Haluaisin matkustella yksin Euroopassa mutta en osaa D:

Vierailija

Kamala matkakuume! Olisi niiiin kivaa kun sais yksin mennä minne haluaa eikä tarvitsisi raahata muita perässä.

Kielten puolesta kyllä pärjäisin mutta en osaisi kuitenkaan liikkua siellä, hotelliin/hostelliin kirjautuminen, julkisilla kulkeminen jänskättää ja lentokentältä pois ja sinne takaisin lähtiessä D: 

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Mene jonkinlaiselle aikuisten kiertomatkalle. Ne ovat todella kivoja eli eivät mitään takavuosien seuramatkoja vaan kulttuurintäyteistä matkailua helposti ja ilman huolta.

Vierailija

Ja ikä on?

Eka kerta se eka kerta on kaikille. Mikset osaisi liikkua? Nykyään näkee joka hemmetin reitin suoraan puhelimestakin eli kielitaidolle ei edes löydy käyttöä. 

Toista 80-luvulla, kun lähdin Inter-railille ihan omin päin. Ei kuule ollut edes peruskännykkää... 

Vierailija

Sama ongelma, paitsi että mulla ei ole myöskään lainkaan kielitaitoa. Olen sinkku ja ystävätön, ja ärsyttää kun en voi mennä edes matkoille kun en pärjäisi siellä yksin. En tosiaan osaa edes englantia käytännössä yhtään, enkä tiedä mitään miten lentokentillä tms pitäisi toimia. Matkalla viimeksi vuonna 1986...

Vierailija

Ei sinun tarvitse osata noista mitään. Menet lentokentälle ja siellä on opasteet. Menet check in tiskille ja siellä virkailija kertoo mitä tarvitsee sinulta. Menet hotelliin, sama juttu. Jos et puhelimen/kartan avulla osaa suunnistaa kentältä hotellille, ota taksi tai AVAA SUUSI JA KYSY.

Oikeasti, ettekö te ikinä tee arjessanne uusia asioita? Käy uudessa kaupassa tai kahvilassa? 

Vierailija

Jos pärjäät kielten puolesta, niin miksi et sitten "osaisi" liikkua? Lentokentillä on yleensä hyvät opasteet, myös kentältä poistumiseen. Hotellissa riittää, kun menee respaan ja osaa kertoa, että on varannut huoneen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja ikä on?

Eka kerta se eka kerta on kaikille. Mikset osaisi liikkua? Nykyään näkee joka hemmetin reitin suoraan puhelimestakin eli kielitaidolle ei edes löydy käyttöä. 

Toista 80-luvulla, kun lähdin Inter-railille ihan omin päin. Ei kuule ollut edes peruskännykkää... 

20 vuotias olen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse osata noista mitään. Menet lentokentälle ja siellä on opasteet. Menet check in tiskille ja siellä virkailija kertoo mitä tarvitsee sinulta. Menet hotelliin, sama juttu. Jos et puhelimen/kartan avulla osaa suunnistaa kentältä hotellille, ota taksi tai AVAA SUUSI JA KYSY.

Oikeasti, ettekö te ikinä tee arjessanne uusia asioita? Käy uudessa kaupassa tai kahvilassa? 

Toivottavasti ap ei kärsi tästä ongelmasta, mutta itselläni on paniikkihäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko, ja menen uusissa tilanteissa helposti niin lukkoon, etten osaa ajatella ja toimia ollenkaan. Saatan vaan pakokauhussa juosta silmittömästi pakoon tai alkaa itkeä. Tätä tapahtuu paljon matkaa arkisemmissakin tilanteissa. Siksi olen valinnut erittäin rutiininomaisen työn ja elämän, koska siinä pärjään hyvin. Mutta tosiaan jos pitää käydä vaikka vieraassa kaupungissa, ilman rauhoittavia lääkkeitä en selviäisi ollenkaan ja niidenkin kanssa heikosti.

Vierailija

Ja nykyään lähes kaikki selviää (etukäteenkin) netistä. Lentokentillä toimiminen, lentokenttäyhteydet/miten päästä edullisimmin kaupunkiin kentältä, julkiset liikennevälineet, bussi- ja juna-aikataulut. Kaikki löytyy.

Juuri googlailin bussiyhteyksiä Kroatiasta Bosnia-Hertsegovinaan, matkakuume iski:)

Vierailija

Saksassa pärjää englannillakin, mutta alkeet saksasta helpottaa paljon esimerkiksi ruokaa tilatessa. Oon muutaman kerran käynyt Saksassa ja ois mukava mennä siellä käymään uudestaan, kun sais jonkun kaverin mukaan. Pitkän viikonlopun aikanakin ehtii käydä monessa paikassa.

Vierailija

Olen hotellissa töissä. Jos olet varannut huoneen, tulet vaan tiskille ja sanot nimesi. Sit sut kirjataan sisälle ja annetaan avain ja kerrotaan hotellin palveluista ja mistä huoneen löydät. Maksaa voit uloskirjautuessa, ellet ole maksanut jo varausta tehdessä. Sama homma oikeastaan lentokentällä ja muualla. Kyllä ne osaa neuvoa ja tarvittaessa voi apua kysyä paikallisilta. Kyllä muakin pelotti ihan hirveesti kun olin puoli vuotta vaihdossa Soulissa. On se paikallisliikenne ja toimintatavat pikkasen erilaista kuin Helsingissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma, paitsi että mulla ei ole myöskään lainkaan kielitaitoa. Olen sinkku ja ystävätön, ja ärsyttää kun en voi mennä edes matkoille kun en pärjäisi siellä yksin. En tosiaan osaa edes englantia käytännössä yhtään, enkä tiedä mitään miten lentokentillä tms pitäisi toimia. Matkalla viimeksi vuonna 1986...

Pärjäisit kyllä, ihan varmasti. Ihmiset neuvovat, myös ilman kielitaitoa pärjää hyvin.

Omatoiminenkin matkailu onnistuu, tai voit valita valmiin matkan tai osittain valmiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat