miksi työelämässä ihmetellään naista joka käy töissä

Vierailija

Siis, miksi naista katsotaan jotenkin niin, että miksi olet töissä, kyllä se nyt vaan on niin että nykyaikana nainen saa käydä töissä ja ansaita omaa rahaa, miksi minä piileskelisin kotona päivät pitkät, kun voin tehdä myös ansiotyötä päivisin, jos ei ole lapsia, eikö se ole itsestään selvää, että nainen käy töissä. Miksi tätä saa joka päivä selittää jollekin miksi olen töissä.

Kysykää itseltänne ensin miksi te olette töissä ennekuin tulette sitä muilta kysymään. Joku on voinu ollla välissä äitiysvapailla yms, mutta töihimpä nekin ovat palanneet. Miksi siis minun pitää selittää joka kerta jollekin , että miksi teen töitä. No koska siitä maksetaan palkkaa. Eikö tämä ole tehty selväksi ihmisille jo koulussa miksi haetaan työelämään.

Kommentit (14)

Vierailija

No kyllä minäkin vähän ihmettelen, että miksi minulta kysellään tuota jatkuvasti. Onko monelle naiselle jotenkin niin kova pala se, että ihan itse joutuu hankkimaan ruoat tai muut perheelle, vai maataanko vaan itse kotona kun mies tekee pitkää päivää. Ja siis tätä kysyvät naiset ovat itse työelämässä ja heillä on lapsia, miksi he sitten tekevät töitä.  Luulisi, että joku järki sanoo ihmisellä, miksi joku käy töissä, vuokra pitää maksaa, laskut pitää maksaa, harrastukset maksaa, niin että iha huvikseni siis käyn.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin vähän ihmettelen, että miksi minulta kysellään tuota jatkuvasti. Onko monelle naiselle jotenkin niin kova pala se, että ihan itse joutuu hankkimaan ruoat tai muut perheelle, vai maataanko vaan itse kotona kun mies tekee pitkää päivää. Ja siis tätä kysyvät naiset ovat itse työelämässä ja heillä on lapsia, miksi he sitten tekevät töitä.  Luulisi, että joku järki sanoo ihmisellä, miksi joku käy töissä, vuokra pitää maksaa, laskut pitää maksaa, harrastukset maksaa, niin että iha huvikseni siis käyn.

Musta tuntuu että nää sun tuttavat on aika erikoisia, ei kenenkään töissä käymisen tosiaan pitäisi olla mitenkään ihmeellinen asia. Tai jos ne ajattelee että lapsettoman ihmisen on helpompi heittäytyä sossun varaan?

Vierailija

Siis minulta on kysytty, miten kauan aion jatkaa töissä, minusta se on todella omituinen kysymys, koska ei ole mitään syytä tiedossa miksi en jatkaisi, kysymyksen ymmärtäisi jos olisi jäämässä vaikka äitiyslomalle, mutta kun en ole jäämässä.  Jatkan töitä niin kauan kun saan,  pitäisikö minun kysyä vastaavasti seuraavan kerran joltain et mites kauan sinä muute meinaat käydä töissä. Ihan ihme juttuja ihmisillä.

Vierailija

Eipä ole minullekaan outo kysymys. Teen kahta matalapalkkaista työtä arkena. Tunteja kertyy kuitenkin melkein 50/vko. Päivätyöpaikan eukkojen jatkuva päivittely ja utelu ja paheksuminen alkoi kyllästyttää, pidänkin taukoni yksin. En tekis töitä päivääkään jos ei olis pakko. RAHAN vuoksi sitä työtä tehdään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat