Eikö olisi oikein että esim. bussissa puolitoista paikkaa vievän ylipainoisen ihmisen
tulisi myöskin maksaa puolestatoista paikasta, tai paremminkin kahdesta? Tuntuu oikeasti ikävältä tulla liiskatuksi normaalipainoisena ikkunaa vasten, kun oikein tuhti ihminen istuu ronskisti ja pyytämättä sille vapaalle käytäväpaikalle eikä selvästikään välitä siitä sivuttaisesta ja painostavasta kokovartalokontaktista mihin hän toimillaan satunnaisen vieraan ihmisen pakottaa.
Kommentit (35)
Missä muuten on busseissa niin plajon tilaa, että voi vaihtaa paikkaa? yleensä saa olla onnellinen , jos saa istumapaikan. Pk-sudulla ainakin.
Jos ihminen on niin rajoittunut, ettei kestä muita ihmisiä, niin heille on vaihtoehtoja. kävely, polkupyörä, oma auto... siten saatatte ehkä elää pidempään ja muuttua inhottaviksi vanhuksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä taas haluan vaatia lastenvaunuja ja -rattaita lykkäävien äityleiden maksavan omat JA lapsensa matkat. Siinä sitä vasta yhteiskunnan elättejä pahimmasta päästä, hyi olkoon. Jos kakaroita tekee, on syytä niistä myös maksaa eikä maksattaa toisilla!
Tällä suunnalla jokainen yli 6v. joutuu maksamaan, oli vaunut mukana tai ei.
On vissiin harvojen kaupunkien etu tuo vaunujen kanssa ilmaiseksi matkustaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitler olisi ollut täällä vauvasivuilla pelkkä oppipoika.
Ai jos maksava asiakas toivoo että hän saa pitää sen oman matkan ajaksi maksetun penkkinsä omassa käytössään, eikä antaa siitä ilmaiseksi puolikasta matkan ajaksi jollekin elintasoläskipallolle. Lihavahan tavallaan röyhkeästi varastaa toiselta ihmiseltä siinä tilanteessa sen penkin puolikkaan, puhumattakaan siitä että normaali ihminen tahtoo kyllä itse valita kenen kanssa on suuremmassa vartalokontaktissa, joku pieni hipaisu ei haittaisi, mutta suuri likistäminen kyllä jo haittaakin. Natsikorttisi oli siis aivan asiaton ja turha, jos nyt itsekin hieman tarkemmin ajattelet.
Älä selitä, natsi, vajoat vain syvemmälle, jos se nyt enää on mahdollista.
Enhän vajoa, sillä minä osaan perustella järkevin argumentein ja tottahan tuo sanomani on, kun taas sinä vain nimittelet täällä toisia ihmisiä vailla perusteita. Säälittävää. Ei se minun syytäni ole jos sinäkin olet ylipainoinen. Teepä kuule sille jotain ihan itse äläkä tule tänne nimittelemään aiheelliseen ongelmakohtaan puuttuvia ihmisiä. Jos esim. minä maksan matkan ajaksi penkin käytöstä haluan sitä penkkiä myöskin vain itse käyttää. Näin yksinkertaisen matematiikan luulisi menevän kenen tahansa jakeluun. Olenko minä velkaa puolikkaan penkistäni jollekin täysin vieraalle lihavalle? No en kuule todellakaan ole.
Olet vain vastenmielinen ihminen, hyväksy se. Ei kannata selitellä, usko jo.
Kun en edes ole. Usein minusta pidetään saman tien, minua jopa rakastetaan syvästi. Usko nyt jo että voisit lopettaa, kun ei sulla ole mitään oikeaa sanottavaa tähän, nimitellä vain osaat. Minä puhun yleisellä tasolla oikeasta asiasta, sen sijaan sinä yrität mennä vain yksilötasolla vyön alle. Yritykseksi jää. Hyvää päivänjatkoa. P.S. Jos näet normaalipainoisen ihmisen bussissa ja haluat välttämättä änkeytyä juuri sen ihmisen viereen, niin änkeydy toki, mutta yritä tehdä se diskreetisti. Jätä painoasi vaikka toisen jalan varaan käytävän puolelle äläkä röyhkeästi rusenna ikkunan puolella olevaa aivan kuin siinä ei ketään istuisikaan!
Jos iso ihminen istahtaa viereen eikä meinaa pysyä omalla penkinpuoliskollaan niin vieressä istuvan tulee käydä vastustamaan "maahantunkeutujaa". Silmämääräisesti arvioida penkin keskikohta ja asettua sihen lujaan puolustukseen. Voi käyttää omia laukkujaan riisuttuja päällysvaatteita ynnä muuta kiilana ikkunaa vasten että pysyy järkähtämättä "raja-alueella". Vieressä istuvalle kuuluu samalla hymyillä, että ei tässä mitään.
Tapakouluttaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos maksava asiakas toivoo että hän saa pitää sen oman matkan ajaksi maksetun penkkinsä omassa käytössään, eikä antaa siitä ilmaiseksi puolikasta matkan ajaksi jollekin elintasoläskipallolle. Lihavahan tavallaan röyhkeästi varastaa toiselta ihmiseltä siinä tilanteessa sen penkin puolikkaan, puhumattakaan siitä että normaali ihminen tahtoo kyllä itse valita kenen kanssa on suuremmassa vartalokontaktissa, joku pieni hipaisu ei haittaisi, mutta suuri likistäminen kyllä jo haittaakin. Natsikorttisi oli siis aivan asiaton ja turha, jos nyt itsekin hieman tarkemmin ajattelet.
Enhän vajoa, sillä minä osaan perustella järkevin argumentein ja tottahan tuo sanomani on, kun taas sinä vain nimittelet täällä toisia ihmisiä vailla perusteita. Säälittävää. Ei se minun syytäni ole jos sinäkin olet ylipainoinen. Teepä kuule sille jotain ihan itse äläkä tule tänne nimittelemään aiheelliseen ongelmakohtaan puuttuvia ihmisiä. Jos esim. minä maksan matkan ajaksi penkin käytöstä haluan sitä penkkiä myöskin vain itse käyttää. Näin yksinkertaisen matematiikan luulisi menevän kenen tahansa jakeluun. Olenko minä velkaa puolikkaan penkistäni jollekin täysin vieraalle lihavalle? No en kuule todellakaan ole.
Olet vain vastenmielinen ihminen, hyväksy se. Ei kannata selitellä, usko jo.
Kun en edes ole. Usein minusta pidetään saman tien, minua jopa rakastetaan syvästi. Usko nyt jo että voisit lopettaa, kun ei sulla ole mitään oikeaa sanottavaa tähän, nimitellä vain osaat. Minä puhun yleisellä tasolla oikeasta asiasta, sen sijaan sinä yrität mennä vain yksilötasolla vyön alle. Yritykseksi jää. Hyvää päivänjatkoa. P.S. Jos näet normaalipainoisen ihmisen bussissa ja haluat välttämättä änkeytyä juuri sen ihmisen viereen, niin änkeydy toki, mutta yritä tehdä se diskreetisti. Jätä painoasi vaikka toisen jalan varaan käytävän puolelle äläkä röyhkeästi rusenna ikkunan puolella olevaa aivan kuin siinä ei ketään istuisikaan!
Mitä nyt vähän nimittelet siellä muita haiseviksi läskeiksi. Mutta sullahan on lupa siihen veronmaksajana ja laillisesti bussilippusi lunastaneena. Anna mun kaikki kestää.
Vierailija kirjoitti:
Isompi ongelma tuo on lentokoneessa. Tuntikausia jonkun puolellesi pursuavan tyypin vieressä. Jos vessaan yrität päästä, oi ja voi sitä huokailua ja puhinaa.
No entäs ne jotka kallistavat ensi töikseen penkkinsä takana matkustavan läppärin päälle ja syliin. Kun penkit on niin lähekkäin kuin nykyään, eikä käytäväpuolen kädensija nouse, ei takana oleva pääse sinne vessaan ilman kiipeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten lastenvaunujen kanssa saa matkustaa ilmaiseksi. Keskiosaan voi laittaa lukulaitteen, niin ei ole ongelmaa. Näinhän on jo junissa, metross, ja ratikoissa.
Minulla ei kauheasti ole kokemusta muiden kaupunkien bussiliikenteestä mutta tällä suunnalla aika moni maksaa linkan ihan käteisellä, varsinkin nuo iäkkäämmät ihmiset.
Itse käytän julkista liikkennettä sen verran harvoin, ettei ole järkeä ostaa mitään matkakorttia joten maksan käteisellä ne harvat matkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isompi ongelma tuo on lentokoneessa. Tuntikausia jonkun puolellesi pursuavan tyypin vieressä. Jos vessaan yrität päästä, oi ja voi sitä huokailua ja puhinaa.
No entäs ne jotka kallistavat ensi töikseen penkkinsä takana matkustavan läppärin päälle ja syliin. Kun penkit on niin lähekkäin kuin nykyään, eikä käytäväpuolen kädensija nouse, ei takana oleva pääse sinne vessaan ilman kiipeilyä.
Lentokoneessa paikan maksaja on maksanut tietyn alueen hallussapidosta matkan ajan. Jos edessä matkustava kääntää penkkiä enemmän kuin hyvä tapa antaisi aihetta niin ensin voi suusanallisesti esittää että selkänoja häiritsee ja voisiko sitä hiukan nostaa ylemmäs.
Ellei tehoa niin sitten tasaista tönimistä ja potkuja ja muuta mukavaa tähän selkänojaan. Voi myös ottaa omat kengät jalasta ja hivuttaa niitä edessä matkustavan alueelle joko käytävän puolelta tai sitten toiselta puolen sivulta varpaat käyvät moikkaamassa edessä istuvaa. Ellei ala tehoaamaan niin sitten läikyttää vahingossa jotain edessä istuvan päälle.
Vierellä istuviin pitää käytää kovia otteita. Luisia kyynärpäitä poskiin ja mihin vaan mahdollista . Kahvit toki heidän syliin kostoksi. Hymyssä suin ja vahingossa tottakai.
No onpas täällä taas puolukkapäiväiset pikkusielut oksentamassa lihavien ihmisten peräreikiin oikein urakalla. En tunne yhtän nk. lihavaa ihmistä, joka olisi jollakin tapaa ilkeä tai epämiellyttävä. Päinvastoin ovat empaattisia, mukavia ja humaaneja tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden hullujen mielestä, natsi on joku haukkumasana. Entäs sitten, vaikka natsi olisinkin? Miten asia muuttuu?
Vierailija kirjoitti:
No onpas täällä taas puolukkapäiväiset pikkusielut oksentamassa lihavien ihmisten peräreikiin oikein urakalla. En tunne yhtän nk. lihavaa ihmistä, joka olisi jollakin tapaa ilkeä tai epämiellyttävä. Päinvastoin ovat empaattisia, mukavia ja humaaneja tyyppejä.
Nyt sinulta kyllä pääsi ulos sen verran suurta propagandaa, että keräilen tässä itseäni. :') Yhteiskunnan pyhä lehmä olkoon siis lihavuus. Siitä ei saa puhua eikä missään nimessä vaatia omia kirjaimellisesti runnottuja oikeuksiaan huomioitavaksi. Jokainen lihava on aivan ihana. Ei ole mahdollista että lihava ei olisi ihana. Jos lihava ihminen kirjaimellisesti runnoo normaalipainoista ihmistä, on se normaalipainoisen ihmisen syytä eikä hän saa keskustella siitä. Lihava on joka tapauksessa aina ihana. Kielikuvasi ovat muuten vastenmielisiä, yrität niitä käyttämällä ilmeisesti vaikuttaa nokkelalta tai jotain. Psst, älä jatkossa yritä.
Lihavalle ihmiselle pitäisi olla joku teräshäkki, mihin menisi matkan ajaksi, että pysyisi omalla alueellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinulta kyllä pääsi ulos sen verran suurta propagandaa, että keräilen tässä itseäni. :') Yhteiskunnan pyhä lehmä olkoon siis lihavuus. Siitä ei saa puhua eikä missään nimessä vaatia omia kirjaimellisesti runnottuja oikeuksiaan huomioitavaksi. Jokainen lihava on aivan ihana. Ei ole mahdollista että lihava ei olisi ihana. Jos lihava ihminen kirjaimellisesti runnoo normaalipainoista ihmistä, on se normaalipainoisen ihmisen syytä eikä hän saa keskustella siitä. Lihava on joka tapauksessa aina ihana. Kielikuvasi ovat muuten vastenmielisiä, yrität niitä käyttämällä ilmeisesti vaikuttaa nokkelalta tai jotain. Psst, älä jatkossa yritä.
Tiedät aivan hyvin että ihmisen ulkonäön pilkkaaminen on väärin. Oli kysymyksessä sitten lihaksikas tai lihava yksilö. Kyllä muakin kuvottaa rasvaprosentti -50% humanoidit, mutta pidät asian omana tietonani. Miten lihava ihminen automaattisesti ketään runnoo? Onko sulla joku tauti alapäässä? =)
Jos viereen istahtaa niin iso ihminen että ei mahdu omalle penkin puoliskolleen niin hänen kuuluisi tarjota pytämättä korvausta vieressä istuvalle.
Ei myöskään ole väärin pyytää tämmöiseltä vaikka puolta matkan hinnasta.
Tapakouluttaja.