Olen äiti ja haluan kuolla
Mitähän vittua tässä tekisi? Mulla on kaksi lasta ja mies, mutta vihaan elämääni, olen aina vihannut, ja itseäni. Olen käynyt terapiassa, mutta uskon että itseinhoni juontaa juurensa niin varhaisesta lapsuudesta, etten pääse siihen käsiksi, se ei ole vain osa minua, se on minä ja koko elämäni on rakentunut sen päälle.
En koe varsinaisesti olevani masentunut, olen vain tällainen. Olen pohtinut itsemurhaa ala-asteikäisestä lähtien, mutta en ole koskaan yrittänyt sitä, sillä en halua satuttaa läheisiäni.
Nyt alan lähestyä neljääkymppiä ja vihaan edelleen elämääni ja itseäni, vihaan (vaikka samalla rakastankin) miestäni ja jopa lapsiani. Haluaisin vain olla rauhassa. Toisaalta tiedän, että jos olisin rauhassa ja yksin, olisin vieläkin surkeammassa jamassa. Siksi haluaisin kuolla, ihan aikuisten oikeasti. Näitä kausia tulee ja menee, ja tiedän että tämäkin menee ohi, mutta tiedän myös, että se tulee taas takaisin uudestaan ja uudestaan. Tässä ei ole mitään mieltä.
Kertokaas nyt arvon mammat mitä helvettiä tässä voisi tehdä. Ei olisi pitänyt tehdä lapsia, muuten olisin sentään voinut tappaa itseni sitten kun vanhempani ovat kuolleet. Nyt olen nalkissa täällä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapset on?
Kouluikäiset ei enää äitiä tarvitse ja voihan miehesi löytää niille paremman äitipuolen?
Jos lapsesi ovat riittävän vanhoja niin mikset voisi itseäsi tappaa? Pidät vain huolen siitä ettei lapset löydä sun raatoa, tai ajat johonkin sillanpilariin autolla, menee onnettomuuden piikkiin eikä lasten tarvitse hävetä sun tekoa.
T.m
Kiitos, tää hymyilytti oikeasti! On ne vähän nuoria vielä, mutta toisaalta toi näkökulma antaa toivoa ja avaa ihan uusia perspektiivejä, että jos vaikka sitten vähän myöhemmin. Olen kanssa pohtinut tuota toteutustapaa, mutta en oikein keksi. Tuo auto-onnettomuus on ihan pois laskuista, vaikka se olisi ihan mahtava juuri tuon onnettomuusaspektin takia. Lääkkeet olisi mulle ideaali, mutta pitäisi selvittää, mitä tarvitsee ja mistä niitä saa, ja miettiä että kuka löytää, jne. Enkä haluaisi, että alkaisi esim. oksettaa ennen sitä kuolemaa, haluaisin kuolla rauhassa enkä niin että hirveä olo. Olen aika vaativa varmaan.
Ihan varmasti mies voisi löytää paremman äitipuolen lapsille, ja lapset ovat vielä niin söpöjä ja kivoja, että vieraskin nainen voisi niitä rakastaa, eli siitä ei huolta. Enemmän huolettaa tutkimustulokset, joiden mukaan vanhemman itsemurha kaksin- tai kolminkertaistaa jälkeläisen itsemurhariskin ja lesken suru ja ahdistus kestävät kymmenisen vuotta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Rukoile Jeesusta. Auttaa.
Olen uskonnonvastainen. Minulla on ihan oma uskoni, muttei se tällaiseen auta. Jeesuksesta on minulle ihan turha puhua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko teillä vaikka vinkkejä joillekin sijaistoiminnoille, joilla selviäisi pahimmista hetkistä? Esim. juuri nyt on tosi tosi vaikeaa ja ajtukset kiertää kehää enkä pääse niistä ulos ja tarvitsisin jotain muuta. En haluaisi alkaa juodakaan.
ap
Kausimasennusta. Ota etäisyyttä asioihin, katso itseäsi lintuperspektiivistä. Lähde minilomalle tai tee jotain muuta poikkeavaa, etteivät seinät kaadu päällesi.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain asiaa mistä olet pitänyt? Esim jokin aine koulussa? Mieti tältä pohjalta, jos saisit kehitettyä jonkun harrastuksen itsellesi. Etkö voisi uppoutua harrastukseesi? Johonkinhan se turha aika on kulutettava.
Olisihan sitä tekemistä, mutta lähinnä kaipaan jotain helppoa ja todella tehokasta (joka vie ajatukset heti muualle). Katsoin telkkaria yhtenä iltana tosi pitkästä aikaa ja se toimi hyvin. Samoin täâ av, mutta täällä kuluu helposti liikaakin aikaa.
ap
Ootko ollu oikeessa traumaterapuassa ikinä? EMDR vois oikeesti auttaa. Siitä löytyy tietoa myös traumaterapiakeskuksen sivuilta, en valitettavasti saa nyt puhelimella linkattua. Mulla siitä on ollu apua vakavaan traumatisoitumiseen. Tsemppiä!
Millaiset hautajaiset haluat- mieti niitä, kirjaa paperille ylös. Mieti myös ketä sinne tulee ja lastesi surua. Mitä he sanovat sinulle silloin? Mitä he muistavat sinusta?
Hyvin vittumainen vadtauksistasi päätellen jaksat olla. Keskity siihen missä olet hyvä! Eli PROVOILU ja vittuilu.
Helppoa ja tehokasta? Millaiset ohjelmat kiinnostavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ajattelisit muita, etkä vain pyörisi oman navan ympärillä. Olet äiti ja lapsesi ovat sinusta riippuvaisia, joten sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin elää. Lapsesi ei ole pyytäneet syntyä, mutta sinä olet tietoisesti heidät synnyttänyt. En käsitä tätä minäminä keskeisyyttä! On tässä muillakin paha olla, mutta ikinä en tekisi mitään mikä tuhoaisi pienen lapseni loppuelämän ja taatusti sen tavalla tai toisella tuhoaisi äiti joka haluaisi vain kuolla.
Oi! Kiitos tästä! Niin taattua av-laatua, että tuli melkein hyvä mieli. Opettele pitämään joskus ajatuksesi omana tietonasi.
apj
toi nyt vaan oli ihan totta! Hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ajattelisit muita, etkä vain pyörisi oman navan ympärillä. Olet äiti ja lapsesi ovat sinusta riippuvaisia, joten sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin elää. Lapsesi ei ole pyytäneet syntyä, mutta sinä olet tietoisesti heidät synnyttänyt. En käsitä tätä minäminä keskeisyyttä! On tässä muillakin paha olla, mutta ikinä en tekisi mitään mikä tuhoaisi pienen lapseni loppuelämän ja taatusti sen tavalla tai toisella tuhoaisi äiti joka haluaisi vain kuolla.
Oi! Kiitos tästä! Niin taattua av-laatua, että tuli melkein hyvä mieli. Opettele pitämään joskus ajatuksesi omana tietonasi.
ap
Opettele itse pitämään kinttusi ristissä tai edes käyttämään ehkäisyä, jos kerran olet noin vammainen itsekäs paska. Yksikään lapsi ei ansaitse tuollaista "äitiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapset on?
Kouluikäiset ei enää äitiä tarvitse ja voihan miehesi löytää niille paremman äitipuolen?
Jos lapsesi ovat riittävän vanhoja niin mikset voisi itseäsi tappaa? Pidät vain huolen siitä ettei lapset löydä sun raatoa, tai ajat johonkin sillanpilariin autolla, menee onnettomuuden piikkiin eikä lasten tarvitse hävetä sun tekoa.
T.m
Kiitos, tää hymyilytti oikeasti! On ne vähän nuoria vielä, mutta toisaalta toi näkökulma antaa toivoa ja avaa ihan uusia perspektiivejä, että jos vaikka sitten vähän myöhemmin. Olen kanssa pohtinut tuota toteutustapaa, mutta en oikein keksi. Tuo auto-onnettomuus on ihan pois laskuista, vaikka se olisi ihan mahtava juuri tuon onnettomuusaspektin takia. Lääkkeet olisi mulle ideaali, mutta pitäisi selvittää, mitä tarvitsee ja mistä niitä saa, ja miettiä että kuka löytää, jne. Enkä haluaisi, että alkaisi esim. oksettaa ennen sitä kuolemaa, haluaisin kuolla rauhassa enkä niin että hirveä olo. Olen aika vaativa varmaan.
Ihan varmasti mies voisi löytää paremman äitipuolen lapsille, ja lapset ovat vielä niin söpöjä ja kivoja, että vieraskin nainen voisi niitä rakastaa, eli siitä ei huolta. Enemmän huolettaa tutkimustulokset, joiden mukaan vanhemman itsemurha kaksin- tai kolminkertaistaa jälkeläisen itsemurhariskin ja lesken suru ja ahdistus kestävät kymmenisen vuotta.
ap
Sinuna en huolehtisi liikaa niistä "tutkimustuloksista". Ehkäpä ne olis kaikki (sekä mies että lapset) ihan vaan helpottuneita päästessään susta eroon? Tämäkin on mahdollista. Ruikuttava mt-ongelmainen lähimmäinen, etenkin marttyyri sellainen, on meinaan aikamoinen taakka.
Nimim. kokemusta on
Mua säälittää sun lapset. Ei ne ole tänne pyytäneet syntyä.
No tätä mä juuri tarkoitin. Mäkin vihaan itseäni, niin en ihmettele että tekin.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Lopeta se itsesäälissä märehtiminen ja ala tehdä asioita sen eteen, ettet enää vihaisi itseäsi. Palstalaisten kommenteillahan ei ole mitään väliä, ei me edes tunneta sua. Mutta kirjoitustesi perusteella vaikutat valitettavasti sellaiselta uhmakkaalta, oman napansa ympärillä pyörivältä ja uhrin rooliin jumittuneelta ikiteiniltä. Jos et itsesi takia välitä ryhdistäytyä, tee se lastesi vuoksi. Yritä edes. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
ap
Kukaan täällä kommentoijista tuskin vihaa sinua. Miten he voisivat, eiväthän he sinua tunne. Vihamieliset kommentti on suoraan projektio siitä miten kommentoija näkee itsensä ja miten hän peilaa maailmaa ja kokemuksiaan tähän käsitykseen itsestään.
Olet täysin sopimaton vanhemmaksi, mutta silti perustit perheen.
Olet lapsistasi vastuussa koko ikäsi 24/7-periaatteella, tuliko selväksi! Jos et vielä ole ehtinyt tehdä heistä psykopaatteja, ota lusikka kauniiseen käteen, lapset syliisi ja kerro, kuinka paljon heitä rakastat, vaikka se vaikeaa olisikin.
Sinulla on kriisi, johon tarvitset apua.Soita päivystykseen tai kriisipuhelimeen ja läheisillesi.Voimia ja halaus kantamaan eteenpäin
http://www.tunnelukkosi.fi/tunnelukot/index.htm