Mustasukkainen labradori ja vauva tulossa.

Vierailija

Nyt mielipiteiä ja muitten kokemuksia. Eli meillä tilanne sellanen että miehelläni labradorinnoutaja ja koira ei ole paljoa ikinä ollut yksin ja yksin jos jää syö pöydillä kissan ruoat ja autoon jos jää niin tuhoaa kauppatavarat. Jos erehdynkään komentamaan niistä asioista koiraa niin mieheni moksähtää ja itse jos komentaa niin komennus on lässyttämällä ja koiralla silloin vain häntä heiluu. Koiran kanssa jos jään kahdestaan kotiin niin ulisee mieheni perään ja kotonamme seuraa joka paikkaan miestä ja mies jos menee vessaan niin koira vinkuu oven takana. Koko ajan hakee fyysistä kontaktia mieheltä ja jos erehtyykään leikkimään mies kissan kanssa niin koira tulee väliin. Välillä tuntuu ettei hetkeäkään saa olla miehen kanssa rauhassa. Siitäkin heti valittaa jos koiran vien pois keittiöstä silloin kun ruokaillaan, mutta minä en siedä sitä että koira vahtii ruokaa kun muut syö. Aina kun yritän puhua koiran kouluttamisesta ja siitä että tähän taloon on tulossa vauvakin vielä niin kuulen vain että vihaan muka koiraa vaikka asia niin ei ole mutta en pääse kiintymään koiraan koska tilanne on tällainen. Koira ei ole tottunut siihen että sitä komennetaan ja nyt kun olen komentanut sitä jos on tehnyt väärin niin koira välttelee minua ja kerran mieheni sanoi että koira pelkää minua siinä vaiheessa sanoin jo että ei ihme jos pelkää kun ikinä ennen sitä ei ole komennettu. Kaikki sanovat että minun pitää joustaa ja joustaa ja niin olen tehnyt mutta tilanne eikun jatkuu. Pelkään tuoda vauvaa maailmaan koska koira on niin mustasukkainen miehestäni, mielipiteitä.

Kommentit (2)

Vierailija

Koira ei vaikuta aggressiiviselta onneksi, jos komentaessasi ennemminkin väistelee. Siksi uskon, että ei ole vaaraksi vauvalle, mutta aivan varmasti tulee olemaan raskasta elää pikkuvauvan ja täysin vallattoman koiran kanssa. Miehesi ei ole reilu sinua kohtaan.

Vierailija

Kynnyskysymys on, onko koira aggressiivinen. Nyt ei kuulosta siltä. Kuvailemasi tilanne on vielä aivan ok, jos koira tottelee, ja väistää sinua. Selviätte siitä sopimalla yhteiset, uudet säännöt. Se, että koira ei tiedä mitä saa tehdä ja milloin missäkin olla, sekoittaa koiraparkaa, ja jos se on yksilö joka yrittää miellyttää, se kokee tästä asiasta voimakasta stressiä.

Sinä nyt tulet olemaan koiran ja vauvan kanssa kolmistaan kaikki päivät äitiysvapaan ja hoitovapaan ajan, joten sun täytyy oppia kestämään koiraa. Siitä ei tule mitään, että luimuilette koiran kanssa toisianne kaikki päivät, siitä kärsii koirakin.

Jos koira on nuori tai nuorehko, ettekä aio siitä luopua, niin sitten sun ei auta kuin ottaa ja alkaa itse hakea koiraan aitoa, vuorovaikutteista kontaktia, niin että koiralla on selkeät säännöt ja että teillä on mukavaa yhdessä. Nythän koira on mustasukkainen miehestäsi, mut niin olet sinäkin mustasukkainen koiralle siitä, että miehesi miettii enemmän sen tunteita kuin sinun.  Jos löydät edes jotain hyvää koirasta, niin sulla on helpompaa. Ja koska lapsen synnyttyä voi käydä niin, ettet siedä koiraa sitäkään vähää kuin nyt, joten nyt on hyvä hetki tutustua koiraan vähän paremmin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat