vauvalla ravistelun oireet mutta mitään ei löytynyt
Tiedän, olen tehnyt aikaisemminkin aloituksen aiheesta. Jäänyt vaan vaivaamaan asia ja olen ihan paniikissa. Vauvalta otettiin siis aivosähkökäyrä, magneettikuva ja röntgenit ja kaikki oli ok. Ravistelun oireita vaan on edelleen ja olen lähes varma että jotain vaurioita on. Miten on mahdollista että mitään ei löytynyt mistään?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
En ole provo. Ihan oikeasti tässä panikoin kuinja kerron. Olen monta kertaa ollut jo kertomassa mutta en siihen pysty kun näen kuinka paljon hän rakastaa vauvaa.
Ap
Niin, ne tunnit joina vauvaa voisi jo tutkia valuu hukkaan.
Ap mikä sun ammattisi on? onko miehelläsi joku ammatti?
Vierailija kirjoitti:
En ole provo. Ihan oikeasti tässä panikoin kuinja kerron. Olen monta kertaa ollut jo kertomassa mutta en siihen pysty kun näen kuinka paljon hän rakastaa vauvaa.
Ap
Tiiätkö millä sen sun provoilun voin tarkistaa? Nettivinkillä.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ollaan kokkeja. Miten niin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko se joka meinasi mennä ambulanssiin ilman housuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOletko se joka meinasi mennä ambulanssiin ilman housuja?
En edelleenkään. Tuota kysyttiin jo ketjun alku puolella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOletko se joka meinasi mennä ambulanssiin ilman housuja?
En edelleenkään. Tuota kysyttiin jo ketjun alku puolella.
Ap
Jos nyt et ole provo niinkun väität niin mitä nyt meinaat asialle tehdä paitsi jankata täällä?
Soitin neuvolaan ja yhdeltä menemme sinne. Jos siellä uskallan suuni avata niin olen tyytyväinen itseeni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Soitin neuvolaan ja yhdeltä menemme sinne. Jos siellä uskallan suuni avata niin olen tyytyväinen itseeni.
Ap
Eli taas vaihtuu, miten se päivystys vaihtui neuvolaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tyytyväinen siis että uskalsin puhua. Muuten en itseeni tyytyväinen olekaan tämän tekoni takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli taas vaihtuu, miten se päivystys vaihtui neuvolaksi?
No minä kun olen näin nössö niin ajattelin että siellä uskaltaisin avata suuni paremmin ja saada asian eteenpäin.
Ap
No et sä kuitenkaan siellä tunnusta jos omalle miehellekin kertominen vie viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole ollut edes etäisesti samassa tilanteessa. Huuto ja tavaroiden heitto eivät ole millään lailla verrattavissa siihen, että olisit ravistellut vauvaasi. Se, että ap olisi nostanut vauvan ja huutanut päin kasvoja: "Turpa kiinni tai mä tapan sut" olisi ollut ihan ymmärrettä napsahdus. Se, että venttiili pettää ja käy fyysiseksi ei ole normaalia eikä sallittavaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös melkein samassa tilanteessa ollut, valvoin monta yötä putkeen koliikin takia. Välillä kävin vessassa huutamassa ja toisessa huoneessa heittelemässä tavaroita. Kuulostaa nyt aivan pähkähullulta käytökseltä, mutta unenpuute ja hormonit saavat tekemään yllättäviä asioita. Useimmat saavat vedettyä rajan, etteivät vauvaa vahingoita. Kaikki eivät siihen pysty. Vaikka en millään lailla hyväksy ap:n tekoa, ymmärrän syyt mitkä siihen johti! Hae apua pian, sinun pitää saada nukkua ja käsitellä asia ammattilaisten kanssa!
jaa nyt täällä selitetään mikä on normaalia käytöstä ja mikä ei. Varmaan osaatkin kertoa, mitkä kaikki asiat ovat ihmiselle lajityypillisiä ja mitkä eivät varsinainen normaalin rajat tunteva kun olet.
Joo mielelläni kiitos, jos se on sulle jäänyt epäselväksi jopa siihen asti, että osaat kirjoittaa ja surffailla netissä.
Toiseen fyysisesti käsiksi käyminen on epänormaalia. Väkivalta on epänormaalia.
Lapsille ei saisi huutaa, mutta jos puhetta ymmärtämättömälle vauvalle jotain huutaa ja kuitenkin laskee sitten turvallisesti takaisin, on se aina parempi vaihtoehto kuin fyysinen väkivalta. Itse en suosittele kumpaakaan, mutta kun näistä napsahduksista puhuttiin, niin normaalin "napsahduksen" raja kulkee siinä, onko kyseessä fyysistä (ja vanhemmilla henkistä) väkivaltaa. Simple as.
Vauvan pahoinpitely on sairainta käytöstä mitä voi esiintyä. Ihan jokaisella eläinlajilla.
Vierailija kirjoitti:
No et sä kuitenkaan siellä tunnusta jos omalle miehellekin kertominen vie viikkoja.
No niinhän siinä varmaan käy. Jos näin käy niin sitten raahaan väkisin itseni päivystykseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän siinä varmaan käy. Jos näin käy niin sitten raahaan väkisin itseni päivystykseen.
Ap
No joko se mies tietää? Aiotko nyt 2 tunnin aikana sanoa vai et?
Tuli paniikki ja peruin neuvolan. Miehelle olisi tarkoitus kertoa kyllä. En nyt vielä tiedä milloin ja miten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
NYT SANOT VAAN!!
Antaa ap:n nyt hoitaa tämä neuvola ensin. Eli tärkeintä on se, että sinne mennessä kertoo olevansa poikki ja huolissaan itsestään sekä vauvasta. Ja kertoo sen, kuinka paljon tämä syyllisyys painaa mieltä ja vie voimia ja myös sen, että vauva on huolestuttava.
Parhaimmassa tapauksessa vauvan korvien 'sora' on mennyt ravistelussa sekaisin sekoittaen tasapainoelimet ja vauva on nyt huonovointinen ja huimauksessa. Koska ei vielä osaa liikkua, huimaus ei tule esille muuta kuin vakavuutena - silloin ei naurata aikuistakaan.
Ap, kirjoita vaikka lappu nyt odotteluaikana ja jos tuntuu, ettet saa sanaa suusta, tökkää se lappu neuvolantädille luettavaksi. Ja psyykkaa itseäsi, että otat asian esille, oli siellä millainen tyyppi tahansa vastassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli paniikki ja peruin neuvolan. Miehelle olisi tarkoitus kertoa kyllä. En nyt vielä tiedä milloin ja miten.
Ap
Eiköhän tämä satuilu kannattaisi lopettaa, aika sairasta provoilla ajankulukseen tälläisella asialla.
Ap