Olipas nenäkäs tyttö bussipysäkillä
Odotin bussia pysäkillä kun siihen parin metrin päähän tuli kivan näköinen parikymppinen tyttö. Vettä tuli kaatamalla ja hänellä ei ollut sateenvarjoa, joten kävelin hänen viereen niin että sateenvarjo suojasi meitä molempia. Koitin siinä sitten jotain small talkia heittää, mutta tyttö katsoi vain nenän vartta pitkin ja vastaili kysymyksiini lyhkäsillä lauseilla. Bussi lopulta saapui ja kysyin, että saisinko sun puhelinnumeron, johon tyttö mumisi jotain epäselvää ja nousi sitten bussiin. En edes kiitosta saanut.
Ikävä kyllä tälläinen asenne tuntuu olevan aika normaali nuorten naisten keskuudessa. Ajatellaan olevan parempia kuin muut.
M34
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta kertaa olen itsekin joutunut pakenemaan tilanteesta kun suomalainen mies ei tajua, vaan ehdottelee, tulee iholle, lähtee seuraamaan ja yrittää käydä päälle. Nuorena naisena, mutta myös teini-iässä ja jopa lapsena. Helvetin ahdistavaa.
No minä en tehnyt mitään noista. Koitin vain jutella ystävällisesti ja tehdä tuttavuutta, mutta ilmeisesti tämänkin ketjun perusteella suurin osa suomalaisista naisista on jotenkin rajoittautuneita, kun vieraan miehen kanssa jutustelu tuntuu kammottavalta.
AP
Päätit siis ihan pokkana jatkaa satuasi?
Oletko sinä se joka näitä provoja suoltaa? Miksi ihmeessä?
Ne tunnistaa siitä että tekijäksi kerrotaan aina mies, ja lisäksi ikä mainitaan jotenkin aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta kertaa olen itsekin joutunut pakenemaan tilanteesta kun suomalainen mies ei tajua, vaan ehdottelee, tulee iholle, lähtee seuraamaan ja yrittää käydä päälle. Nuorena naisena, mutta myös teini-iässä ja jopa lapsena. Helvetin ahdistavaa.
No minä en tehnyt mitään noista. Koitin vain jutella ystävällisesti ja tehdä tuttavuutta, mutta ilmeisesti tämänkin ketjun perusteella suurin osa suomalaisista naisista on jotenkin rajoittautuneita, kun vieraan miehen kanssa jutustelu tuntuu kammottavalta.
AP
Luitko todella tätä ketjua? Ilman lupaa ei mennä kenenkään viereen, olet ollut tosi lähellä tyttöä jos molemmat olette mahtuneet varjon alle. Ja jos elekieli on torjuvaa ja puhe mahdollisimman vähäsanaista niin se on selvä merkki ettei kiinnosta!
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olis mennyt ihan hyvin, mutta toi numeron kysyminen paljasti sut vanhaksi pervoksi.
Ole kohtelias, kun kerran sen osaat, mutta pyyteettömästi.
Ei se nyt sentään pervoa ole vai onko nuori nainen jotenkin sairas ja ällöttävä juttu, josta vain häiriintynyt mies voisi kiinnostua?
-Mies 29v + 1v-
Mitä jos etsisit ikäistä seuraa niin olisi parempi vastaanotto? Entä jos nuori nainen oli jo varattu?
Itse olisin käyttäytynyt myös töykeästi kun noin iholle tulee vieras ja minulle vanha mies (oikeasti vanha!) ja näin ilmaissut että etsiä seuransa jostakin muualta.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olis mennyt ihan hyvin, mutta toi numeron kysyminen paljasti sut vanhaksi pervoksi.
Ei se nyt sentään pervoa ole vai onko nuori nainen jotenkin sairas ja ällöttävä juttu, josta vain häiriintynyt mies voisi kiinnostua?
-Mies 29v + 1v-
Mitä ihmettä sun päässä liikkuu?
Jos mies arvioi naisen n. 20-vuotiaaksi, on naisen oikea ikä 14-25.
Jos tämä neitonen olikin kehittynyt 14-vuotias, kuten hänen vastauksistaan miehelle voi päätellä, on mies limainen pervo.
Ja sitäpaitsi, on ihan hävettävän alkeellista kysellä puhelinnumeroa bussipysäkillä. Moista toimintaa voisi odottaa joltain peräkammarin pojalta, joka ei ole koskaan nähnytkään vastakkaista sukupuolta.
Bussipysäkki toimii siinä missä katu, kauppa tai kirjastokin. AP'n tyyli nyt vain oli äärettömän kömpelö tai suorastaan vähän pelottava.
Niinno, sitähän minä juuri kirjoitin, eli... ?
Minusta sinä kirjoitit, että puhelinnumeron kysyminen bussipysäkillä on alkeellista peräkammarinpoikien meininkiä.
Itseasiassa sinä rakensit olkiukon.
Lause 1: Ja sitäpaitsi, on ihan hävettävän alkeellista kysellä puhelinnumeroa bussipysäkillä.
Lause 2 : Moista toimintaa voisi odottaa joltain peräkammarin pojalta, joka ei ole koskaan nähnytkään vastakkaista sukupuolta.
Huomaatkos, sinä yhdistit kaksi erillistä lausetta tarkoittamaan samaa asiaa.
Soosoo, olkiukkojen rakentelu on looginen sudenkuoppa, johon sinä lankesit.
Mikäli tuo "moinen toiminta" lauseessa 2 ei tosiaan viittaa lauseessa 1 kuvattuun toimintaan, niin ongelma on sinun kirjallisessa ilmaisussasi, eikä suinkaan keskustelukumppanisi olkiukkojen rakentelussa. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Arvoisa aloittaja,
Sinun ystävällisyytesi ei ollut pyyteetöntä, se ei kummunnut ystävällisyydestä tai puhtaasta kohteliaisuudesta. Sinun tavoitteesi oli iskeä tuo tyttö, tavoittelit seksuaalista lähestymistä.
Jos olisit halunnut olla vain ystävällinen ja kohtelias, olisit tarjonnut omaa sateenvarjoasi tytön käyttöön siksi aikaa että bussi tulee. Ainakin olisit pyytänyt lupaa tulla itse sateenvarjosi kanssa tyttöä liki. Saman sateenvarjon alla seisominen edellyttää hyvin lähekkäin seisomista, eikä ole kohteliasta mennä kysymättä täysin tuntematonta ihmistä niin lähelle.
Toiseksi sinä jätit täysin huomiotta tytön kohteliaat merkit kiinnostuksen puutteesta. Hän ei selvästikään halunnut sinua niin lähelle ja yritti viestittää sen vastailemalla jutusteluihisi vaivaantuneesti ja hyvin lyhyesti. Tässä vaiheessa viimeistään aidosti kohtelias ja ystävällinen ihminen olisi tajunnut ottaa etäisyyttä.
Lopulta sinä vielä toit todelliset tarkoitusperäsi suusanallisesti ilmi pyytämällä tytön puhelinnumeroa. Ja kun et sitä saanut, tulit nettiin nimittelemään nenäkkääksi tuota nuorta naista, joka kertomasi perusteella käyttäytyi huomattavasti kohteliaammin kuin sinä itse.
Jos haluat oikeasti osoittaa pyyteetöntä ystävällisyyttä tuntemattomia kohtaan, niin tarjoa jatkossa sateenvarjosi suojaa keski-ikäisille miehille, viisikymppisille ylipainoisille rouville tai ylipäätään sellaisille ihmisille, joita et ole laisinkaan kiinnostunut iskemään.
ps' ....taidan muuten tietää kuka se tyttö siellä bussipysäkillä oli....Sen on täytynyt olla se kuuluisa 'Enkeli-Elisa' ,jonka kaikki jo tuntevat ja joka siis ei kuollutkaan koulukiusattuna (tai sitten hänen vanhempi siskonsa ,ehkä...)
Itse olen parikymppinen ja mieheni on itseäni huomattavasti vanhempi, mutta se ei tarkoita että pitäisin kaikkia vanhempia miehiä ja heidän iskuyrityksiään mielekkäänä. Fakta on että yleensä ihminen pariutuu suunnilleen oman ikäisensä kanssa, joten turha haukkua nenäkkääksi jos toista ei kiinnosta. Etsi (älä kuitenkaan lähentelemällä) sellainen jota kiinnostaa, iästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun ulkomailla (Keski-Euroopassa tarkemmin) ja kerran jättäessäni auton keskustan liepeille parkkiin alkoi sataa reippaasti. Minulla ei ollut sateenvarjoa. Odottelin sitten liikennevaloissa punaisella niin viereen tuli vanhempi herrasmies ison varjon kanssa ja saman tien olinkin jo varjon alla. Viitisen minuuttia sitten käveltiin yhdessä ja juteltiin niitä näitä, ennen kuin erottiin tahoillemme :)
Suomessa en oikein moista voisi kuvitella.
Ja ap kertoi juuri avauksissa miksi ei. Täällä ei osata käyttäytyä.
Ehkä tuo tuonen herra ei vonkunut seksiä puolta nuoremmalta naiselta tai ruikuttanut puhelinnumeroa. Pelkkä kävely ja jutustelu satunnaisen kanssaihmisen kanssa riitti. Vaan olisiko tuokaan mies tehnyt noin, jos suojaa tarvitseva olisi ollut miespuolinen.
Täytyy olla joku tooodella tärkeä asia ,että kukaan viitsisi ihan minuuttikaupalla suorassa kaatosateessa odottaa bussia jossain -vielä aivan katoksettomalla pysäkillä ! Eikö edes lähellä ollut mitään baaria,kaupan eteistä tai muuta katosta tilapäiseen sateenpitoon. ?
Kaatosateessako tuo nainen sinne pysäkille siis käveli ?
Jos ilma näyttää sellaiselta ,että sadetta on pian luvassa ,niin eikö joku vakituinen bussivuoron käyttäjä ( nainen varsinkin) varustaudu silloin matkaan se sontikka,eli sateenvarjo kainalossaan, tai laita jo jonkun sadehupparin valmiiksi päälle? (Sateenvarjojahan saa kaupoista sentään muutamalla eurolla)
Jos meno on ihan niin välttämätön,niin eikö luulisi ainakin pelkän satunnaisen matkustajan ottavan silloin mielummin jo taksin?
Riittäisikö yhden ja saman sateenvarjon alla tilaa kahdelle aikuiselle ihmiselle,ts. riittäisikö se n. 75-80cm:n suojaamaan molemmat sateessa kastumiselta ilman että he olisivat jo toisissaan aivan kiinni ?
Kaivoiko mies kännykkänsä vaiko kynänsä ja muistivihkonsa toisella kädellään puhelinnumeron numeron ylös merkitäkseen ?
Miten uskottavalta tämä kertomus ja sen yksityiskohdat mielestänne (oikeasti) vaikuttavat ja miten usein olette nähneet vastaavia tilanteita jossain bussipysäkeillä syntyvän ja miten uskottavana te nyt tätä pidätte. selvitetään nyt tämä ensin ja jatketaan sitten, jooko ? Pysyykö kertomus kasassa.
Olipas ikävä tapahtuma. Monilla nuorilla tytöillä ei ole mnkäänlaisia käytöstapoja, nakellaan vaan niskojaan ja ollaan että "no mulla on oikeus daa, mokomakin limanuljaska!!!" Vastenmielistä, ja kertoo paljon siitä kuinka kokonainen sukupolvi on ihan pilalla.
Pyyteeetömästi autoit. Joo.
Mutta mihin ihmeeseen sä sitä puhelinnumeroa tarvitsit? Se oli oikein tökeröä ja tungettelevaa. Varmaan häkeltyi nuori tyttö.
Tarjoan suojaa...ja mitenkäs maksat palvelun ...kysyi setä.
Olisit jättänyt kysymättä. Kiva, jos autat. Ihan autat vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mihin ihmeeseen sä sitä puhelinnumeroa tarvitsit? Se oli oikein tökeröä ja tungettelevaa. Varmaan häkeltyi nuori tyttö.Tarjoan suojaa...ja mitenkäs maksat palvelun ...kysyi setä.
Oletko nyt ehdottamassa ( tai jo luomassa ) jotain fiktiivista dialogiakin kohtauksen henkilöiden välille ?
Meillähän on vielä tarkat olosuhteetkin ja itse tapahtumapaikka selvittämättä.. Niin...missähän kaupungissa tämä oikein siis mahtoi tapahtua?
Ennenkuin alamme tässä mitään tarkempia syytteitä yksilöimään ,niin täytyyhän meidän tietää edes se missä näin on (muka) tapahtunut ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mihin ihmeeseen sä sitä puhelinnumeroa tarvitsit? Se oli oikein tökeröä ja tungettelevaa. Varmaan häkeltyi nuori tyttö.Tarjoan suojaa...ja mitenkäs maksat palvelun ...kysyi setä.
Oletko nyt ehdottamassa ( tai jo luomassa ) jotain fiktiivista dialogiakin kohtauksen henkilöiden välille ?
Meillähän on vielä tarkat olosuhteetkin ja itse tapahtumapaikka selvittämättä.. Niin...missähän kaupungissa tämä oikein siis mahtoi tapahtua?
Ennenkuin alamme tässä mitään tarkempia syytteitä yksilöimään ,niin täytyyhän meidän tietää edes se missä näin on (muka) tapahtunut ...
Niinpä niin, alapeukuthan siitä heti saa jos alkaa ehdottamaankaan edes sen selvittämistä missä ap:n kuvaama tapaus, tai tapahtuma, tai tapaaminen... (miten sitä nyt sitten nimitetäänkin ) olisi sattunut.
Sitä ei siis ole täällä aiheellista, eikä lupa meillä edes kysyä ap.ltä ?
Miksi te nyt sitten olette kääntyneet niin suojelemaan häntä, eikö hän olekin 'inhottava ällösetä ja 'limaukko joka hinkkaa reittä' vai miten se nyt menikään ?
Annetaan hänen nyt kertoa missä tämä tapaus sattui ,siis vähintään että missä kaupungissa tai millä paikkakunnalla..
Pitäähän hänen kyetä puolustamaan kertomustaan ja olisihan hänelle kuulusteluissakin lain mukaan annettava siihen mahdollisuus ja tilaisuus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mies 29v + 1v-
Jos tämä neitonen olikin kehittynyt 14-vuotias, kuten hänen vastauksistaan miehelle voi päätellä, on mies limainen pervo.
Ja sitäpaitsi, on ihan hävettävän alkeellista kysellä puhelinnumeroa bussipysäkillä. Moista toimintaa voisi odottaa joltain peräkammarin pojalta, joka ei ole koskaan nähnytkään vastakkaista sukupuolta.
Bussipysäkki toimii siinä missä katu, kauppa tai kirjastokin. AP'n tyyli nyt vain oli äärettömän kömpelö tai suorastaan vähän pelottava.
Minusta sinä kirjoitit, että puhelinnumeron kysyminen bussipysäkillä on alkeellista peräkammarinpoikien meininkiä.
No missähän 'neitsytkammiossa' tuo alkeellinen provo sitten oli kirjoitettu ? Jokainen tajuaa, kyllä ettei tuollaista voi tapahtua muuala kuin korkeintaan jossain tv-ohjelman sketsissä. Itse en tuollaisen tutustumisen ja tuntemisen perusteella osoitetettani kenellekään ,en miehelle enkä naiselle,en nuorelle enkä vanhalle.
Tuollaista ei yksinkertaisesti edes tapahdu. Siis :aivan täysin(...erittäin huonosti vielä) keksitty juttu taas tämäkin...
Ja missähän tarkoituksessa ?
No tietysti siksi että joku pääsisi sanomaan: " vanha ällöttävä limainen setä, yök hyi " ja jotkut muut antamaan noin hienosti ja kekseliäästi ja suurta kirjallista lahjakkuutta osoittavalle kommentille vaikkapa 114 yläpeukkua...
Tiedoksi : tällainen aivan vastaava ketju ( nimeltään "vanhojen miesten harhaluuloja ") oli täällä vielä kaksi päivää sitten ja löytyy toki vieläkin.
Aivan samanlainen olkiukkokirjoitus (...listauksen muodossa) .vai pitäisikö sanoa: olkisetä-kirjoitus.
Eli setä sitä ,setä tätä setä siellä ,setä täällä, blaa blaa blaaa (ja se 'yök' vielä tietysti sinne tekstin perään )
Sukkahousufetissipapan akka taas paikalla vaatimassa uusia näkökantoja vanhoja ukkoja kohtaan. Miksi sua niin ärsyttää, kun suurin osa meistä nuorista naisista pitää iskemään tulevia vanhoja ukkoja ällöttävinä?
Pidän puolestani nimittelyäsi ja sinun mielipiteitäsi ällöttävinä.
Käyttäisit samantien itsestäsikin jotain nimitystä, etkä tuota 'me nuoret naiset' se toistuu jutuissasi aina. Jos et muuta keksi niin sano vaikka ihan vain ,että 'minä' -se riittää.
Enhän minäkään esim. sano ,että 'me 38-vuotiaat naiset ajattelemme niin tai näin.' , vaan nimenomaan vain että minä ajattelen siitä niin tai näin .
Tuollainen esimerkiksi niissä komenteissasi ja niiden esittämisessäsi risoo.
Karu totuus on, että suurin osa meistä nuorista naisista ei halua vanhojen setien seuraa. Jos olet onnellinen sen sukkahousufetissipapan kanssa onnellinen, niin hyvä, mutta älä sanele mitä me muut saamme ajatella vanhoista ukoista.
Me, lähes kaikki suomalaiset ,olemme jyrkästi erimieltä asiasta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mies 29v + 1v-
No missähän 'neitsytkammiossa' tuo alkeellinen provo sitten oli kirjoitettu ? Jokainen tajuaa, kyllä ettei tuollaista voi tapahtua muuala kuin korkeintaan jossain tv-ohjelman sketsissä. Itse en tuollaisen tutustumisen ja tuntemisen perusteella osoitetettani kenellekään ,en miehelle enkä naiselle,en nuorelle enkä vanhalle.
Tuollaista ei yksinkertaisesti edes tapahdu. Siis :aivan täysin(...erittäin huonosti vielä) keksitty juttu taas tämäkin...
No tietysti siksi että joku pääsisi sanomaan: " vanha ällöttävä limainen setä, yök hyi " ja jotkut muut antamaan noin hienosti ja kekseliäästi ja suurta kirjallista lahjakkuutta osoittavalle kommentille vaikkapa 114 yläpeukkua...
Tiedoksi : tällainen aivan vastaava ketju ( nimeltään "vanhojen miesten harhaluuloja ") oli täällä vielä kaksi päivää sitten ja löytyy toki vieläkin.
Aivan samanlainen olkiukkokirjoitus (...listauksen muodossa) .vai pitäisikö sanoa: olkisetä-kirjoitus.
Eli setä sitä ,setä tätä setä siellä ,setä täällä, blaa blaa blaaa (ja se 'yök' vielä tietysti sinne tekstin perään )
Sukkahousufetissipapan akka taas paikalla vaatimassa uusia näkökantoja vanhoja ukkoja kohtaan. Miksi sua niin ärsyttää, kun suurin osa meistä nuorista naisista pitää iskemään tulevia vanhoja ukkoja ällöttävinä?
Käyttäisit samantien itsestäsikin jotain nimitystä, etkä tuota 'me nuoret naiset' se toistuu jutuissasi aina. Jos et muuta keksi niin sano vaikka ihan vain ,että 'minä' -se riittää.
Enhän minäkään esim. sano ,että 'me 38-vuotiaat naiset ajattelemme niin tai näin.' , vaan nimenomaan vain että minä ajattelen siitä niin tai näin .
Karu totuus on, että suurin osa meistä nuorista naisista ei halua vanhojen setien seuraa. Jos olet onnellinen sen sukkahousufetissipapan kanssa onnellinen, niin hyvä, mutta älä sanele mitä me muut saamme ajatella vanhoista ukoista.
Tiedät itsekin, ettei ole, mutta varmadti yli 90% nuorista naisista ei halua vanhusten seuraa, kuten yli 90% nuorista miehistäkään ei tahdo vanhusten seuraa.
...ajatellahan voi muista ihmisistä kuka hyvänsä mitä tahansa ja( tiettyyn rajaan asti) niitä ajatuksiaan muista voi vaikka tänne nettiinkin asti laittaa, mutta sitä ei sitten voi estää, että niillä muillakin (...siis jopa niillä joita ne ajatukset koskivat) on myöskin vastaava lupa ajatella ja aivan samat vastaavat oikeudet julkaista niitä omia ajatuksiaan täällä.
Tätä sanotaan (periaatteessa )nettikeskusteluksi, mutta (käytännössään) se ei (valitettavasti ) aina mitään 'keskustelun ' ja 'mielipiteenvaihdon' kriteerejä täytä, ja joskus se menee (valitettavasti) jopa ns. 'alatyyliseksi loanheitoksi' niiden (oletettujen) keskusteluosapuolten välillä ...
Siinä seikassa taas sinänsä ,että täällä netissä on valtavan paljon sellaista roskatekstiä ,joka ei ole millään tavalla lukemisen arvoista,on tuskin kenellekään enää mitään uutta.
Olipas tosiaan nenäkäs tyttö!
Minä olisin potkaissut, jos joku olis noin lähelle tunkenut, mutta minä olenkin jo vanha akka.
Ja ainakin täällä pääkaupungissa on bussipysäkeillä katos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mies 29v + 1v-
Tiedät itsekin, ettei ole, mutta varmadti yli 90% nuorista naisista ei halua vanhusten seuraa, kuten yli 90% nuorista miehistäkään ei tahdo vanhusten seuraa.
Vaikea nyt tuosta sanoa,kun en tiedä mistä tutkimuksesta(?) juuri nuo luvut olet vetänyt,mutta mikäli ne pitävät paikkansa,niin pitäisin sitä kyllä hyvin ikävänä piirteenä koko tässä meidän nk. kulttuurissamme ja sivistyksessämme.
Toisaalta mitään uutta tietoahan sekään ei ole ,että täällä vanhukset hylätään hoitolaitoksiin,eivätkä heidän omat sukulaisensakaan heistä siellä välitä.
Surullista lähinnä ,sanoisin. Itse olen ollut mukana ns. vanhusten ystäväpalvelussa ja saanut siitä todella hyvin paljon positiivista palautetta itselleni.
Kun vien jollekin mummolle tai papalle itse leipomaani pullaa, tai sämpylöitä, kun haravoin heidän pihojaan,tai istutan keväällä heille kukkapenkillisen orvokkeja tai laitan syksyllä tulppaanien sipulit maahan olen tavannut vain sydämellisen kiitollisia ihmisiä.
Sellaista kiitollisuutta ja ystävällisyyttä vain aniharvoin olen muiden kuin heidän parissaan saanut kokea.
He esittelevät minulle mielellään valokuva-albumejaan ja kertovat elämästään ,ennen lähtöäni juomme vielä kahvit ja juttelemme. 'Tytöksi' he minua sanovat (vaikka olen jo yli kolmenkymmenen,mutta toki sen oikeuden liki 80-vuotiaille ihmisille jo suonkin) ja puhuttelevat etunimellä (niinkuin minäkin heitä). Ihanaa. Ei YHTÄÄN negatiivista kokemusta kenenkään heidän luonaan minulla .
Sun piti saada sen numero silti, koska?