Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^LOKALAHJOJEN PERJANTAIPULINAT^^

10.02.2006 |

Nyt ei sitten enää mitään riitoja jookos?

Meillä ei meinattu taaskaan nukahtaa millään ku se olikin isi joka syötti viimeisen aterian. No, vein pojan sitten hereillä sänkyyn ja sinneppä simahti.

Nyt lähden itsekin tutimaan

Öitä

Misuli ja Roope

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIH, mä kans inhoon hämiksiä, huudan kyllä miehen jos jossain näkyy. Tai sitte otan sanomalehden ja heitän sen kaukaa hämiksen päälle ja hyppään lehden päälle. Hypin siinä vimmatusti, ei varmaan kuole vähemmällä;) Kun tämmönen tonnikeiju tallaa...

annu

Vierailija
42/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tänään riidelty (en ole lukenu tätä pinoa vielä) mutta kun avasin koneen ja huomasin että lokalahjalaiset on taas jakautunut ja on myös tautailijoille oma pino.

Oli pakko lukea mitä torstai pinossa oli (en päässy eilen koneelle) ja en edes ole loppuun vielä päässy mutta tosi paha mieli on. En tiedä mihin pinoon oikein nyt menisin/ kuulun. Olen taustailija ollu enempi mutta olis kiva myös kuulua tähän toiseenkin. Toisaalta se keskiviikko pinokin oli aika outo kun siellä vaan ryypiskeltiin, okei leikkiähän se vaan oli mutta jotenkin.... outoa en tiiä. Mä olen vähän sellanen ujo persoona ja en osaa sitten tollaseen ottaa kantaa ja asiateksti siellä välissä näyttää sitten oudolta (en nyt sanois että mullakaan aina niin asia teksiä on mutta siis niitä vauva kuulumisia).

Joo ja joku tais kutsua mua rouva nimellä (en loukkaannu) olis ihana olla rouva mutta vielä olen neiti ihmisiä, en siis ole naimisissa :)

Toivottavasti tulis nyt ihan hyvät välit tänne lokalahjoihin. On kurjaa lukea noita riitoja, olen saanut kuulla riitelemistä lapsena niin paljon, onneks nyt ei tarvii kuunnella vaan saa lukea jos haluaa, eikä äänen sävy ole onneks mukana.

Hyvää viikonloppua kaikille

T.Silja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..asuu meidän tiellä tällä kertaa.. Paistelin aamupäivän sämpylöitä ja pullia, pullat tosin paisuivat ja paisuivat kun niiden paistaminen hieman viivähti ja nyt näyttävät lähinnä pienoishiivaleiviltä..;)

Tästä onkin jokunen päivä vierähtänyt kun kirjottelin, sen verran ollut kaikkea muuta puuhaa. Huomenna menen työkeikalle ja sitä on pitänyt valmistella ja muu aika onkin sitten mennyt Aadan kanssa puuhatessa. Aada on oppinut päristelemään ja räkä senkun roiskuaa. Se yrittää myös jutella suu kiinni ja sepä vasta hassunnäköistä onkin..Koitin muuten itse matkia ja sehän on tosi vaikeeta.:)

Nukkumisesta oli puhetta: Aada nukkuu 10-11 tuntia yössä (ilman herätyksiä) ja 4-5 tunnin päikkärit ulkona + vaihtelevasti puolen tunnin tirsat joko aamupäivällä tai illansuussa, vähän aamuheräämisestä riippuen eli lyhyen matikkani mukaan sellaiset 15-16 tuntia vuorokaudessa. Tosin sisäpäivinä tai reissussa ollessa päiväunet jää yhteensä pariin tuntiin, ellei sitten olla automatkalla, jolloin nukkuu kaikki matkat.

Äh, mutta nyt en muista mitään muuta mitä pinossa puhuttiin sen joutavanpäiväisen riitelyn lisäksi..joten palailenpa tässä taas päivänä parempana:)

Kivaa viikonloppua kaikille!

T: MariJo ja Aada

Vierailija
44/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla nyt 4pväään oltu tytön kans ulkona (vai onko niitä jo enempi) En oo saanu inspistä lähtöön ja eilen oli vie pakkasta ni ei menty....Tänään illemmalla mennään kyl vähä ku hoitoon viedään....

Mua mietityttää toi kiintetten alottaminen...pitkin päivää on nyt pari vkoa kyl jo annettu maissivelliä maidon seassa ja nyt sunnuntaina ajattelin kokeilla sitä perunaa....Missä järjestyksessä ootte alottaneet soseet ym sössöt? Siis perunaa porkkanaa yms järjestys?

Täällä satelee taas vaihteeks lunta ja on jotenkin tylsä päivä...kaipa se ukko tulee kohtapuoleen ni pääsee ulos kaupoille....

Piristäkää joku mun päivää :(

Pulina ja taas se sen nukkuva rinsessa :)

Vierailija
45/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sitten yli kahden tunnin lenkillä!No puolisen tuntia meni kyllä kirpparilla josta löysinkin Juliukselle ihanan kauluspaidan ja siihen sopivat potkarit:)

Nyt on niiin hyvä mieli!

Nyt vaan oottelen että mies tulis töistä kotiin!

Messam;mä yleensä leikkaan Juliuksen kynnet samalla kun imetän,ainut hetki kun malttaa olla aloillaan:)

Höde_82;meillä nukutaan aamupäivällä yleensä 45min-1h sisällä tai sit vaunuttelemassa ollessa.Iltapäivällä sitten ulkona 2-3 tuntia,eilen poikkeuksellisesti 4 tuntia!Pakkasilla jääkin sitten vähemmälle päikkärit kun ei suostu sisällä nukkumaan kuin yleensä tunnin pätkissä

:(

Yöunille on ruvennut menemään 20-21 välillä ja öisin herätään monen monta kertaa syömään.Aamulla sit noustaan yleensä viim.9.

Emily;otan osaa,jaksamisia teille*hali*

Annu;mukavaa kirppisreissua;)

Pulina;meillä annettu perunaa nyt viikko,aloitettiin kun puklaili niiin kauheesti.Nyt meinataan huomenna alkaa antamaan peruna-maissisosetta.Piristystä sun päivään:) kyllä se shoppailu piristää kummasti jos kaupoille meette;)

Nyt pitää lähtee kakkavaipan vaihtoon!

Blacka ja Julius

Vierailija
46/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö ite sitten soseet kun alotatte kiinteiden syönnit vai ostatteko valmista kaupasta?

Mä olen niin käsi ruoan laitossa että tod.näk ostan nää vauva ruoat (noin vuoden ikäiseks asti) kaupasta mut sit on kai pakko opetella laittaa ruokaa.

Vierailija
47/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin seuraavalla tavalla: ensin annoin pari päivää pelkkää perunaa, sitten perunaa (oma keittämää ja pakastamaa) ja siihen sekaan mauksi perunaporkkanasosetta. Pikkuhiljaa lisäsin perunaporkkanasoseen määrää. Ja sit seuraavaks maisteltiin maissia ja pakasteperunaa. Seuraava maku taitaa olla kasvissose jossa on kaikkia noita, eli maissia, perunaa ja porkkanaa. Sitten vasta nämä kaalet, eli parsa ja kukkakaali. Hedelmiä aloittelen varmaan tossa viikon päästä ja päärynä ja mango on varmaan ensimmäiset joita annan... ruusunmarja kans yks hyvä vaihtoehto.

Ja silja: kirjoittele tänne vaan, tänne ainakin minun mielestäni kuulut :). Mutta jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee, ketään ei voi pakottaa. Mutta näin ainakin toivoisin sinun kohdalla tapahtuvan.

Misuli ja Nukkuva Roope

Vierailija
48/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blackalle taasen kiitos :) Piristyksestä ja juu kaupoillehan me isoon sellaiseen Selloon ;)

G: Teen ite nää alku soseet ; peruna porkkana yms mut hedelmät kyl sit valmiina ostetaan niitä en rupee säveltelee...

BLACKA: Ku oot antanu soseita ni miten ku oot valmistanu sen ni miten säilöt? Ja missä määrin alan sit lisäämään määriä?

Sori kysely mut mietityttää kaikki asiat,tuntu et oli helpompaa ku antaa tota maitoa mut eipä se kasva jos ei saa kunnon ruokaa tuo tyttö...

Vierailija
49/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitkö ite peruna porkkana soseen vai ostitko valmista?

Vierailija
50/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitikin just kysyy sama kyssäri noista soseista!!! =)

Ja kysynpäs vielä et minkä ikäinen vauvanne on ollut ku kiinteet aloititte? Ja jos ette viel oo alottanu kiinteitä ni millon ajattelitte?

Meil ollaan viel maidolla, täysimetyksel paitsi eilen illalla annoin lisäks nannia ku on ollu levotonta yöt ja mul tuntu tisut nii tyhjiltä ja Lotta kitisi. Saas ny nähä et annanko joka ilta lisämaitoa, typy täyttää maanantaina 4kk. Ja soseista en viel tiiä, seurailen nyt noita öitä ja kasvun kehitystä.

Vierailija
51/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon sen perunasoseen valmistanu itse ja pakastanut sitten jääpalarasiassa,saa sitten sopivia pikkuannoksia:)

Annettiin ekaks 2 semmosta pientä teelusikallista,pari päivää,sit kolmantena yksi lisää ja nyt viikon päästä 1 rkl.Aika hiljalleen mutta kun en itsekään ole varma miten nopsaa pitäs lisätä.Nyt jännittää se maissi-perunasoseen anto,sillä kai heti aletaan 1rkl?Toivottavasti ei mee masu kovaksi!

Ja aattelin osan ruoista valmistaa itse osan sit kaupasta valmiina,riippuu aineksista.

Meillä Julius oli noin 4,5kk kun annettiin ekan kerran perunaa.

Vierailija
52/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista...Silti mietityttää toi alotus aina vaan...Me lähetään kohta varmaan ulos joten pitääkäähän eukot pino pystyssä :)

Vierailija
53/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunan keitin ite ja soseutin, pakastin. Perunaporkkanasoseen o(jota laitoin sit lisäksi) ostin valmiina kaupasta. Pakastettua itetehtyä pottua olen lisännyt myös tuohon maissisoseen joukkoon. Ja pakastin ihan muffinssivuoissa ja laitoin ne sitte muovirasiaan ja pakkaseen.

Meillä aloitettiin kiinteät kun Roope oli tasan 3 kk neuvolan kehoituksesta.

Silja: samanlainen poropeukalo täällä. Ekat potutkin ku pojalle keitin niin ekka soseutin ihan haarukalla. Sit ajattelin et toi multimixeri on tohon hommaan tosi kätevä. Joopa joo, ku oiski ollu... tuli nimittäin sellasta liisteriä että. Mut kyllä se sentään pojalle kelpasi... :)

Misuli jälleen

Vierailija
54/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaisin aloittamaan varovasti senkin, eli jos löydät pelkkää maissisosetta laita vain 1 tl sosetta ja loput perunaa johon on jo tottunut. Maissilla on taipumus kovettaa pienen vatsaa. Sen vuoksi kannattaa aloittaa sekin pikkuhiljaa.

Vierailija
55/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän...mulla oli kans vaikeaa se perunan aloittaminen,sulattelin ajatusta varmaan viikon verran siitä kun th oli kehottanut sen aloittamiseen jotta puklailu vähenisi.

Nyt jo ihan rauhaisa mieli,ja kun annan vaan kerran pvässä aamupäivästä niin loppupvä on kuin ennen,pelkällä rinnalla:)

Vierailija
56/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on jo aloitettu soseet. Näin mennään:

SILJA_78 teen itse vihannessoseet. Ei se oo vaikeeta! :) Mutta hedelmäsoseet meinaan kyllä ostaa kaupasta.

PULINA meillä aloitettiin myös eka perunalla, sitä vk, sitten lisäsin siihen porkkanaa. Tässä vaiheessa ollaan vasta näissä. Maissi on kuulemma tosi hyvä kolmanneksi.

Pakastan myös jääpalarasiassa ja kun on jäätynyt, laitan palaset isompaan rasiaan. Sieltä on sitten helppo ottaa.

Meillä on syöty nyt n. parisen viikkoa soseita ja kerralla menee aika reilusti.. siis tän kokoiselle natiaiselle.. arvioisko 1/4 pilttipurkista? En oo lusikallisia laskenut :)

Ja meillä aloitettiin, koska tyttö joi jo reilusti yli litran maitoa päivässä ja tuntui olevan nälkäinen koko ajan. Terkkarikin suositteli :) Pulinalle tästä sanoinkin, että ehkä jos mentäis kunnon äidinmaidolla niin vois sekin riittää, mutta nuo korvikkeet on ihan litkua, ei pidä meidän emännän nälkää.

BLACKA: kyllä se kummasti selvittää päätä ja piristää mieltä kun käy vähän ulkona. Meilläkin täällä on ihana auringonpaiste, ihan eri ihminen tuli kun kävi kävelemässä!

Vierailija
57/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ohjeesta!Olisin jo antanut kaupan valmista peruna-maissisosetta mutta enpä nyt sit annakaan!

Vierailija
58/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin jo parina päivänä maistaa päärynäsosettakin, mutta se tuntui menevän tytön halkioon ja kiusaavan sitä. Taitaa olla kaupan soseet hienompia kuin omat. Olen siis nyt vain antanut itsetehtyä perunaporkkanasosetta.

Vierailija
59/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri ulkoa vaunuilemasta, jonne neiti sammahti kuin saunalyhty :) Ihana pikkupakkanen ja luntakin satelee isoina hattaroina..

HÖDE kyseli juuri tuosta nukahtamisesta.. Meillä neiti nukahtaa ensimmäisille päiväunille klo 11.45 ja herää tasan klo 12.15. Aivan, ihan kellontarkasti ja tätä ihmettelen itsekin. Iltapäiväunille vaivutaankin jo sitten taas klo 13-14 välissä ja nukutaan tuonne klo 16 kieppeille joskus vedetään hirsiä pidempäänkin. Illalla otetaan vielä pienet nokkaunet ennenkuin käydään yöunille klo 21 aikoihin. Aamuyöstä on taas alkanut heräilemään pullolle ja sitten pirteänä ylös 8-9 aikoihin.

EMILY78 päivään auringonsäteitä! Ikäviä aina tuommoiset uutiset :(

NELLIINA on ihan samanmoinen hämppikauhuilija kuin minäkin.. Kesällä saatiin just ahdettua itsemme (serkkuni ja minä) täpötäyteen autoon, kun huomattiin auton penkin selkänojalla haahuileva hämppi.. Siitäkös riemu ratkesi, kaksi aikuista naista kirkui suoraa huutoa ja paniikissa juostiin autosta ulos. Ukot istui tyynen rauhallisena etupenkeillä ja ei voineet käsittää lainkaan mistä oli kyse. " mutta kun se hämppi heilutteli etujalkojaan ja oli hyppäämässä meidän päälle" ihan varmasti juu! :)

PULINA kyseli kiinteiden aloituksesta.. Me aloiteltiin maistelu perunalla, sitten lisättiin maissi & porkkana ja otettiin kehiin hedelmämaut. Nyt makustellaankin jo sitten monia makuja, ainoa mistä on jotakin tullut on porkkana joka sai tytön posket hehkumaan punaisina. Pidetään siis porkkanataukoa jonkin aikaa.

SILJAn Gallup: Kiinteät ostellaan kaupasta, kun vielä menee niin pieniä annoksia. Saas nähdä sitten kun annokset isonee, että jaksaisiko sitä alkaa itse soseita vääntämään.

NELLIINA kyseli kiinteiden aloitusikää, joka meillä oli 3,5kk.. Maitoa meni pitkälti yli litra päivässä ja nälkää kitistiin siltikin. Nyt ollaan paljon tyytyväisempiä ja hihkutaan aina lusikan nähdessä :)

Jees.. Mutta nyt tämä tyttö lähtee mustanmakkaran kimppuun, Tapolan siis ;)

- Minski & Sanni -

Vierailija
60/83 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päikkäreitä meinaan. Vähän väliä saa vaunuja käydä heiluttamassa. Yöt kyllä nukkuu rauhallisesti. No, jospa se tästä.

Minäkin olen tuota hedelmäsoseen antamista tässä jo miettinyt, että koskas sitä vois esimerkiksi just Kielon mainitsemaa päärynää maistattaa. Ja vähän kerrallaan noitakin siis.

Kuinka nopeasti olette kasvattaneet annettavan kiinteän määrää? Meillä menee nyt sellainen reilu vauvanlusikallinen sosetta ja reipas teelusikka perunaa. Eli ei kovin paljoa, ja aivan selvästi poika kyllä mielellään söisi enemmänkin...

Aiheesta toiseen: onko kellään naapurissa koiria jotka haukkuu ja volisee just sillon kun vauva on päiväunilla ulkona? Meillä on, ja voi jestas että ne osaa ärsyttää. Poika heräilee siihenkin kuten juuri nyt taisi tehdä ku tuo vietävän koira tuolla vollottaa.

Jospa se vielä sen puolisen tuntia nukkuis, sitten ois se 3 tuntia unta täynnä. Aamulla ei kyllä nukkunut kuin puolituntia täällä sisällä, varmaan saa laittaa pikku-unille vielä tänään myöhemmin.

Tää oli nyt tässä, toivottavasti joku vastailee...

Misuli