^^LOKALAHJOJEN PERJANTAIPULINAT^^
Nyt ei sitten enää mitään riitoja jookos?
Meillä ei meinattu taaskaan nukahtaa millään ku se olikin isi joka syötti viimeisen aterian. No, vein pojan sitten hereillä sänkyyn ja sinneppä simahti.
Nyt lähden itsekin tutimaan
Öitä
Misuli ja Roope
Kommentit (83)
Tulin lukeneeksi viestejänne, vaikka mulla ei olekaan lokalahjaa. Voitatte kyllä juonittelussa kaikki Päivien viemää sun muut hömppäsarjät. Etenkin nimimerkit Valencia ja Blanca rulettaa! Varmaan oikeesti ette oo noin toopeja vaan pelleilette ja provoilette:) Onnea teille kuitenkin kovasti ja hankkikaa vaikka elämä!
Diaz
Me alkuun maisteltiin ihan lusikallinen ja siitä sitten lisättiin määrää seuraavana päivänä lusikallisella.. Nyt olen jo antanut n. 4 lusikallista kasvissoseita ja suu napsaa ja itkuhan siinä tulee kun ei enää annetakaan. Hedelmäsosetta olen uskaltanut antaa jo melkein puolikin purkkia kerralla.
Äitiinsä on tuo neiti tullut herkkujen suhteen :)
kokeilin vanhaa nikkiäni ja sehän toimii..
SILJA -rouva-aiheesta juttelin kerran yhden vanhan miehen kanssa, ja hän sanoi, että rouva on arvonimi! Kaikki synnyttäneet äiditkin on rouvia naimisissa olevien lisäksi. Paras on kaikkien unohtaa koko taistelu =D
sitähän tässä yritetään juuri tehdäkin, vaan aika huonolla menestyksellä... ei se keltään unohdu jos vähän väliä joku käy asiaa tänne kommentoimassa. Mutta kaikkea hyvää sulle kuitenkin :) Ja kiva kun piipahdit :)
Käytiinpä siinä kaupoilla. Kirppikselläkin poikkesin, mutta mitään en löytänyt. Mites Annu, pääsitkö sinä sinne kirppikselle ja teitkö löytöjä?
Noist vauvan ruuista. Mulla on ainakin tavoitteena tehdä itse ja ostaa reissuevääksi sitten niitä valmiita. Hedelmäsoseet tosin varmaankin ostan ihan valmiina. Saa nähdä kuinka akan käy, kuinka kauan kärsivällisyys kestää tehdä kaksia pöperöitä. Yritän ainakin.
Ihmiset on ihania kun ne pelkää kaikkia pikkuötököitä. Tunnen kanssa parikin naispuolista immeistä, jotka saa senpäiväsen slaagin kun ne näkee jonkun hämpin. Hihii!! En mäkään niitä niin erityisemmin rakasta, mutta en nyt ihan slaagia saa. Tosin jos joku paarma tai muu vastaava pörriäinen lähenee, niin voi jestas. Sitten tätä akkaa viedään ja lujaa ison huudon kera.
Toivottavasti Silja et meitä tänne hylkää.
T:nuuskis ja nassutin-nassutin masu pömpöllään
Olipa päivä, ihana sellainen: paljon ulkoilua ja leikkimistä. Posket helottaa vieläkin kuin jouluomenat, aika kirpakka ilma alkoikin jo olemaan. Meillä vielä meni aikaa tuossa kotimatkalla, kun jouduimme todistamaan perääanjoa. Onneksi henkilövahingoilta vätyttiin!
[b]HÖDE[/b]: Meillä poika alkaa päikkäreille 10.30-11.00, samaan aikaan, jolloin me esikon kanssa menemme ulkoilemaan. Yleensä Eemil herää päikkäreiltä 12.30-13.00 välisenä aikana. Laaja skaala tuolla heräämisellä, vielä ei oikein tuota kunnon päiväunirytmiä ole löytynyt :(. Toiset päikkärit nukutaan klo 16-17, joka onkin aika jämpti ;). Yöunille mennään klo 20.00 ja aamulla herätään n. 7.30. Yöllä syödään 1-10 kertaa eli aika monesti vielä :)!
[b]EMILYlle[/b]: Lämpöisiä halauksia sinulle surussasi!
[b]NELLIINA[/b]: HUI! Mä pelkään ihan kamalasti hämähäkkejä!!! Minä ja ne ei mahduta saman katon alle ;).
[b]PULINA[/b]: Eemil on vielä täysimetyksellä, mutta esikoisen kohdalla aikoinaan maistelu aloitettiin maissilla. Sen jälkeen lisättiin makuannoksiin peruna ja porkkana (myös vellit). Noiden jälkeen taidettiin maistella hedelmä- ja marjasoseita, jos oikein muistan. Lopuksi sitten maisteltiin lihaa ja kalaa. Mukavia makuhetkiä teidän pikkuiselle!!
[b]SILJA[/b]: Meillä tyttö sai ihan niitä valmiita kaupansoseita :).
[b]NELLIINA[/b]: Esikko sai ensimmäiset makuannokset jotain 3 kk:n iässä. Nyt kokeilen miten pitkään pärjätään ja ollaan tyytyväisiä pelkkään maitoon, joten meillä mennään siihen saakka nyt näin :).
Muistathan; Mansikki *hih*
[b]MESSAM[/b]: Minä myös leikkaan pojan kynnet imettäessä. En tahdo muuten saada pysymään sitä hetkeä paikoillaan enkä käsiä auki ;).
Ja [b]Minski[/b]lle piti vielä lainata sitä eilissessä pinossa ollutta Nykästä;
" Kaikkihan meistä on syöny makkaraa. Mutta kuka meistä on syöny ylikypsää Tapolaa?"
:D
Jees, mutta nyt minä lähden ruokakauppaan. Pitäkää pino pystyssä :)!
*WaL*
Perhana kun on sama pää kesät talvet. Ikinä ei muista kaikkia asioita kerralla.
Meillä pojan kynnet leikataan millon mitenkin. Parhaiten se onnistuu kun poika on unen ja hereillä olon välimaastossa. Aina ei pysty odottaan sopivaa hetkeä eli joskus oon joutunu leikkaan pojan hereillä ollessa. Pirun vaikeeta se on silloin. Yhtä kynttä yrittää leikata, niin yhdeksän muuta sormea häslää siinä samassa. Aargh!
Ja Emilylle iso hali-rutistus. Meillä miehen serkku kuoli noin kuukausi sitten ja nyt toisen serkun poika (22v) viime sunnuntaina. Elämä on raadollista.
Tää poistuu nyt, mutta vain hetkeksi. Hih!
T:nuuskis
Pakko tunkea nokkansa ketjuun, johon en kuulu ja yhtyä Diaziin. Aivan käsittämätöntä touhua aikuisilta ihmisiltä, äideiltä!!! Tulee mieleen koulukiusaamiset ja muut yhtä lapselliset ja inhottavat touhut. Oman lapsen vauva-aikana pinoilin täälläkin, enkä IKINÄ aikaisemmin ole törmännyt tällaiseen. Myös suljettuun yhteisöön mahtuivat kaikki, jotka halusivat vaikka kuvia sinne laitettiinkin. Porukkaa karsiutui pois, jos henkilöistä ei kuulunut mitään.
HÄVETKÄÄ!!
Kyselin tänään päikkäreistä...kiitos vastauksista. Minua *nauratti* paavo nukkui pitkästä aikaa 2,5 tunnin päikkärit. Syötiin päikkäreiden jälkeen ja lähettiin käymään kaupassa....ja taas nukuttiin reilu puoli tuntia.. Ja sitten leikittiin ja temmellettiin ja otettiin taas 0,5h päikkärit...
no kohtahan on velliaika..(20.30) ja sitten vain laittaa poika omaan sänkyynsä ja jättää nukkumaan. Itse saa vapaata...Ajattelin lähteä katsomaan hunkseja, mutta enpä taida jaksaa riippuu paljon lähteekö mies huomenna pelireissulle...
Ihan ajattelin kysyä muutenkin oletteko päässeet/uskaltautuneet jo käydä viihteellä?
*höde ja näppiksen paukuttelija Paavo 4kk1vk*
en oo vielä rohjennu viihteelle lähtee..ei oo kyllä kauheesti tehny mielikään...mukava ois joskus saunan jälkeen vaikka lasillinen siideriä ottaa mutta kun täällä on pieni tissitakiainen niin en oo viittiny ettei vaan maidon mukana hänkin sit saa alkomahoolia.
Parin tunnin erossa olo pojasta on ihan tarpeeksi,en varmasti osais nauttia illasta baarissa kun miettisin vaan omaa kullannuppua kokoajan;)
Ihan jo sydäntä riipasee valmiiksi ajatus että kun Julius on 10kk niin pitäisi antaa ensimmäisen kerran yökylään mun vanhemmille että saataisiin miehen kanssa viettää hääyö kahdestaan.
Kai se sit tuntuu erilaiselta kun se aika koittaa!
voin sanoa vaan sen, että ei ne mun reissut ole 2h pitempään kestäny. Mut onhan se kiva välillä tavata ihmisiä...ukko kun pelaa kiekkoa niin töissä päivät,kolme kertaa viikossa treenit + pelit..tekee ihan hyvää. onneksi lopettaa/vähentää kun lähden syksyllä takaisin kouluun. mut ruvetaan vellille tultiin äsken kylvystä...
*höde*
hox! kai täällä kehissä voi olla vaikka ns.taustailija olen?
Tottakai saa olla, ja kiva jos viihdyt. Me itse ainakin viihdymme :)
Mä olen käyny kerran viihteellä miehen 30- vuotis synttäreillä. Oltiin itseasiassa yökin pois kotoa, isovanhemmat hoitivat poikaa sillävälin. Hyvin oli mennyt, vaikka itsellä ikävä kalvoi jo iltasella.
Misuli ja Roope
Mulla / meillä olis ollu mahdollisuus lähteä. Hoitajia on ilmoittautunut muutamiakin. Mutta enhän mä mihinkään viitti lähteä ilman tota ukkokultaa ja sitten tuo hoitajalle pojan jättäminen ei houkuttele. Ihan varmasti he osaisivat ja pystyisivät pojan hoitamaan, mutta se iso mutta. Elikkä meillä kattellaan vielä.
T:nuuskis ja iltavelliä hinkuava nassutin-nassutin
tottakai saa olla!Ei oo mukavaa tämmönen porukan kahtiajakaantuminen!Minusta mukava lukea kaikkien vauvajuttuja ja kommentoinut olen kyllä aina kun on ollut kommentoitavaa enkä nimimerkkiä ole katsonut..
Olishan se kiva kun sais lähettyä joskus vähän useemmaksikin tunniksi
pois kotoo..vaikka shoppailemaan tms.kavereiden kanssa:)
Lähde ihmeessä ulos jos millään raaskit/pystyt,kyllähän se varmasti hyvää tekee!Ollaanhan me kaikki kuitenkin paljon muutakin(naisia,vaimoja,tyttöystäviä,avopuolisoita tms..) kuin äitejä vaikka se päähomma on ja ihana sellainen!
En vielä ehtiny käydä tsekkaamassa paljon puhuttua ja kauhisteltua eilistä pinkkaa mutta ehtiihän tuota..
Jospa minäkin sitten annan hieman raporttia.. Kävinkin tänään jo tuolla toisessakin pinossa..
Meidän tyttöset alottivat SOSEIDEN syönnin pari viikkoa sitten 4kk iässä. Perunalla aloitin, sitten lisäsin porkkanaa, sitten maissia. Huomenna olis parsakaalin vuoro. Soseet olen tehnyt itse (paitsi maissia, ne kuoret on niin kovia..). Soseita on mielestäni helppo tehdä ja pakastaa. Sitten saa vaan koota pakkasesta erilaisia sekoituksia.
BLACKA ja MISULI79, oon luullu että peruna ei sovellu pakastamiseen. Luin että te ootte sitä pakastanu, onko ihan hyvin onnistunu?? Mitä pottua ootte käyttäny?
Mutta arvatkaas mikä on oma taiteenlajinsa!? No se perunan soseutus! Samasta perunasta tehty sose on joskus ihanaa ja SAMETTISTA ja toisinaan aivan järkkyä LIISTERIÄ! EMMIETIIÄ! Tiedän että ei sais vatkata tai painella/sekottaa liian kauaa. Eli haarukalla oon painellu vaan tosi vähän aikaa. Oon käyttäny jauhoista perunaa. Tutkimukseni on vielä kesken mutta luulempa että asiaan liittyy se, keittääkö pottuja kolmosella vai nelosella! Ja luulen että mitä kovempaa pottuvesi kiehuu, sen samettisempaa soseesta tulee=) Saa nähdä, huomenna taas jatkan tutkimustani!
Molemmat tytöt (käytän heistä täälä netissä nimiä " Milla" ja " Mella" (eivat ole heidän oikeat nimet, en vaan halua täällä käyttää heidän oikeita nimiään, oon hieman hysteerinen..) ELI Milla ja Mella KÄÄNTYILEVÄT molemmat innoissaan kyljilleen. Milla on NIIIN lähellä kääntymistä mutta se pirun käsi..
Ihanaa että tämä pitkä " käsityökausi" on alkanu palkita kun vauvojen kanssa pystyy pikkuhiljaa kommunikoida, he nauravat, kuuntelevat, vastaavat (kurlaavat) ja hihkuvat.
YÖT meillä on jo yli 2kk olleet ehjiä ja pitkiä, ja siinä(kin) suhteessa ollaan tosi onnekkaita!! Nukkumaan mennään tällä hetkellä klo8-9 ja herätään 7 aikoihin, syödään ja sitten vielä vähän nukutaan.
Imetys (tai oikeastaan lypsäminen) meillä lopetettiinennen joulua. Rinnastani löytyi silloin iso kasvain joka haittasi imetystä. Onneksi kasvain todettiin hyvälaatuiseksi, se on ilmeisesti tiehytlaajentuma ja on vielä epävarmaa pitääkö se poistaa. Nyt odotellaan jos se pienenee itsestään.
Mitäs vielä.. Tuolla toisessa pinkassa jo huokailinkin että tyttöjen kanssa ULKOILEMAAN lähteminen on aivan oma taiteenlajinsa näin talvella. KAIKKI on suunniteltava valmiiksi ja tavarat, rattaat ja vaatteet on aseteltava mahdollisimman valmiiksi. Ja sitten on oltava TODELLA NOPEA.
Aina joku hikeentyy mutta kun pääsee ulos, tytöille tulee heti uni, ja kyllä se ulkoilu NIIN hyvää tekee. Ja niinkuin VIIKUNAPUU jo tuolla toisessa pinossa mainitsikin, HANDSFREELENKKEILY on hyvä idea!
Voin vain kuvitella minkälaista uloslähteminen on 3 tai 4 lapsen kanssa.. Tulee hiki ja hengästyminen pelkästä ajatuksesta!
Voi herranjumala miten pitkä tää raportti on jo nyt, jatkan seuraavalla kerralla, ettei nyt ihan romaaniksi mee!
Täältä tähän,
Jännä, Milla ja Mella
meillä on perunan pakastaminen onnistunut hyvin eikä ole sulaessa muuttunut rakeiseksi tms.
Olen tilsinyt keitetyn perunan siivilän läpi lautaselle ja lisännyt joukkoon keitettyä vettä,tehnyt ehkä hieman vetelämmäksi kuin soseet normaalisti.Sitten pakkaseen laittanut semmosessa ikean muovisessa jääpalarasiassa,saa niin mukavan pieniä annoksia sitten kerrallaan siitä.Muovipussin sisään siis tietenkin se rasia ennen pakkaseen laittoa.
Mukava kun voi kerralla tehdä usemmalle päivälle ruoat valmiiksi:)
Ihana kuulla että teillä sujuu yöt noin hyvin!Toivottavasti meilläkin joskus..
Ulkoilu on varmasti taitolaji kahden pienen kanssa,kiva että kuitenkin ootte käyneet vaunuttelemassa.Tuo handsfree olikin aika hyvä idea,minäkin aika saamaton siinä itsekseen ulos lähtemisessä...
Nyt jo unohdin mitä muuta mun piti kirjottaa!Sama pää kesät talvet:)
tällä hetkellä on perunana käytetty semmosta jauhoista perunaa mikä tarkoitettu mm.muusseihin.
jännä;varmaan säikäyttänyt kovasti se kasvaimen löytyminen!Onneksi hyvälaatuinen!Toivotaan että ei tarvitsisi leikata!
Meillä vielä maidon saa pelkästään rinnoista,silloin tällöin on isänsä antanut pullosta joko rintamaitoa tai korviketta jos itse olen ollut esim.fyssassa ja nälkä iskenyt sillä aikaa.
Meillä poika kääntyi ekan kerran 2,5 kk ikäisenä masulleen.Alkuun meilläkin se käsi kyllä oli jatkuvaan tiellä,nyt jo sujuvasti saa sen pois alta.Kova menijä on kyllä,ei varmaan kauaa mene kun jo lähtee ryömimään:)
Mutta nyt lähden iltapalalle nauttimaan lämpimästä patongista!
Kuka oli se joka kehtasi väittää kiinteiden aloittamisen vähentävän puklailua? Ei täällä ainakaan vaikuta asiaan yhtään. Toisina päivinä ehkä jonnin verran vähempää, mutta esim. tänään on ollut taas megapulauttelupäivä. Ja nuo soseet (perunaporkkana) ei lähde vaatteista eikä harsoista pois ennen kesää. Mä en kertakaikkiaan enää käsitä. 15 puklirättiä menee päivässä ja sen 5 bodya. Pyykkikonetta saa pyörittää jo pelkkien harsojen voimalla. Ei vaikuta syöttöasennot tms. Ei kai se auta ku kestää. Toivottavasti paranee ajan kanssa. Välillä vaan tuntuu ettei jaksa tuon pulauttelun kanssa, vaikka vauva muuten onkin hyvin helppo tapaus.
Jännä: saman onnistuin minäkin tekemään potusta, nimittäin liisteriä ku yritin liisiä siinäkin hommassa. Heitin katos perunat ja vedet mixeriin ja pikainen soseutus ja hyvää piti tulla. Ja katin kontit. Ei lusikasta irronnu se sose sen jälkeen. (taidan toistaa täällä itteäni). Ja mukava muutenkin kuulla teidän tupla-elämästä. En voi muuta kuin hattua sinulle nostaa.
Jeps, nyt tää lähtee pistään murua rinnan alle!
Misuli ja puklu-Roope
Meidän typy tekee päikkäenkkaria, nyt nukkunut jo 3h 45 min!! Ihan outoa, kun ei ole mitään tekemistä.. Olen käynyt kävelemässä (siis vaunujen kanssa:)), tehnyt ruoan, pessyt pyykkiä ja astiat, imuroinut.. mitähän tässä vielä keksis.. siksipä täällä nyt " roikunkin" ;)
MISULI en tiiä onko viisasta, mutta olen antanut tytön syödä niin paljon kuin haluaa. Ihan eka päivinä vain annoin paria teelusikkaa, sen jälkeen niin paljon kuin napa vetää. Ja tuossa aiemmin sanoinkin, että menee ehkä 1/4 pilttipurkkia. Eikä ole tullut masukipuja. Semmonen juttu vaan, että tyttö ei halua syödä soseita illalla ollenkaan, vain päivällä kelpaa. Eikö ole nälkä, kun saa päivällä syödä niin paljon kuin haluaa??? Maitoa kuitenkin menee illalla hyvin..