Suomalainen sukeltaja kuollut?
Mitä minä luin äsken CNN:ltä klo 16:30, että joku pelastussukeltaja oli kuollut etsiessään niitä hukkuneita italialaissukeltajia sieltä luolista? En varmaan ymmärtänyt kaikkea, olin siinä käsityksessä että joku armeijan sukeltaja oli kuollut sukeltajatautiin pääsytään pois vedestä...
Voiko joku asiasta jotain ymmärtävä valaista asiaa? https://edition.cnn.com/2026/05/17/asia/maldives-diving-italians-die-ca…
Kommentit (15)
Ei, suomalaiset ovat kuolemattomia. Ei voi olla totta.
Paikallinen sukeltaja kuoli edellisessä pelastusoperaatiossa.
Eikös se ollut se armeijan sukeltaja
Se kuollut pelastaja oli malediiviläinen.
Ap, ymmärsit oikein, pelastussukeltaja on kuollut, mutta hän ei ollut suomalainen vaan Malediivien rannikkovartioston sukeltaja. Suomalaiset kävivät toisessa kammiossa n 5 tuntia sitten ja paikansivat 4 ruumista, eli nämä italialaiset. He eivät nosta ruumiita, vaan ilmeisesti sinne säntää nyt sankarin sädekehää jahtaavia italian viranomaisia, he tulevat huomenna nostamaan kaksi ja keskiviikkona kaksi ruumista erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ymmärsit oikein, pelastussukeltaja on kuollut, mutta hän ei ollut suomalainen vaan Malediivien rannikkovartioston sukeltaja. Suomalaiset kävivät toisessa kammiossa n 5 tuntia sitten ja paikansivat 4 ruumista, eli nämä italialaiset. He eivät nosta ruumiita, vaan ilmeisesti sinne säntää nyt sankarin sädekehää jahtaavia italian viranomaisia, he tulevat huomenna nostamaan kaksi ja keskiviikkona kaksi ruumista erikseen.
No joo saapa nähdä miten käy tuossa pelastusoperaatiossa, toivottavasti ei tule lisää kuolleita.
"Senior military diver Sgt. Mohamed Mahudhee, 43, died on Saturday during a second recovery mission into the cave."
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten oilsi nyt parempi lähteä sieltä pois ja nopeasti. Nyt tulee sählääjiä paikalle. Ja kun menee vikaan, saavat suomalaiset vain syyt niskoilleen. Kyllä italialaisetkin osaavat homman, mutta no, mielestäni nyt on hyvä hetki hypätä koneeseen ja tulla pois, ruumiit on löydetty, turha sinne on syyttelyjä jäädä odottamaan, italialaiset kun osaavat kyllä sen taidon...
Miksei niitä jätetä sinne, itse sinne menivätkin
Vierailija kirjoitti:
Sama kun ruotsalaisia kuoli tsunamissa 500, kauhea itku siitä että pitää saada kaikki kotiin, tuotiin sitten kunniasaattueessa jopa arkut valtakunnan lippuun käärittynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kun ruotsalaisia kuoli tsunamissa 500, kauhea itku siitä että pitää saada kaikki kotiin, tuotiin sitten kunniasaattueessa jopa arkut valtakunnan lippuun käärittynä.
Tulee mieleen se vanha suomalainen sotilasfarssi jossa alikersantti tulee tupahuoneeseen ja sytyttää tupakan ja heittää palaneen tikun lattialle ja huutaa "täällä on ruumis lattialla!" ja siten koko tupa juhlallisesti asettelee palaneen tikun päiväpeiton päälle ja kantavat kunniasaatossa soraharjanteelle ja kaivavat hiki hatussa todella ison kuopan maahan ja hautaavat palaneen tulitikun juhlallisesti ja marssivat takaisin kasarmille tupaansa.
Vierailija kirjoitti:
Sekin on mahdollinen vaihtoehto, mutta ilmeisesti uhrit on kuitenkin noudettavissa hyväksyttävin riskein. Norjan tapauksessa viranomaiset päätti ettei noudeta, mutta nämä kyseiset sukeltajat kävivät hakemassa heidät pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeällistä heidän veteraanejaan kohtaan...
Ei se ole mahdollista.