Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on kermamaito?

Vierailija
04.11.2015 |

Oon kaupassa nyt. Onko se kermaa vai maitoa? Piirakkaohjetta katson netistä enkä ymmärrä mitä kermamaito on!?

Kommentit (25)

Vierailija
2/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa auttaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku? :)

Vierailija
4/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla kerman ja maidon sekoitusta?

Vierailija
5/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kaupassa nyt. Onko se kermaa vai maitoa? Piirakkaohjetta katson netistä enkä ymmärrä mitä kermamaito on!?

Juu, eikä missään tapauksessa kannata googlata.

Vierailija
6/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole ap, mutta: tätä mietin itse ekana, mutta kun määrä on vaan se 2dl. Vähän kummallista. Siinä tapauksessa  olisin valmis kermaa "jatkamaan" jos sitä tarttisi paljon eikä haluaisi niin raskasta siitä leivonnaisesta.

AP:lle: Ei tosta oikeen ota selvää, mutta tälleen perstuntumalta sanoisin että laittasin vaan sen 2dl kermaa ja unohtaisin sen maidon. Tulee varmasti hyvää.

Vierailija
7/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ap, mutta: tätä mietin itse ekana, mutta kun määrä on vaan se 2dl. Vähän kummallista. Siinä tapauksessa  olisin valmis kermaa "jatkamaan" jos sitä tarttisi paljon eikä haluaisi niin raskasta siitä leivonnaisesta.

AP:lle: Ei tosta oikeen ota selvää, mutta tälleen perstuntumalta sanoisin että laittasin vaan sen 2dl kermaa ja unohtaisin sen maidon. Tulee varmasti hyvää.

Googlasin muita ohjeita ja ainakin valion ohjeessa oli kermaa täytteessä, eiköhän se sitä ole :) Jännää että ei ohjeeseen ole sitten voinut kirjoittaa ihan vaan kerma. Ilmeisesti en ole uusavuton asian suhteen kun ei kukaan muukaan tiennyt? Vai ollaanko kaikki vaan ihan toopeja? :D 

Ap

Vierailija
8/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermamaito on noin 50/50 suhteessa kuohukermaa ja maitoa. 

Nuoremmalle sukupolvelle vissiin ihan tuntematon asia?

t. 48-vuotias

Vierailija
9/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermamaitoa voi tehdä sekoittamalla esim 1/3 kermaa (oikeaa kermaa, ei ruoka-) ja 2/3 kevytmaitoa. Lopun kerman voi sitten käyttää vaikka näin syksyllä sienimuhennokseen. 

Mä korvaan usein kermamaidon punaisella maidolla. 

Vierailija
10/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette todellakin kaikki ihan toopeja. Mutta peukut kuitenkin kun edes yritätte:).

Vierailija
11/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanakirjan mukaan maidon ja kerman seosta (ainakaan siellä ei ollut määritelty suhdetta) Itse käytän vastaavissa tilanteen mukaan kevytkermaa tai tilamaitoa.

Vierailija
12/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että vois olla sekoitus mutta en tosiaan ole ikinä kuullutkaan aikaisemmin :D

ap

Vierailija
13/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Half&half, eikö löyvy Ääsmarketista muka?

Vierailija
14/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Half&half, eikö löyvy Ääsmarketista muka?

Ei löytyny ku kävin shittarissa.

Mut who cares, kuha piirakka onnistuu.

Vierailija
15/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, eikä missään tapauksessa kannata googlata.

Ajattelin että reseptin kirjoittaja käyttää vain hassua termiä kermasta tai sitten on oikeasti olemassa joku erikoismaito/kerma jota myydään kaupassa mutta en vain mistään löytänyt sitä :D

ap

Vierailija
16/25 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje on vissiin jostain 1940-luvulta, jolloin maito haettiin navetasta, ja kermamaito oli sitä, joka on otettu maitoastian pinnalta mutta ei varsinaisen separaattorilla erotettua kermaa.

Ihan sama sille, laitatko maitoa, kermaa vaiko vähärasvaisempaa leivontaan ja ruuanlaittoon sopivaa kahvikermaa, kun ei mitenkaan ratkaisevasti vaikuta lopputulokseen.

Vierailija
17/25 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti ihmetellyt, eikö teineillä enää ole koulussa kotitaloutta? Tuntuu niin monella olevan sellaiset perusasiat hukassa, jotka itse ja ikäiseni tiedettiin viimeistään yläasteella.

Vierailija
18/25 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti ihmetellyt, eikö teineillä enää ole koulussa kotitaloutta? Tuntuu niin monella olevan sellaiset perusasiat hukassa, jotka itse ja ikäiseni tiedettiin viimeistään yläasteella.

kyllä sitä kotitaloutta edelleen on. Itse olin yläasteella 90-luvun lopussa, tykkäsin jo ennen sitä häärätä äidin kanssa keittiössä. Ja edelleen tykkään tehdä ruokaa ja leipoa. Mutta silti käsite kermamaito on itselle vähän hämärä. Muutaman kerran olen opiskelijaruokalassa törmännyt, kun sitä on ollut tarjolla vispipuuron kanssa. Lähinnä ajattelin, että jossain suhteessa sekoitetaan kermaa ja maitoa. Ehkä kun nykyään siitä kermasta ja maidosta on niin monta eri versiota niin tällainen käsite on katoamassa. Meillä ihan kotona sen vispipuuron kanssa on vaan maitoa

Vierailija
19/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä haukutaan nuorempaa sukupolvea tietämättömäksi ja sitten annetaan vastaukseksi monta eri vaihtoehtoa. Mistäköhän johtuu jos nuoremmat eivät tiedä jotain? Ehkä siitä että vanhemmat eivät ole osaanneet opettaa oikein.

Vierailija
20/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlasin muita ohjeita ja ainakin valion ohjeessa oli kermaa täytteessä, eiköhän se sitä ole :) Jännää että ei ohjeeseen ole sitten voinut kirjoittaa ihan vaan kerma. Ilmeisesti en ole uusavuton asian suhteen kun ei kukaan muukaan tiennyt? Vai ollaanko kaikki vaan ihan toopeja? :D 

Ap

Ei me kaikki olla toopeja. Osa meistä osaa googlettaa ennen mammapalstalle kirjoittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä