Mies katuu raskauttani ja jätti minut.
Odotan esikoistani. En ole naimisissa ja miesystäväni on katunut raskauttani alusta alkaen ja viikko sitten hän jätti minut lopullisesti. Hän ehdotti minulle abortin tekemistä mutta olen nyt viikolla 14 joten se on hieman liian myöhäistä tässä vaiheessa ja en tiedä muutenkaan pystyisinkö edes tekemään sen. Kun sanoin etten aio tehdä aborttia niin mies sanoi että kun vauva on syntynyt hän aikoo olla osallisena vauvan elämässä. Minusta tämä tuntuu pahalta kun mies haluaa tulla ns. valmiiseen pöytään sitten kun vauva syntynyt. Hänellä ei ole kiinnostusta minun pärjäämisestäni mutta on kiinnostusta tulla sitten päättämään vauvan asioista. Haluaisin estää tämän miehen tulemasta myöhemmin sekoittamaan elämääni. Haluaisin löytää uuden miehen joka ottaisi tämän vauvan kuin omansa ja jota vauva pitäisi isänä. En halua että lapsi itkisi biologisen isänsä perään ja kaipasi tätä kun näkisivät vain harvakseltaan. Mieheni edellisestä suhteesta oleva lapsi soitti miehelle monesti itkien kaipuusta. Miten tämän uuden isyyslain tullessa voimaan niin onko edelleen mahdollista esimerkiksi jos menen nyt raskaudenaikana naimisiin niin tulisiko silloin aviomiehestäni automaattisesti lapseni isä ja voisimme yhdessä kieltää biologista isää tunnustamasta isyyttä?