Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrätkö sokerin aiheuttavan sairauksia

Vierailija
06.11.2015 |

vai suljetko vain silmäsi ja annat lapselle tikkarin??

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Siksi en anna 1v lapselle tikkaria, enkä maustettuja juguja yms. Tämä ei tarkoita (niinkuin kaikki aina luulee) että lapsi ei tule koskaan saamaan mitään hyvää. Kuulemma 18-vuotiaana sitten kotona rohmuaa koko ajan karkkia.

Sivu sian läskiä on paljon parempi herkku taaperolle.

Miksi luulet etten muuten noudata järkevää ruokavaliota? Kalikka kolahtaa jne.

Vierailija
22/28 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsena jätskiä, karkkia, suklaata, puuroon sokeria jne. Silti en ole sairastunut elintasosairauksiin toisin kuin kaverini, jonka vegaaniperheen suurin herkku oli kookoskuorrutetut soijapallerot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että sokeri aiheuttaa ylipainoa ja ylipaino on nimenomaan se merkittävä riskitekijä.

Niin siis, lisään vielä että tietenkin että kaikki liikasyöminen (myös liika proteiini) aiheuttaa ylipainoa, ei pelkkä sokeri.

Vierailija
24/28 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Olen 49-vuotias ja täysin terve, vaikka olen syönyt sokeria koko ikäni. En ehkä mitenkään liiallisesti mutta en ole vältellytkään sitä. Enkä aio välttää jatkossakaan. Sama on koskenut lapsiani.

Ruokahysteerikot ovat todella rasittavia.

Samaa mieltä, ja tässä hysteriassa ei todellakaan ole taustalla huoli muiden hyvinvoinnista, vaan oman erinomaisuuden korostaminen.

Vierailija
25/28 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei saisi syödä. Joo ollaan pilattu täysin meidän lapset, en tiedä mitä muiden kakarat sitten syö kun eivät saa sokeria? Kaikkia oikein happamia marjoja ja hedelmiä? Porkkanoita ja muita juureksia? Leipäkin on epäterveellistä.

Kun minä olin lapsi oli serkkujen äiti jonkinsortin terveysintoilija, oli ituja sun muuta, ei tainnut oikein koskaan antaa lapsilleen sokeria, kun mentiin kylään niin ne kakarat rohmusi kahvipöydästä sokerinpalat niin ettei vieraiden kahviin enää riittänyt.

Minä en tiedä mitään yököttävämpää kuin paljas sokeri/sokeripala, kun piti väkisin ottaa se poliorokote sokerinpalassa niin yökötti. Minä olen ikäni saanut herkkuja, ei ole tarvinnut paljasta sokeria vetää houreessa. Mutta joo, tajuan että se on epäterveellistä. Luulen että suurin osa tupakoivista tietää että tupakka aiheuttaa keuhkosyövän tai keuhkoahtauman suurimmalle osalle tupakoitsijoita, ja lisäksi monia muitakin sairauksia, mutta silti polttavat.

Vierailija
26/28 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että sokeri aiheuttaa ylipainoa ja ylipaino on nimenomaan se merkittävä riskitekijä.

Sokerin pahin haitta ei ole ylipaino.

Sokeri on syypää ADHD:ssä, diapeteksessa, muistisairauksissa, rasvamaksassa, atopiassa.........

Sokeri myös ravitsee esim. syöpäsoluja. Syöpää sairastavien lasten vanhemmat syöttävät lapselle sokeria kun mikään muu ei maistu. Eikö ole vähän hölmöä?

Nämähän tietenkin on asioita, joita ei uskota. Ja sama mulle.

Vierailija
27/28 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2-tyypin diabetes, ja käytän sokeria. Leivonnassa, jälkiruuissa jne., missä sokeri on "välttämätön" onnistuneen ja maukkaan lopputuloksen saamiseksi. Keinotekoisia makeutusaineita ym. sokerin korvikkeita en käytä, enkä tule koskaan käyttämään.

Jokainen tätä tautia sairastava varmasti tietää mikä on itselle sopiva makean määrä. Itse seuraan hyvin tarkasti piilosokereita, eli kaikista elintarvikkeista katson kuinka paljon se sisältävät sokeria. Kun leivon ja teen herkkuja itse, niin tiedän paljonko olen sokeria käyttänyt, ja kuinka paljon voin näitä herkkuja syödä. Makeisia ja suklaata voin syödä, mutta vain pieniä määriä yhdellä kertaa, ja olen kai onnekas kun en tunne suurta tarvetta syödä näitä. Mutta joskus karkkihetki on paikallaan!

Tämän sairauden hoidossa on tärkeätä saada aikaan hyvä ruokarytmi. Ruoka kannattaa valmistaa itse tuoreista elintarvikkeista. Paljon kasviksia, ei naudan- ja sianlihaa, luomukanaa silloin tällöin, kalaa, kananmunia. Marjoja ja hedelmiä. Hapanmaitotuotteita. Kuitupitoista leipää, mutta hyvälaatuista vaaleaa leipää voi huoletta syödä kasvisaterian lisänä silloin tällöin.

Vierailija
28/28 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri on äärimmäisen vaarallista, joten ihmisten tulisi lisätä lihan syömistä. Hedelmissä, marjoissa, vihanneksissa, maidossa jne. on vaarallista sokeria, lihassa ei.

Punaisessa lihassa oleva sokeri aiheuttaa ihmisen elimistössä jatkuvan tulehdusreaktion.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän