Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on kermamaito?

Vierailija

Oon kaupassa nyt. Onko se kermaa vai maitoa? Piirakkaohjetta katson netistä enkä ymmärrä mitä kermamaito on!?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oon kaupassa nyt. Onko se kermaa vai maitoa? Piirakkaohjetta katson netistä enkä ymmärrä mitä kermamaito on!?

Juu, eikä missään tapauksessa kannata googlata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla kerman ja maidon sekoitusta?

en ole ap, mutta: tätä mietin itse ekana, mutta kun määrä on vaan se 2dl. Vähän kummallista. Siinä tapauksessa  olisin valmis kermaa "jatkamaan" jos sitä tarttisi paljon eikä haluaisi niin raskasta siitä leivonnaisesta.

AP:lle: Ei tosta oikeen ota selvää, mutta tälleen perstuntumalta sanoisin että laittasin vaan sen 2dl kermaa ja unohtaisin sen maidon. Tulee varmasti hyvää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla kerman ja maidon sekoitusta?

en ole ap, mutta: tätä mietin itse ekana, mutta kun määrä on vaan se 2dl. Vähän kummallista. Siinä tapauksessa  olisin valmis kermaa "jatkamaan" jos sitä tarttisi paljon eikä haluaisi niin raskasta siitä leivonnaisesta.

AP:lle: Ei tosta oikeen ota selvää, mutta tälleen perstuntumalta sanoisin että laittasin vaan sen 2dl kermaa ja unohtaisin sen maidon. Tulee varmasti hyvää.

Googlasin muita ohjeita ja ainakin valion ohjeessa oli kermaa täytteessä, eiköhän se sitä ole :) Jännää että ei ohjeeseen ole sitten voinut kirjoittaa ihan vaan kerma. Ilmeisesti en ole uusavuton asian suhteen kun ei kukaan muukaan tiennyt? Vai ollaanko kaikki vaan ihan toopeja? :D 

Ap

Vierailija

Kermamaito on noin 50/50 suhteessa kuohukermaa ja maitoa. 

Nuoremmalle sukupolvelle vissiin ihan tuntematon asia?

t. 48-vuotias

Vierailija

Kermamaitoa voi tehdä sekoittamalla esim 1/3 kermaa (oikeaa kermaa, ei ruoka-) ja 2/3 kevytmaitoa. Lopun kerman voi sitten käyttää vaikka näin syksyllä sienimuhennokseen. 

Mä korvaan usein kermamaidon punaisella maidolla. 

Vierailija

Sanakirjan mukaan maidon ja kerman seosta (ainakaan siellä ei ollut määritelty suhdetta) Itse käytän vastaavissa tilanteen mukaan kevytkermaa tai tilamaitoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Half&half, eikö löyvy Ääsmarketista muka?

Ei löytyny ku kävin shittarissa.

Mut who cares, kuha piirakka onnistuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, eikä missään tapauksessa kannata googlata.

Ajattelin että reseptin kirjoittaja käyttää vain hassua termiä kermasta tai sitten on oikeasti olemassa joku erikoismaito/kerma jota myydään kaupassa mutta en vain mistään löytänyt sitä :D

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat