Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisolle rehellisenä oleminen

Vierailija
03.11.2015 |

http://www.iltalehti.fi/satakysymystaseksista/2015110120567624_qs.shtml

On aivan käsittämätöntä että joku "asiantuntija" neuvoo ihmistä valehtelemaan kumppanilleen. Minkälainen kumppani ei kykene olemaan toiselle rehellinen? Mitä järkeä edes olla yhdessä jos toiselle ei voi kertoa omia fantasioitaan ja ajatuksia? 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa parisuhteessa on molemmilla joitakin yksityisiä juttuja, ajatuksia ja tunteita, joita ei kerrota toisille. Ne eivät ole salaisuuksia, joita ei voisi tai uskaltaisi kertoa toiselle, mutta niitä ei kerrota, koska ei tunneta tarvetta kertomiseen. Yksityinen asia ei tarkoita välttämättä salaisuutta tai epärehellisyyttä.

Pystymme puhumaan toistemme kanssa kaikesta, mistä haluamme puhua.

Minusta on lapsellista ajatella, että parisuhteessa pitäisi jakaa kaikki (kaikki ajatukset, tunteet, fantasiat) toisen kanssa. Tällaiset ihmiset ovat jollain tavalla pienen lapsen tasolla eli tuntevat olonsa hyväksi ja omatuntonsa kevyeksi, kun äiti tietää kaiken. 

Minusta parisuhteessa pysyy jännite paremmin päällä, kun molemmat eivät täysin estoitta, absoluuttisesti avaa elämäänsä toiselle. Totta kai, hyvin monet asiat kuuluukin jakaa, mutta ei aivan kaikkea. 

Seksistä jos puhutaan, niin luulen, että jokainen pitkässä parisuhteessa oleva fantasioi joskus toisesta miehestä/naisesta oman puolison kanssa sekstatessa. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi siitä pitäisi kertoa toiselle. Tulee mieleen, että fantasioijalla on huono omatunto asiasta, jota sitten haluaa keventää "tunnustamalla" asia toiselle. Kyllä itsekin uskaltaisin kertoa näistä fantasioista miehelleni, mutta en näe siinä mitään järkeä. 

Vierailija
42/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota muiden juttuihin kantaa, mutta jos itse fantasioisin jostain toisesta seksin aikana, tulisi tunne että käyttäisin kumppaniani vain masturbointivälineenä D:

Sitähän se juuri olisi. Masturbointia. Ei sellainen ihminen oikeasti halua puolisonsa kanssa seksiä joka ajattelee toisia kun harrastaa seksiä puolisonsa kanssa. Toinen on vaan kroppa jota käytetään hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ikinä voisi olla puolisolleni epärehellinen/ valehdella ja jos oma mieheni jäisi kiinni tuollaisesta, olisi entinen mies!

Eli jos nyt sitten paljastuisi, että puolisonne on viimeisen vuoden aikana fantasioinut jostain, mutta ei ole teille kertonut, niin olisiko se sitten pettämistä ja soronoo?

Olette aika hassuja!

Olen täysin samaa mieltä. Jos ei voi olla täysin rehellinen kumppanilleen niin se on pettämistä ja suhde päättyy siihen.

kyllä! Jos mulle valehdellaan, menee luottamus ja ilman luottamusta ei ole rakkautta/ suhdetta.....

Vierailija
44/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ikinä voisi olla puolisolleni epärehellinen/ valehdella ja jos oma mieheni jäisi kiinni tuollaisesta, olisi entinen mies!

Eli jos nyt sitten paljastuisi, että puolisonne on viimeisen vuoden aikana fantasioinut jostain, mutta ei ole teille kertonut, niin olisiko se sitten pettämistä ja soronoo?

Olette aika hassuja!

Olen täysin samaa mieltä. Jos ei voi olla täysin rehellinen kumppanilleen niin se on pettämistä ja suhde päättyy siihen.

kyllä! Jos mulle valehdellaan, menee luottamus ja ilman luottamusta ei ole rakkautta/ suhdetta.....

Juuri näin. Valehtelun jälkeen ei ole luottamusta enää koskaan. Eikä voi olla rakkautta jos ei ole luottamusta

Vierailija
45/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla tämän me parisuhdetta ja toisille eroa povaavan kirjoittajan ikä, jotain 15-20v ehkä?

Elän hyvässä parisuhteessa ja puhumme paljon. Olemme kertoneet toisillemme fantasioitamme ( mutta ei todellakaan kaikkia) ja toteuttaneetkin osan. Mutta en todellakaan halua kuulla jos mieheni fantasioi naapurin Lissusta tai ex- Johannastaan. Ihan sama minulle jos näin tekee kunhan ei sekaannu niihin oikeasti eikä kerro minulle niistä fantasioitaan.

Pitkässä ja hyvässä liitossakin ollaan edelleen sinä ja minä. Ei me jatkuvasti olla yhdessä vaikka paljon ollaankin me.

Sinä olet varmaan niitä joilla on sinun ja minun rahat, sinun ja minun auto ja avioehto. Eli niitä jotka on lähtenyt koko avioliittoon periaatteella että joskus vaihdan uuteen

Vierailija
46/49 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kommentoitu, että jos fantasioi vieraasta parisuhdeseksin aikana, se on pettämistä tai masturbointia.

En todellakaan näe asiaa näin. Mielestäni on täysin normaalia fantasioida vaikka bussikuskista, naapurin koirasta tai puolison 90-vuotiaasta mummosta. Tietenkään kaikilla ei ole tällaisia fantasioita. 

Fantasiat eivät ole aina tietoista ajattelua. Ne ovat mielikuvia, joita mieli rakentaa. Ne ovat vähän kuin unia, joissa voi olla millainen sisältö tahansa eikä ihminen itse ole niistä vastuussa eikä niistä ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä.

Fantasiat ovat yksityistä aluetta. Toki halutessaan niistä voi jakaa ne, jotka eivät loukkaa puolisoa. Tai ehdottaa sellaisen toteuttamista. 

Te, jotka olette sitä mieltä, että kaikki fantasiat tulee jakaa puolison kanssa tai muuten valehtelee: jos näette unen, jossa harrastatte seksiä esimerkiksi puolisonne kaverin kanssa, niin kerrotteko puolisolle? Kertooko uni teille, että ette rakastakaan puolisoanne?

Vierailija
47/49 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"Näyttääkö mun takapuoli isolta tässä asussa?"

Ole siinä sitten rehellinen.

Vierailija
48/49 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-"Näyttääkö mun takapuoli isolta tässä asussa?"

Ole siinä sitten rehellinen.

Tämä on aika paha. Pidän isosta pyllystä, mutta vaimo käsittää toki väärin, jos tuohon sanon, että "näyttää".

Vierailija
49/49 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrota. Fantasioitani en kerro kellekään koska sitten ne ei toimi enää. Emmekä ole läheisriippuvaisessa suhteessa toisiimme. Meillä on omatkin elämät. Ei kaikkea tarvitse jakaa. Valehdella tietysti ei saa, mutta ei kaikkea tarvitse tilittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän