Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein työkkäristä tulee työtarjouksia???

Vierailija
07.11.2015 |

Kaverini väitti, ettei ole ainuttakaan saanut puolen vuoden sisällä? Voiko tämä olla totta? :O

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun vuoden olin työttömän. Yhden ilmoituksen sain, ja sekin koski rekrykoulutusta. Pistin hakemuksen ja tulin valituksi. Nyt olen vakituisessa työsuhteessa toista vuotta uudella alalla.

Olin pitkään työkkärin kirjoilla työssäkäyvänä työnhakijana pätkätyön takia. Sinä aikana sain yhden työkokeiluehdotuksen. Siitä ei sen kummempaa tullut, koska en kokeilun takia ruvennut luopumaan palkkatyöstä. Kyselyyni työn jatkuvuudesta kokeilun jälkeen en saanut mitään vastausta yrityksestä. Eipä siitä mitään seuraamuksiakaan tullut, koska siihen aikaan töitä oli riittävästi.

Vierailija
22/101 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tarjousta noin kolmen vuoden aikana. Molemmat vieläpä sellaisia, että olivat ihan yleisessä haussa ja jotka osasin itsekin sieltä bongata. Eli ihan vaan näon vuoksi laittoivat ne tarjoukset. 

Siis eihän työkkäri muita tarjouksia laitakaan kuin niitä, mitkä ovat muutenkin haettavissa. Ei heillä ole mitään "tiskin alta"-tarjouksia välitettäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden olin työttömänä eikä tullut yhtäkään. Itse etsin paikan, johon sain parin vuoden sopimuksen. Nyt sitten vain pari tuntia päivässä töissä ja työkkärin kirjoilla siis taas. En saanut edes uutta aikaa, vaan sanoivat soittavansa. Joskus.

Vierailija
24/101 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut työttömänä kuin 2 työtarjousta, koska niistä jälkimmäiseen työllistyin (eikä se paikka ollut avoimessa haussa te-palvelut.fi -sivuilla)!

Vierailija
25/101 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut vain kerran viidessä vuodessa. Miehelleni 6 kertaa vuodessa. Meillä yliopistotutkinto. Hän ollut vain puoli vuotta työtön.

Vierailija
26/101 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho :O Miten se voi olla mahdollista? Mitä olette ammateiltanne? Paljonko se työttömyystuki on rahallisesti? (Jos olette ansiosidonnaisella, paljon se on teidän tapauksessanne?) Onko teidän pitäny käydä juttelemassa tms. työkkärissä tilanteestanne? Vai ollaanko sieltä päin missään yhteydessä KOSKAAN? :O Mitä sillä laitoksella sitten edes tekee? :D -ap

Voisitko tarkentaa, että kumpi on pahempi, että työkkärissä PITÄÄ käydä vain ettei oteta KOSKAAN yhteyttä?

Valtiolla on ollut vuosia tuottavuusohjelma, jonka takia myös työkkärin henkilökuntaa on vähennetty tasaista tahtia. Sen vuoksi asiakkaat on jaettu kolmeen: 1-suoraan työmarkkinoille työllistyvät, 2 -osaamisen kehittäminen ja 3-tuettu työllistyminen. Ykkösessä on vaihtelevasti noin/yli 1000 asiakasta/asiantuntija ja suurin osa yhteydenotoista on työtarjouksia. Facetoface-palvelua eikä tiloja ole. Kakkosessa on noin/alle 1000 asiakasta/asiantuntija. He voivat varata asiakaspalvelutiloja tarvittaessa aikavarauspalveluun. Kolmosessa on yli 500 asiakasta/asiantuntija ja sama asiakaspalvelu kuin kakkosessa. Omia työhuoneita/aikavaraustiloja on enää vain harvoissa työkkäreissä jäljellä. Tilan/rahansäästöä. 

Vierailija
27/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut 3v aikana vielä ainuttakaan. Jos tulisi, niin ottaisin sen 3kk karenssin vaan, koska tilillä on vielä 50t€+ säästössä.

Voi hyvä ystävä, eihän se oikeasti mikään TARJOUS juuri sinulle ole! Se on vain kehotus hakea MOL:n sivulla auki olevaa tai te-toimistoon ilmoitettua paikkaa, ja hakijoita voi olla 150.

Vai kuvitteletko sinä ihan sinisilmäisesti saavasi jokaisen paikan, jota haet? Jos niin on, kuinka sitten olet voinut olla 3 vuotta työttömänä?

Minullekaan niitä ei ole tullu vuosikausiin ja pidin koko "tarjouksia" legendana. Jostakin syystä niitä alkanut tulla juuri tänä vuonna minullekin yhtenään. En tiedä, itkiskö vai nauraisko kun en ole edes haastatteluun yhteenkään paikkaan päässyt. 

Kysyinkin te-toimistosta, millä perusteella niitä joillekin lähetetään, kun minun työnhakusuunnitelmassani lukee "omatoimista työnhakua" ja 4-sivuinen cv todistaa, että toisinaan olen ihan itse työtä saanutkin. "Kaikille niitä lähetetään" siellä täti selitti, mutta en minä ymmärrä, miksi eräät eivät saa ensimmäistäkään tarjousta. Luulisi ainakin vasta ammattiin valmistuineille nuorille löytyvän jotain, johon ei kovin suurta ammattitaitoa tarvita.

Vierailija
28/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan olin työtön pätkissä useina eri vuosina nyt 2000-luvulla. Sain kaksi, molemmat työllistämistukipaikkoja, joihin myös pääsin. 80-luvulla sain oikeita työpaikkoja ja oli ihan normaalia hakea työkkärin kautta töitä ja tavalliset ihmiset niitä myös saivat. Kun entinen loppui, meni vain kysymään, että mitäs olisi tarjolla ja aina oli jotain, tämä siis ennen kuin pääsin opiskelemaan. 

Vierailija
29/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette käsittäneet työkkärin roolin aivan väärin. Sen tehtävä ei ole välittää työpaikkoja (eikä se siihen pystyisikään), vaan työttömien valvominen ja kiusaaminen. Toinen hyvin tärkeä funktio on työttömien pakottaminen ilmaistyöhön ja tämän orjatyövoiman välittäminen yritysten tarpeisiin.

Vierailija
30/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaikki työpaikkani löytänyt mol.fi sivuilta. Tehnyt hakemuksen ja joskus onnistanut ja olen päässyt haastatteluun ja saanut töitä.

En ymmärrä näitä kirjoituksia, että työkkärin kautta ei saa töitä. Tämä valitus on jotenkin taas niin tämän holhousyhteiskunnan tulosta. Että pitäisi olla joku, joka aikuiselle ihmiselle hankkii töitä. Ei riitä, että tarjoaa mahdollisuuden itse hakea, vaan ihan kädestä pitäen pitäisi varmaan taluttaa työpaikalle. Valitettavasti useassa työssä tarvitaan edes vähäistä oma-aloitteisuutta, joten en tiedä kuinka helppo on työllistyä, jos itsenäinen työnhakukaan ei onnistu.

Lisäksi työkkärin sivuilla on hyvin tietoa työvoimapoliittisista koulutuksista ( näihin myös sivustolta helppo hakea) ja muista keinoista työllistyä esim. työkokeilu. Näitäkin olen sivuilta itsenäisesti työttömänä selvitellyt ja käynytkin tuota kautta suorittamassa "työkortteja", jotka ovat edistäneet työllistymistäni.

Vierailija
31/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellaisten tarjousten lähettäminen lukutaitoisille ihmisille on silkkaa ajanhaaskausta. Kovin kaukana on reaalitodellisuus työkkärin väeltä.

Oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka eivät ole koskaan vielä työpaikkaa hakeneet, ja heille tarjoukset voivat olla hyvinkin tarpeellisia. Esimerkiksi ne nuoret vastavalmistuneet, jotka eivät ole olleet koskaan oikeassa työpaikassa, yrittäjät, jotka ovat lopettaneet yritystoiminnan ja koko siihenastisen työuransa samassa paikassa olleet. Ja tietenkin ne, joita tähän saakka on aina pyydetty uuteen työpaikkaan.

24 on toinen minun tiedossani oleva henkilö, joka on saanut työpaikan te-toimiston lähettämän tarjouksen perusteella. Se yksikin sai tarjouksen, joka ei ollut avoimessa haussa vaan oli eräällä tavalla "täsmätyöpaikka" juuri sille henkilölle, joka saattoi aloittaa ensin harjoittelijana ja sai sitten vakituisen paikan.

Vierailija
32/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kaikki työpaikkani löytänyt mol.fi sivuilta. Tehnyt hakemuksen ja joskus onnistanut ja olen päässyt haastatteluun ja saanut töitä.

En ymmärrä näitä kirjoituksia, että työkkärin kautta ei saa töitä. Tämä valitus on jotenkin taas niin tämän holhousyhteiskunnan tulosta. Että pitäisi olla joku, joka aikuiselle ihmiselle hankkii töitä. Ei riitä, että tarjoaa mahdollisuuden itse hakea, vaan ihan kädestä pitäen pitäisi varmaan taluttaa työpaikalle. Valitettavasti useassa työssä tarvitaan edes vähäistä oma-aloitteisuutta, joten en tiedä kuinka helppo on työllistyä, jos itsenäinen työnhakukaan ei onnistu.

Lisäksi työkkärin sivuilla on hyvin tietoa työvoimapoliittisista koulutuksista ( näihin myös sivustolta helppo hakea) ja muista keinoista työllistyä esim. työkokeilu. Näitäkin olen sivuilta itsenäisesti työttömänä selvitellyt ja käynytkin tuota kautta suorittamassa "työkortteja", jotka ovat edistäneet työllistymistäni.

Kun on satoja tuhansia työttömiä ja kaikkiin hakemiisi paikkoihin on ollut satoja hakijoita ja et yhteenkään haastatteluunkaan ole päässyt ja olet pitkäaikaistyötön ja olet keski-ikäinen, niin... Joo, tämä arpa ei voita. Ihan on kokemusperäistä tietoa tuhansilta, ellei kymmeniltä tuhansilta, työttömiltä.

Vierailija
33/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sellaisten tarjousten lähettäminen lukutaitoisille ihmisille on silkkaa ajanhaaskausta. Kovin kaukana on reaalitodellisuus työkkärin väeltä.

Kuule. Ihan itse ollaan ne poliitikot valittu, jotka näitä älyvapaita vaatimuksia on työkkärin väelle laittanut. Kyllä ne siellä sen verran järjellisiä on, että tietää, ettei noissa heippalapuissa ole mitään mieltä, mutta kun lait ja asetukset velvoittaa...

Vierailija
34/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette käsittäneet työkkärin roolin aivan väärin. Sen tehtävä ei ole välittää työpaikkoja (eikä se siihen pystyisikään), vaan työttömien valvominen ja kiusaaminen. Toinen hyvin tärkeä funktio on työttömien pakottaminen ilmaistyöhön ja tämän orjatyövoiman välittäminen yritysten tarpeisiin.

Kerrotko, missä työttömiä voi pakottaa ilmaistyöhön ja missä välitetään orjia?

Jos tarkoitat työkokeilua tai kuntouttavaa työtoimintaa, niin ainakin meilläpäin se on täysin vapaaehtoista. En löydä lakia, millä pakottaa siihen. Toisaalta meilläpäin tehdään myös kielteisiä päätöksia noista palveluista. Ne on aina asiakaslähtöisiä, eikä niihin voi tehdä edes niitä työtarjouksia. Ja jos niihin lähtee, niin siitä tehdään virkailijan kanssa kirjallinen suunnitelma, jonka kumpikin allekirjoittaa. Siihenkään ei voi pakottaa. 

Vierailija
35/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työkkärin pitäisi jatkuvasti lähetellä työtarjouksia kaikille työttömille? Miettikää, että postikulut menee verorahoista!

Eikös työtön työnhakija ole itse velvollinen etsimään ja hakemaan työpaikkaa? Minä en ainakaan työllistäisi ketään kotona makoilevaa luuseria, joka saanut vihiä avoimestäa paikasta työtarjouksen avulla ja vielä paljastaisi sen rekrytilanteessa!

Vierailija
36/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka eivät ole koskaan vielä työpaikkaa hakeneet, ja heille tarjoukset voivat olla hyvinkin tarpeellisia. Esimerkiksi ne nuoret vastavalmistuneet, jotka eivät ole olleet koskaan oikeassa työpaikassa, yrittäjät, jotka ovat lopettaneet yritystoiminnan ja koko siihenastisen työuransa samassa paikassa olleet. Ja tietenkin ne, joita tähän saakka on aina pyydetty uuteen työpaikkaan.

24 on toinen minun tiedossani oleva henkilö, joka on saanut työpaikan te-toimiston lähettämän tarjouksen perusteella. Se yksikin sai tarjouksen, joka ei ollut avoimessa haussa vaan oli eräällä tavalla "täsmätyöpaikka" juuri sille henkilölle, joka saattoi aloittaa ensin harjoittelijana ja sai sitten vakituisen paikan.

Tässä esimerkki siittä orjatyövoimasta!

Vierailija
37/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha :D eihän työkkäri soittele ihmisiä töihin, en oo koskaan kuullutkaan sellaisesta ihmisestä, joka työkkärin kautta olisi pässyt oikeisiin töihin :D

Vierailija
38/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki siittä orjatyövoimasta!

No ei varsinaisesti, sillä kyseinen työntekijä oli itsekin yrittäjäperheessä kasvanut ja tiesi, että ei kukaan uskalla ottaa nuorta, vastavalmistunutta kokematonta palkkatyöhön ja tässä tapauksessa "orjatyötä" oli vain kuukausi.

Nimim. Naispelko 22, jos haluat tavata hänet, se järjestyy. Hän on muutenkin meidän perheessä se onnekas, jonka nimiin ostetaan kaikki arvat siksi, että hän on ainoa joka on koskaan mitään voittoja saanut.

Vierailija
39/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha :D eihän työkkäri soittele ihmisiä töihin, en oo koskaan kuullutkaan sellaisesta ihmisestä, joka työkkärin kautta olisi pässyt oikeisiin töihin :D

Kyllä soitti, ja sain määräaikaisen työn. Vuosi oli 1984.

Vierailija
40/101 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko sitten yritin soittaa 10 työnhakijalle. Tarjolla oli 2 toimistoalan vakituista työpaikkaa, työ alkaa heti, eikä työnantajalla ollut aikaa ottaa vastaan useita kymmeniä (satoja?) hakemuksia. Noista 10:sta 2 sain soittamalla kiinni ja lopuille laitoin tekstarit.

Perjantaina työnantaja soitti, että vain 1 otti yhteyttä, eikä hänkään ollut kiinnostunut.  Siinä sitten mietin, että lähdenkö itse hakemaan toista paikkaa ja aloitin soittorumban uudelleen.

Sitä kovasti hämmästelen, koska toimistoalalla on hirmuinen määrä työnhakijoita, eikä juurikaan työpaikkoja. Mielenkiintoista kuulla ensi viikolla noista ekasta 10:sta, miksei työ kelpaa...