Miksi niin monella pikkutytöllä on nykyisin poikatukka?

Vierailija

Sääliksi käy näitä tyttöjä, keistä kitketään kaikki tyttömäisyys ja naisellisuus pois jo tarhaikäisenä.
Mun kokemusten mukaan syynä on useimmiten juuri tytön äidin feministiset voimafantasijat eikä tytön oma halukkuus. Tosi surullista =(

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Öh, johtuu varmaan siitä, että tietyillä hiuslaaduilla pitkä tukka menee takkuun alta aikayksikön ja pikkulapset harvemmin rakastavat takkutukan harjaamista. Aina ei edes selvityssuihkeistakaan ole apua. Toki joillakin äideillä voi olla joku sukupuolineutraaliusjuttu taustalla, mutta aika marginaaliselta touhulta vaikuttaisi.

Vierailija

Meillä mä tykkään kyllä pukea tyttötaaperon mekkoihin, mutta hiukset on lyhyet. Helpompihoitoiset niin, ja musta sopii hyvin tytön kasvonpiirteisiin. Sitten saa kasvattaa pidemmät hiukset jos itse haluaa, ja suostuu myös pitämään niitä kiinni. Näin ollut itsellänikin, joskus 5-vuotiaana halusin kasvattaa pitkät hiukset ja sen jälkeen mulla ei oo lyhyitä hiuksia ollut.

Vierailija

Johan tämä käytiin jo läpi. Suominainen ei vaatteilla koreile, eikä ole PITKÄTUKKAINEN HEMPUKKA. Lyhyt on ruma mutta käytännöllinen. Muualla Euroopassa pikkutytöt saavat näyttää pitkätukkaisilta prinsessoilta, mutta ei KURAHOUSU Suomessa. Rumaa tuo on, että pikkutyttö näyttää pojalta, samanlainen KYNITTY pottakampaus.

EI PRK VAATTEILLA EIKÄ TUKALLA KOREILLA, PTHYI.

Vierailija

Meillä tytöllä on ihan helppohoitoisuuden takia lyhyet hiukset. Eikä hiukset ole koko ajan tiellä. Kunhan likka kasvaa ja alkaa itse huolehtia kuontalostaan niin minun puolestani myös hiukset saavat kasvaa.

terv. äiti jolla pitkät hiukset

Vierailija

Ap taitaa olla aika nuori. Kun mä olin nuori nainen ja pidin pitkää tukkaa, kaikki aikuiset naiset yrittivät saada minut leikkaamaan tukkani lyhyeksi ja ottamaan permanentin, koska silloin se lyhyt kampaus oli se ainoa naisellinen ja aikuinen hiusten malli. Kuten todella pitkään on ollutkin.

Vierailija

En tajua! 

Kaikilla pikkutytöillähän nykypäivänä on nimenomaan pitkät hiukset. Toista se oli omassa lapsuudessani, jolloin ns. poikatukka oli aivan tavallinen "kampaus" tytöillekin. 

Katseletko luokkakuvia 70-luvulta?

-kolmen mummi

Vierailija

Minullekin kävi niin. Ensin eskari-ikäisenä mulle leikattiin polkkatukka ja kolmannella luokalla ala-asteella poikatukka. Ekan ja tokan luokan minulla oli vaalea pitkä tukka.

Tytöllä kuuluu olla vähintään puolipitkät hiukset!!

Vierailija

Minun hiukseni on nyrhitty lyhyiksi lapsena niin monta kertaa että melkein tuli traumat ;) tai ehkä tulikin koska teinistä asti ollut pitkät hiukset.

Ja tyttärellä on myös pitkät hiukset. Tyttö oli melkein kalju kun syntyi joten 4 vuotta meni ennenkuin oli hiukset peppuun asti ja sen jälkeen on leikattu vain latvoja/kuivia pois.

Vierailija

Äitien laiskuutta se on. Ne ei jaksa laittaa lettejä eikä kampauksia arkisin. Opettelisivat tekemään yksinkertaisia kampauksia arkeen. Juhliin sitten taidokkaampia.

Vierailija

Mä en ole ikinä nähnyt lyhyitä hiuksia pikkutytöllä. Polkkamalli on ollut lyhyin mikä on tullut vastaan.

Sen sijaan ihmettelen pitkiä hiuksia pojilla. Luulisi että on epäkäytännölliset ja tiellä poikien vauhdikkaissa leikeissä ja päivän päätteeksi päänahka ihan hiekassa jne. Ja subjektiivinen mielipiteeni on, että ei näytä edes kivalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne hiukset voi laittaa letille. Ei mene takkuun.

Ei niitä koko aikaa voi letillä pitää. Ja on niitäkin lapsia (kuten oma tyttäreni) joka haluaisi pitää hiukset koko ajan auki ja harja on silkka kauhistus. Toisaalta tyttäreni hiukset ovat sellainen lieru vain että pitkät hiukset ovat enemmän kuin koomisen näköiset.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat