Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sittenkin varhennetusti äitiyslomalle?

äipykkä

Odotan toista lastani nyt viikolla 22+. Tuntuu että samat vaivat on alkaneet kuin esikoisen kanssa: selkäkivut, harjoitussupistukset, nivuskivut liikkuessa, yöheräilyt. Viimeisimpänä herkkupalana närästys tekee tuloaan. Raskaus etenee normaalisti, vauva voi hyvin. En ole sairas, jaksan kyllä käydä töissä. Mutta mitään muuta ei oikein jaksaisikaan :( Sama juttu kun esikoisen kanssa. En ole työkyvytön mutta ns vajaakuntoinen. Sairaslomalle jääminen jotta jaksaisi käydä uimahallissa ei ehkä ihan ole asiallista. Toisaalta mietityttää että miten jaksan vielä nämä melkein 3 kk olla töissä jos äitiysloma alkaa 30 vrk ennen h-hetkeä.  Esikoisen kanssa muistan olleeni muutamia yksittäisiä päiviä saikulla, yhteensä noin viikko tuli.

Työnkuvaa on vaikea keventää. Työmäärä on aika vakio ja jos minä teen kevennetysti, muut tekevät enemmän. Jos olen taas kokonaan poissa, saa tilalleni ottaa sijaisen. Esimies hoitaa tällä hetkellä tammikuun rekrytointeja, joten pitäisi ilmoittaa heti jos en silloin olekaan töissä tai teen lyhennettyä työviikkoa. Työ ei sisällä fyysistä kuormitusta, henkistä kyllä. Stressin olen huomannut noita supistuksia lisäävän.

Miten muut olette toimineen? Onko joku tehnyt osa-aikatyötä loppuraskaudesta? Tai onko osasairaspäivärahaa tässä käytetty, jos on ikäänkuin osittain työkykyinen?

Jotenkin kuvittelin että olisin tässä raskaudessa vahvempi, vaan taitaa olla päinvastoin... Kynnys jäädä saikulle on korkea. Pelkään toisaalta että olen tätä menoa olen ihan naatti kun äippäloma viimein alkaa, kun esikoinenkin jää tuolloin kotiin.

Kommentit (2)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat