemmat miehet kiinnosta? Kerro toki! Muuten vanha rouva/setä voi pitää paskat ja turhat mielipiteensä ja kommenttinsa ittellään :)
N20
Opettelepa nämä:
-rouva/ herra (esim. kirjeeseen tai lomakkeeseen,siviilisääty)
-täti/setä ( sukulaisuusuhdetta ilmaiseva , tai pienille lapsille (tavallisesti omien vanhempien) muista aikuisista heidän läsnäollessaan käyttämä nimitys
-tyttö /poika ( jo syntyessä tiedetään kumpi )
-neito/nuorukainen (vähän vanhempana sitten , kohtelias muoto nuorista puhuttaessa )
...näin siis puhutellaan ihmisiä, tai näitä nimityksiä käytetään kun heistä puhutaan..
ps* Ketä pitäisi kiinnostaa minkä ikäiset miehet sinua kiinnostavat ?
Esim. minulle se on aivan yhdentekevä tieto vailla mitään informaatioarvoa, mutta sen voin kyllä kertoa että minulla (nyt olen 38) oli 17-.vuotiaana suhde 30-vuotiaan miehen kanssa ,eikä siinä ainakaan ole mielestäni mitään katumista.
Juuri sen vuoksi pidänkin tuota sinun (tuossa iässäsi jo) aikaihmisten sedittely- ja tädittelyasennettasi lähinnä huvittavana,suorastaan infantiilina käytöksenä( sentään jo yli 20-vuotiaalta , siis itsekin jo täysin aikaihmiseltä ...)
Kasva nyt,hyvä ihme, sinäkin jo aikuiseksi,tai paremminkin: huomaa ,että olet jo.
ps. minulle ensimmäinen lapseni syntyi jo, kun itse olin 19-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mies 29v + 1v-
Sukkahousufetissipapan akka taas paikalla vaatimassa uusia näkökantoja vanhoja ukkoja kohtaan. Miksi sua niin ärsyttää, kun suurin osa meistä nuorista naisista pitää iskemään tulevia vanhoja ukkoja ällöttävinä?
Pidän puolestani nimittelyäsi ja sinun mielipiteitäsi ällöttävinä.
Käyttäisit samantien itsestäsikin jotain nimitystä, etkä tuota 'me nuoret naiset' se toistuu jutuissasi aina. Jos et muuta keksi niin sano vaikka ihan vain ,että 'minä' -se riittää.
Enhän minäkään esim. sano ,että 'me 38-vuotiaat naiset ajattelemme niin tai näin.' , vaan nimenomaan vain että minä ajattelen siitä niin tai näin .
Tuollainen esimerkiksi niissä komenteissasi ja niiden esittämisessäsi risoo.
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta heti huomasi että tämä on taas kerran surkea provo vanhempien miesten haukkumiseksi.
Kuka näitä tehtailee ???
Mikä siinä on haukkumistä jos nuori nainen toteaa vilpittömästi ettei kaipaa vanhempaa seuraa.Niinhän se on monen miehenkin mielestä ettei vanhempi nainen kelpaa.Ihan sama asia.
Ahaa, nainen oli siis sinusta sen takia nenäkäs, kun ei halunnut osoittaa sinulle kiitollisuutta suuresta eleestäsi intiimisti. :O
Kukahan se tässä tilanteessa oli se tökerö? Mies, joka yritti sateenvarjoa tarjoamalla ostaa naiselta seuraa?
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta heti huomasi että tämä on taas kerran surkea provo vanhempien miesten haukkumiseksi.
Kuka näitä tehtailee ???
Ihan totta, sitä sopiikin kysyä...Jonkun mielikuvituksesta näitä täällä aina vaan syntyy uusia ja uusia kuin sieniä sateella...
Vierailija kirjoitti:
Aika monta kertaa olen itsekin joutunut pakenemaan tilanteesta kun suomalainen mies ei tajua, vaan ehdottelee, tulee iholle, lähtee seuraamaan ja yrittää käydä päälle. Nuorena naisena, mutta myös teini-iässä ja jopa lapsena. Helvetin ahdistavaa.
No minä en tehnyt mitään noista. Koitin vain jutella ystävällisesti ja tehdä tuttavuutta, mutta ilmeisesti tämänkin ketjun perusteella suurin osa suomalaisista naisista on jotenkin rajoittautuneita, kun vieraan miehen kanssa jutustelu tuntuu kammottavalta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mies 29v + 1v-
Pidän puolestani nimittelyäsi ja sinun mielipiteitäsi ällöttävinä.
Käyttäisit samantien itsestäsikin jotain nimitystä, etkä tuota 'me nuoret naiset' se toistuu jutuissasi aina. Jos et muuta keksi niin sano vaikka ihan vain ,että 'minä' -se riittää.
Enhän minäkään esim. sano ,että 'me 38-vuotiaat naiset ajattelemme niin tai näin.' , vaan nimenomaan vain että minä ajattelen siitä niin tai näin .
Tuollainen esimerkiksi niissä komenteissasi ja niiden esittämisessäsi risoo.
Karu totuus on, että suurin osa meistä nuorista naisista ei halua vanhojen setien seuraa. Jos olet onnellinen sen sukkahousufetissipapan kanssa onnellinen, niin hyvä, mutta älä sanele mitä me muut saamme ajatella vanhoista ukoista.
Nenäkäs olisi heittänyt jotain nenäkästä. Nythän hän yritti vain vältellä huomionosoituksiasi. Sinä olit tungetteleva. Olisit nyt jättänyt edes sitä puhelinnumeroa tivaamatta.