Olipas nenäkäs tyttö bussipysäkillä
Odotin bussia pysäkillä kun siihen parin metrin päähän tuli kivan näköinen parikymppinen tyttö. Vettä tuli kaatamalla ja hänellä ei ollut sateenvarjoa, joten kävelin hänen viereen niin että sateenvarjo suojasi meitä molempia. Koitin siinä sitten jotain small talkia heittää, mutta tyttö katsoi vain nenän vartta pitkin ja vastaili kysymyksiini lyhkäsillä lauseilla. Bussi lopulta saapui ja kysyin, että saisinko sun puhelinnumeron, johon tyttö mumisi jotain epäselvää ja nousi sitten bussiin. En edes kiitosta saanut.
Ikävä kyllä tälläinen asenne tuntuu olevan aika normaali nuorten naisten keskuudessa. Ajatellaan olevan parempia kuin muut.
M34
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Minä 35-v mies käytän aina julkisia ja mukanani on aina reppu ja sateenvarjo, mutten ikinä kysyisi kenenkään numeroa enkä tyrkyttäisi seuraani.
Niinpä. Ja anna kun arvaan: sinä et tästä johtuen juuri kuulekaan olevasi "limainen vanha ukko"?
Oma käytös vaikuttaa yleensä aika paljon siihen, millaista palautetta siitä saa, ainakin minun kokemukseni mukaan. :)
Eiköhän kyseessä ollut ennemminkin hyvinkasvatettu teinityttö, joka teki niin kuin äiti on sanonut eikä antanut yhteystietoja vieraalle sedälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun yksi sanoo että 30v ahdisteleva mies on limanen vanha ukko, niin toinen on sitä mieltä että kaikkia 30v sukupuolesta tai käytöksestä riippumatta on loukattu. Menee samaan kategoriaa niiden "Ai tykkäät koripallosta? No mut mä tykkäänkin lentopallosta, mitä vikaa siinä on? Ootsä joku rasisti!?"-kommenttien kanssa.[/quote
Miksi pitää vanhaksi sanoa? Miten ikä liittyy tuohon käytökseen?
Liittyy ilmiöön jossa nimenomaan huomattavasti vanhemmat miehet lähestyvät töykeästi nuoria naisia.
Oon muuten huomannu, että nuoremmat miehet ottaa pakit vastaan paljon helpommin kuin vanhemmat (ainakin mun omalla kohdalla on tällästä). Nuori parikymppinen kun tulee kysymään numeroa ja/tai ulos niin sanon "ei kiitos, olen parisuhteessa" ja mies lähtee pahoitellen pois. Mutta vanhemmat miehet alkavat tuon jälkeen joko haukkumaqn mua kakaraksi ja tietämättömäksi ja voivat muka tarjota mulle jotain paljon parempaa, kuin mun 20v mies.
N20Juurikin näin. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, kun tekee selväksi ettei kiinnosta? Aina kauhee inttäminen, miksi ei kelpaa ja poikaystäväkin pitäisi heidän takiaan jättää.
Joku pappa vois vastata, että miksi jäät jankkaamaan saatuasi pakit nuorelta naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itteeni ainakin aina alkaa inhottamaan jos joku yli 30v tulee iskemään
N20Hui kamalaa ihan! Itku melkein tuli No voi sinua pikkutyttö- rassukkaa ...
No minkä mä sille voin ettei itteeni 10v vanhemmat miehet kiinnosta? Kerro toki! Muuten vanha rouva/setä voi pitää paskat ja turhat mielipiteensä ja kommenttinsa ittellään :)
N20
Opettelepa nämä:
-rouva/ herra (esim. kirjeeseen tai lomakkeeseen,siviilisääty)
-täti/setä ( sukulaisuusuhdetta ilmaiseva , tai pienille lapsille (tavallisesti omien vanhempien) muista aikuisista heidän läsnäollessaan käyttämä nimitys
-tyttö /poika ( jo syntyessä tiedetään kumpi )
-neito/nuorukainen (vähän vanhempana sitten , kohtelias muoto nuorista puhuttaessa )
...näin siis puhutellaan ihmisiä, tai näitä nimityksiä käytetään kun heistä puhutaan..
ps* Ketä pitäisi kiinnostaa minkä ikäiset miehet sinua kiinnostavat ?
Esim. minulle se on aivan yhdentekevä tieto vailla mitään informaatioarvoa, mutta sen voin kyllä kertoa että minulla (nyt olen 38) oli 17-.vuotiaana suhde 30-vuotiaan miehen kanssa ,eikä siinä ainakaan ole mielestäni mitään katumista.
Juuri sen vuoksi pidänkin tuota sinun (tuossa iässäsi jo) aikaihmisten sedittely- ja tädittelyasennettasi lähinnä huvittavana,suorastaan infantiilina käytöksenä( sentään jo yli 20-vuotiaalta , siis itsekin jo täysin aikaihmiseltä ...)
Kasva nyt,hyvä ihme, sinäkin jo aikuiseksi,tai paremminkin: huomaa ,että olet jo.
ps. minulle ensimmäinen lapseni syntyi jo, kun itse olin 19-vuotias.
Anteeksi että kysyn, mutta miksi sinä noin raskaasti otat sen, mitä jotkut parikymppiset likat tai kollit anonyymilla nettipalstalla sanovat? Miksi suhtaudut asiaan noin vakavasti?
Minä olen sinua viisi vuotta vanhempi naisihminen, enkä vedä hernettä nenään itseäni 20 vuotta nuorempien jutuista. Minua on muutama sen ikäinen jopa päin naamaa täditellyt. Mitä sitten? Varmaanhan mä heidän tätiensä ja setiensä ikäluokkaan kuulunkin.
Olen netistä moneen kertaan lukenut, kuinka parikymppiset pojat sanovat pitävänsä nelikymppisiä naisia ikäloppuina akkoina. Mitä sitten? Ihmeellisempää minusta olisi jos he eivät pitäisi äitinsä ikäisiä naisia vanhoina. Pidän itsekin sen ikäisiä hyvin nuorina, lähes lapsina vielä. Ei mulla ole tarvetta olla seksuaalisesti kiinnostava niin nuorten kundien silmissä.
Toki moni parikymppinen ja sitä vanhempikin voisi käyttää asiallisempaa kieltä, mutta en jaksa anonyymilla palstalla hernettä nenään noiden jutuista vetää. Ja jos ei muuta, niin parikymppisten kohdalla tuollaisen voi laittaa vaikka lapsellisuuden piikkiin. Sitä paitsi, sanomattakin on selvää, että keskustelussa jossa lähes keski-ikäinen ihminen havittelee itseään runsaasti nuorempia kumppaneita, se herättää vastareaktion. Minusta se on sikäli ymmärrettävää, että uskoisin harvemman tyypin olevan kovinkaan innoissaan itseään paljon vanhempien iskuyrityksistä. Luulisin että suurin osa ihmisistä hakee pääasiassa itsensä ikäistä seuraa.
En vain ymmärrä mitä jotkut sentään aikuisiässä jo olevat ihmiset saavat tuollaisten keksaistujen höpöhöpö tarinoiden rustailusta ja itseään vanhempien ihmisten räävittömästä nimittelystä . Omat vahempanikin olivat suht'koht iäkkäät ja olen aina tullut toimeen kaiken ikäisten ihmisten kanssa. Onko se sitten jotain oman arvon korottamista tässä lähes sairalloisesti nuoruutta palvovassa yhteiskunnassa ,en tiedä,mutta jonkunlaisia tapoja voisi sentään kaikessa keskustelussakin olla ja noudattaa. Itse en kyllä aio kenellekään yli kaksikymppiselle mikään 'täti' olla ja teen sen kyllä aina selväksi jos joku siinä iässä ihan pikkulapseksi yrittää heittäytyä. Nuo ällöttelyt jätän kyllä ihan omaan arvottomuuteensa. Hyvää jatkoa sinulle ja kiitos kommentistasi
Kiitos vastauksestasi. Tässä se minun ihmetyksenaiheeni esiintyikin: yhdellä puolella tiedostat, että monessa tapauksessa nämä jutut ovat tahallista provokaatiota, siis silkkaa trollailua. Kuitenkin reagoit niihin hyvin kiivaasti, ikäänkuin kokisit niiden olevan totista totta ja jopa henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan. Kannattaako trolleihin suhtautua noin vakavasti?
Jos me nelikymppiset olemme parikymppisten silmissä vanhoja, niin mitä sitten? Tekeekö se meistä oikeasti vanhoja? Aivan, ei minustakaan. Ehkä se parikymppinenkin ehtii siinä asiassa mielensä muuttamaan iän ja elämänkokemuksen myötä? Hänen itsensä kannalta ainakin toivoisin niin. :)
Jos et vain pidä trolleista, niin suuri virhe on ryhtyä ruokkimaan niitä. Ja juuri sitä sinä mielestäni teet jäkättämällä samasta asiasta lukuisten viestien voimin. Oikeasti, pistä toisesta sisään ja toisesta ulos, eikä sitkeinkään parikymppinen edes nuoruuden innolla jaksa iänkaiken provoilla, kun ei saa siihen vastakaikua.
Ne ällöällö-jutut tosiaan kannattaakin jättää omaan arvottomuuteensa. Joten ryhdy sanoista tekoihin ja tee niin. Älä enää reagoi niihin, älä anna ällöttelijälle sitä iloa, että hän näkee kuinka syvästi ne sinuun vaikuttavat.
Huomautan tähän väliin että sillä "vanhuudella" ei viitattu niinkään siihen milloin ihminen on ikäloppu, vaan siihen faktaan että parikymppiselle kolmi-nelikymppinen on huomattavan vanha pariutumismielessä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeat herrasmiehet ovat kohteliaita odottamatta "vastapalvelusta." Et saa sääliseksiä kaksikymppiseltä pelkällä sateenvarjon tarjoamisella. Nuori nainen toimi ihan oikein, ja oli mielestäni asiallinen sekä tunsi arvonsa.
Missä tilanteessa ja milloin nainen voi 'saada sääliseksiä' mieheltä ?
Vierailija kirjoitti:
Odotin bussia pysäkillä kun siihen parin metrin päähän tuli kivan näköinen parikymppinen tyttö. Vettä tuli kaatamalla ja hänellä ei ollut sateenvarjoa, joten kävelin hänen viereen niin että sateenvarjo suojasi meitä molempia. Koitin siinä sitten jotain small talkia heittää, mutta tyttö katsoi vain nenän vartta pitkin ja vastaili kysymyksiini lyhkäsillä lauseilla. Bussi lopulta saapui ja kysyin, että saisinko sun puhelinnumeron, johon tyttö mumisi jotain epäselvää ja nousi sitten bussiin. En edes kiitosta saanut.
Ikävä kyllä tälläinen asenne tuntuu olevan aika normaali nuorten naisten keskuudessa. Ajatellaan olevan parempia kuin muut.
M34
Minusta tapauksen tyttö oli ap:n tungettelavan käytöksen huomioon ottaen hienotunteinen.Itse olisin siirtynyt varjon alta kaatosateeseen,en pidä siitä että ihmiset tunkevat iholle elleivät ole minulle todella läheisiä.
Ja puhelinnumeropyyntöönkin olisi hyvin voinut vastata,ettei ole tapana jaella numeroa tuntemattomille vanhoille miehille,mutta tyttö sen sijaan mumisi neutraalisti.Vaikka tilannetta kuinka pohtisi,en näe tytön käytöksessä mitään "nenäkästä".
AP:n toiminta sen sijaan kuulosti ahdistavalta,sen verran pitäisi olla tilannetajua ettei väkisin tuppaudu seuraan jos toinen osoittaa kaikin tavoin haluavansa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat herrasmiehet ovat kohteliaita odottamatta "vastapalvelusta." Et saa sääliseksiä kaksikymppiseltä pelkällä sateenvarjon tarjoamisella. Nuori nainen toimi ihan oikein, ja oli mielestäni asiallinen sekä tunsi arvonsa.
Missä tilanteessa ja milloin nainen voi 'saada sääliseksiä' mieheltä ?
Ei kenenkään pitäisi saada seksiä pelkästä säälistä,missään tilanteessa.Seksiin vaaditaan himoa,ja sääli on aika kaukana siitä tunteestaa.
Ap ei vieläkään ole vastannut siihen, miksi kysyi tytön numeroa.
Pervo äijä olet, Ap! Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, ettei katsetta välttelevä ja kysymyksiin yksisanaisesti vastaileva nainen ole kiinnostunut? Rautalangastako se pitää vääntää? Sitten jos vääntää, niin saa huorittelua osakseen. Ihan oma on ongelmasi, jos yrität iskeä teinityttöjä bussipysäkillä, etkä sitten osaa lukea tilannetta sen vertaa, että tajuaisit jättää teinin rauhaan. Oikeasti, millainen autisti pitää olla, että kysyy puhelinnumeroa, kun toinen on kaikin puolin torjuva jo valmiiksi? Mitä hittoa se hyödyttää? Jotkut miehet asustaa kyllä niin kaukana todellisuudesta, ettei edes naurata.
Kiinnostaisi tietää, miten ap itse reagoisi vastaavanlaisessa tilanteessa, jos joku tuntematon, normaalin näköinen (lue: ei fyysisesti erityisen viehättävä) viisikymppinen nainen yhtäkkiä tunkisi hänen viereensä sateenvarjonsa kanssa ja alkaisi kysellä puhelinnumeroa.
Uskomatonta. Aina tää vaan nousee, ja vielä saman kirjoittajan taholta. Vahtiiko se ihan oikeasti päivätolkulla, jotta saa sanottua sen viimeisen sanan? Eikö jankuttaminen ja asiattomuudet ole sääntöjen vastaisia? Bannit tekis varmaan ihan hyvää tämän elämänlaadulle, kun ei itse tajua pistää konetta kiinni ja mennä ulos haukkaamaan happea.
Surullista että nuorilla naisilla on tosiaan käytöstavat aikalailla hakusessa :(
Vierailija kirjoitti:
Surullista että nuorilla naisilla on tosiaan käytöstavat aikalailla hakusessa :(
Sinä taas.
Vierailija kirjoitti:
Minä annan aina lehtimyynnin numeron tuollaisilla reittä hinkkaaville limaukoille.
Tällaiset kommentit ,muun muassa , täällä siis saavat kyllä huoletta olla , mutta ei minun koska vain uskalsin epäillä ap;n aloituksen olevan pelkästään hänen oman mielikuvituksensa tuotosta ja koska en kannata miesvihaa, enkä myöskään mitään ikärasismia .
Jos jotain on poistettava niin miten olisi ,arvoisa moderaattori, jos poistaisitte sitten saman tien koko tämän ketjun ?
Mitkä muka olisivat ne suuret kultturiarvot ,jotka tämän ketjun myötä katoaisivat ja menetettäisiin ?
Miksei koko ap ole vastannut ketjussa mihinkään ?
Vastaus: koska ap.esiintyi henkilönä ,joka hän ei ole ja "kertoi" tapahtumasta jota ei oikeasti tapahtunutkaan -siksi.
(Ap:hän ei pyynnöistä huolimatta suostunut kertomaan edes missä kaupungissa tämä muka olisi tapahtunut ja milloin (muka )
Eikö siis hänen kertomustaan ja sen paikkansapitävyyttä muka ole mitään aihetta eikä syytä epäillä ?
Vähän aikaa sitten täällä oli ketju missä nuori nainen kertoi olevansa luonteeltaan kiltti ja aina valmis kuuntelemaan muiden huolia. Hän sanoi, että oli ongelma, kun jotkut miehet ymmärtävät ystävällisyyden väärin. Monet siihen vastasivat että tämä nuori nainen on suunnilleen kusipää "kun antaa ymmärtää ihan liikaa" ja "huijaa miehiä".
Nyt taas monet tässäkin ketjussa haukkuvat tätä tämän "tarinan" nuorta naista kusipääksi ja nirppanokaksi, mm. mies 29v. puhuu "huomiota pihtaavista naisista", kun nainen yrittää kaikin keinoin hienovaraisesti ja ystävällisesti päästä ahdistelijasta eroon. Nuori nainen olisi ollut tässä tarinassa nirppanokka jos olisi sanonut samantien "painu vittuun" tai jotain vastaavaa.
Eli nainen on aina paha huora lassukoiden mielestä, teki hän mitenpäin vaan.