Kirkko ei vihi homopareja 2017
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/826370/Kirkko+ei+vihi+homopareja+2017
Kirkkohan on kieltänyt pappeja myös siunaamasta homopareja. Pappi saa siunata tykin, koiran tai kauppakeskuksen, mutta ei kahta toisiaan rakastavan ihmisen liittoa, jos he ovat samaa sukupuolta.
Kirkko saa olla niin ahdasmielinen kuin se haluaa, mutta valtio ei voi olla kytköksissä tuollaiseen ja valtion on vihdoin erottava kirkosta ja poistettava kirkon etuoikeudet, kuten verotusoikeus ja hautausmonopoli.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vai että pareja ei saa edes siunata enää?
Ei ole ennenkään saanut. Rukoushetken homoparin kanssa on saanut järjestää, mutta se on eri asia kuin siunaus.
Kuulun luterilaiseen kirkkoon, ja minun mielestäni kirkolta pitäisi viedä oikeus heteroparienkin vihkimiseen. Luterilaisen opinkin mukaan avioliitto on maallisen vallan asia, ei siihen kirkkoa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
No minkä vuoksi esimerkiksi Miikka Ruokolainen, joka on käsittääkseni kolmatta kertaa naimisissa, ei hyväksy homoliittoja? Oli mukana piispanvaalissa myös! Raamattu ei kyllä hyväksy avioeroa, mutta herra Ruokoselle asia on ihan ok, Raamatun erilaisesta kannasta huolimatta. Kummallista kaksinaismoralismia. Joku saa tehdä miten tykkää ja toiset eivät, koska "Raamattu kieltää". Minkä takai Raamatusta poimitaan vain itseä miellyttävät osat ja muu unohdetaan. Myös ns. "uskovaiset" harrastavat tätä ahkerasti, niin kuin Ruokasen esimerkki osoittaa.
Tulihan se nimi kolmannella yrittämällä oikein, siis Ruokanen.
Samaa mieltä tästä kaksinaismoralismista. Roomalaiskatoliset ja ortodoksit (eli kristittyjen enemmistö) sentään ovat johdonmukaisia, eli siellä ei heterotkaan saa tehdä ihan mitä lystäävät, esim. juuri erota ja avioitua uudelleen.
Meille luterilaisille olisi parasta luopua koko vihkimisoikeudesta, sillä ei siihen luterilaisen opin mukaan pappia tarvita. Kirkkoja voisi hyvästä hinnasta vuokrata avioliittopalatseiksi pareille, jotka haluavat prinsessahäät.
Jotta ei nyt ihan väärää kuvaa jäisi, niin todettakoon, että luterilaisena pappina voi kyllä toimia homo tai lesbo, myös rekisteröidyssä parisuhteessa elävä. Ja tuollaisia tapauksia onkin.
Vierailija kirjoitti:
Uudessa Testamentissa Jeesus tuomitsee eronneiden uudelleenvihkimisen aika monessa kohtaa - samoissa kohdissa kuin missä homous tuomitaan.
Tämmöinen epäolennainen pieni korjaus, että ne eivät muuten ole samoja kohtia.
Jeesus kyllä tuomitsee eroamisen ja eronneiden uudet liitot, mutta ei sano sanaakaan homosuhteista. Uudessa Testamentissa homosuhteet tuomitsee Paavali muutamassa kirjeessään.
Tulihan se sieltä! Kun sukupuolineutraalista avioliittolaista puhuttiin niin kaikki sanoi "idiootti, kirkon ei ole pakko niitä homoja siunata. Heille täytyy vain saada samat oikeudet kuin heteroille." Ja nyt täällä vaahdotaan kun homoja ei siunata. Minä arvasin tämän! Ei mikään tule riittämään tässä homojen avioliittoasiassa. Kirkon opit perustuu raamattuun ja kirkko saa itse päättää tässä asiassa kantansa. Kirkkoon kuuluvat maksaa veronsa, muiden ei tarvitse kirkkoa tukea. Enkä ole tavannut yhtään homoa joka kaipaisi papin siunausta ja olen tavannut montakin pappia jotka ovat sanoneet että voisivat siunata homoja, mutta EI avioliittoon, koska se on miehen ja naisen välinen asia. Mutta aaaah, kylläpä tuntuu hyvälle kun tiesin koko ajan, että olihan se kirkko tähän haudattuna vaikka muuta väitettiin.
KYLLÄ nyt koko Suomen luterilainen kirkko on semmosessa kaaoksessa, on VIISAIN ON SE, JOKA
OSAA ns. ottaa hatkat eli eroaa koko laitoksesta. Ei tarvitse muuta kuin kirjoittaa kirje kirkkoherranvirastoon tai piipahtaa maistraatissa ja sanoa, että minä eroan kirkosta. Minä kävin maistraatissa ja panin nimen ja sillä siisti. --Johan helpotti, en ikinä osallistu mihinkään ev. lut. kirkon tilaisuuteen. Eikä minun tarvitse enää maksaa veroja, nekin rahat menevät parempaan käyttöön.
-------
Kyllä Suomessa kirkko ja valtio pitää erottaa tyystin toisistaan.---- Uskoo, ken uskokoon. Jumalaa voi
palvella kotona ja vaikka luonnossa, ei siinä mitään pappeja tarvita. Valtion lakeja täytyy kirkonkin totella.
Kun ei tottele, niin sellaista laitosta ei tarvita.
Jotenkin mulla on vaan valtava painolasti pudonnut selästä, kun erosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia kai että siviilisti voidaan vihkiä. Ei siihen välttämättä tarvita rukouksia ja virsiä. Vihitäänhän nykyään jo iso osa heteropareistakin siviilisti.
Suurinta osaa ei siunaukset kiinnosta, yli puolet jo vihitään ilman kirkollisia menoja. Mutta onhan se aika ikävää että sellainen homo ei saa siunausta, jolle se olisi tärkeää. Vielä ikävämpää on se että kirkko on kiirehtinyt nimenomaisesti kieltämään papeilta homoparien siunaamisen.
No tuskin siinä paljon papin siunaus lämmittää tai auttaa kun Jumalalta eivät tule siunausta liitoilleen saamaan, sen tietää jokainen joka on edes vilkaissut raamattua.
Arkkipiispaa fanittaa tom of finland elokuvia ja kaappilesbo piispa jakelee alaikäisille vuoden homo palkintoja. Kirkkolain muutos sallimaan homoavioliitot kirkoissa on varmasti jo työstetty, enää on jäljellä sen läpi ajaminen viimeisten känkkäpiispojen vastustelusta huolimatta. Kenties annetaan ymmärtää että ennenaikainen eläköityminen edessä jos ei äänestä puolesta tai ole poissa äänestyksestä.
Onnellinen eronnut kirjoitti:
KYLLÄ nyt koko Suomen luterilainen kirkko on semmosessa kaaoksessa, on VIISAIN ON SE, JOKA
OSAA ns. ottaa hatkat eli eroaa koko laitoksesta. Ei tarvitse muuta kuin kirjoittaa kirje kirkkoherranvirastoon tai piipahtaa maistraatissa ja sanoa, että minä eroan kirkosta. Minä kävin maistraatissa ja panin nimen ja sillä siisti. --Johan helpotti, en ikinä osallistu mihinkään ev. lut. kirkon tilaisuuteen. Eikä minun tarvitse enää maksaa veroja, nekin rahat menevät parempaan käyttöön.
-------
Kyllä Suomessa kirkko ja valtio pitää erottaa tyystin toisistaan.---- Uskoo, ken uskokoon. Jumalaa voi
palvella kotona ja vaikka luonnossa, ei siinä mitään pappeja tarvita. Valtion lakeja täytyy kirkonkin totella.
Ei siinä mitään kirjeitä tarvitse kirjoitella eikä missään käydä.
http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Uskonno…
Tuolla käy napsauttamassa ilmoituksen ja maistraatista tulee muutaman päivän kuluttua kirje että eroaminen rekisteröity.
Onnellinen eronnut kirjoitti:
-------
Kyllä kirkkoa tarvitaan säilyttämään oppi ja kirkossa/seurakunnissa pappeja suorittamaan sakramenttejä, mutta jos nykyinen kirkko ei säilytä oppeja ja papit puuhastelevat harhaoppien parista niin sellaisesta kirkosta on paras erota.
Vierailija kirjoitti:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/826370/Kirkko+ei+vihi+homopareja+2017
Kirkkohan on kieltänyt pappeja myös siunaamasta homopareja. Pappi saa siunata tykin, koiran tai kauppakeskuksen, mutta ei kahta toisiaan rakastavan ihmisen liittoa, jos he ovat samaa sukupuolta.
Kirkko saa olla niin ahdasmielinen kuin se haluaa, mutta valtio ei voi olla kytköksissä tuollaiseen ja valtion on vihdoin erottava kirkosta ja poistettava kirkon etuoikeudet, kuten verotusoikeus ja hautausmonopoli.
www.eroakirkosta.fi
Kirkon tehtävänä on noudattaa Raamatun oppeja eikä hyppiä joidenkin Setan sekopäiden mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia kai että siviilisti voidaan vihkiä. Ei siihen välttämättä tarvita rukouksia ja virsiä. Vihitäänhän nykyään jo iso osa heteropareistakin siviilisti.
Suurinta osaa ei siunaukset kiinnosta, yli puolet jo vihitään ilman kirkollisia menoja. Mutta onhan se aika ikävää että sellainen homo ei saa siunausta, jolle se olisi tärkeää. Vielä ikävämpää on se että kirkko on kiirehtinyt nimenomaisesti kieltämään papeilta homoparien siunaamisen.
Jos kirkko rupeaisi vihkimään homoja niin suurin osa kirkon jäsenistä sieltä eroaisi ja myös suurin osa kirkon henkilökunnasta.
Kirkko on kuitenkin uskonnollinen organisaatio ja se perustuu Raamattuun eikä mihinkään muuhun.
Ei kirkkojen tule millään tavalla olle tekemisissä homojen tai lesbojen kanssa. Sehän sotisi vastaan sitä syvintä periaatetta ja asiaa, minkä takia kirkot edes ovat olemassa.
Eikö kaksi ihmistä nyt voi vain olla yhdessä?
Miksi siihen tarvitaa jokin järjetön siunaus mielikuvitusolennon palvontamenoissa, jotka keksittiin ihmisten omista aivoista pari tuhatta vuotta sitten?
Kaste, avioliitto ja kuolema ei ole mitään muuta kuin rahastusta.
Maksatte oikeasti asioista, joita ei ole edes olemassa?
Ettekö tajua kuinka sairasta se on?
Vierailija kirjoitti:
Taas lähtee kirkosta porukkaa, hiphei! Ei muutakuin kirkko eroon valtioista, miksi ihmeessä jollain taikapiiriläisillä on verotusoikeus ja kaikenlaisia muita etuoikeuksia?
Minkä sosialistisilla ammattiliitoilla on verottomat tulot? Ne pitäisi ensimmäisenä poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan se aika ikävää että sellainen homo ei saa siunausta, jolle se olisi tärkeää.
Noh sellaisen homon kannattaisi lukea Raamattua ja yrittää päästä eroon homoudesta. Sitten kun se on tehty niin etsii naisen ja solmii hänen kanssaan avioliittoon niin kuin se oli alun perinkin tarkoitettu. Homostelu ei kuulu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskin siinä paljon papin siunaus lämmittää tai auttaa kun Jumalalta eivät tule siunausta liitoilleen saamaan, sen tietää jokainen joka on edes vilkaissut raamattua.
No näinhän on Raamatun mukaan myös jokaisen esiaviollista seksiä harrastaneen pariskunnan kohdalla, eli noin 99,9 % kirkon vihkimien ihmisten kohdalla.
Homous ei kuulu kristilliseen uskontunnustukseen tai arvomaailmaan. En halua olla ihmisten lähellä jotka sorkkivat toistensa persereikiä. Hyi Saatana.
Itse en kuulu mihinkään uskontokuntaan, mutta mielestäni tässä(kin) ketjussa ruoskitaan ihan kohtuuttomasti Suomen luterilaista kirkkoa, joka käsittääkseni on maailman mittapuulla varsin liberaali yhteisö.
Samanaikaisesti Suomen ortodoksinen kirkko kerää veroa yhtä lailla, eikä ketään kiinnosta heidän homouteen, naispappeuteen tai selibaattiin liittyvät linjauksensa. Se on vain niin ihanan mystistä vuosituhantista perinnettä.
Itse näkisin toki mielelläni samaa sukupuolta olevien luterilaisia kirkkohäitä, ja tunnen luterilaisia pappeja, joille asia olisi täysn ok, mutta ymmärrän, ettei asia minulle kuulu, koska en luterilaista uskoa tunnusta. Valtionkirkkokaan ei ole siunausautomaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinhän on Raamatun mukaan myös jokaisen esiaviollista seksiä harrastaneen pariskunnan kohdalla, eli noin 99,9 % kirkon vihkimien ihmisten kohdalla.
Perinteinen kristillinen tulkinta on kyllä ollut, että kun on pantu, ollaan Jumalan edessä avioliitossa. Syntiä ei ole siis paneminen, vaan se, ettei muuten noudateta avioliiton tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Homous ei kuulu kristilliseen uskontunnustukseen tai arvomaailmaan. En halua olla ihmisten lähellä jotka sorkkivat toistensa persereikiä. Hyi Saatana.
Mikä sinulla on urologeja vastaan?