Entä mitä tuli luokkanne/koulunne kauneimmasta tytöstä (tai pojasta), oliko siitä elämässä etua ?
Viitaten edellisiin ketjuihin mitä tuli luokan priimuksista tai luokan huonoista, niin entäs se luokan kaunein tyttö tai komein poika ?
Autoiko kauneus sitä normaalin koulumenestyksen omaavaa oikeassa elämässä, ja jos auttoi, niin miten pitkälle ?
Jos kauneus antaa mahdollisuuden valita kumppani kuin kumppani... niin miten hyvin oma valinta osui oikein eli oliko kauneudesta hyötyä vai ei ?
Kommentit (88)
Vaikea sanoa... en luokittele ihmisiä kauneuden perusteella. Kaikissa on kauniita piirteitä.
Minusta oli nuorena noloa kun joku hehkutti ulkonäköäni. On sanottu lukion kauneimmaksi ja luokan kauneimmaksi...
En ole ollut samaa mieltä itse. Olen kyllä saanut lokaa niskaani kerrottuani asiasta jollekin. Luulen kuulemma itsestäni liikoja jne. Tämä siitä huolimatta, että sanat jotka kerroin eivät olleet omiani ja tuntui oudolta, että joku on joskus niin minusta sanonut.
Mitä minusta tuli. Maailman ja ihmisten ilkeyden masennuttama "korkeasti koulutettu".
Misseyden kautta kynttiläbisnekseen. Menestyy vissiin ihan hyvin, ostan itsekin hänen kynttilöitään joululahjoiksi.
Kauneimmasta tuli hoitaja, nai väkivaltaisen ja aivan hullun miehen.
Komeimmasta tuli kai joku rekkakuski.
Toinen on menestyvän kyläkaupan kauppias, toinen suurtalousemäntä. Ilmeisen hyvin menee molemmilla. Ja nämä siis luokan kauneimmat tytöt.
Siis mistä ihmeestä te voitte tietää mitä kukakin on tehnyt peruskoulun jälkeen? Itse en tiedä yhdenkään koulukaverini elämästä mitään. En ole ollut tekemisissä sitten 90-luvun. Kyllä on ihan toiset ympyrät elämässä nykyään kuin pyöriä lapsuuden aikaisten tuttujen kanssa. Osa näistä vastauksista kuulostaa toden sijaan pikemminkin katkerien ihmisten fantasioilta.
Meidän luokan kaunein tyttö meni amikseen ja siitä töihin huoltoasemalle. Meni naimisiin ja sai 3 lasta peräperää parikymppisenä. Petti miestään ja jäi kiinni, mies halusi heti erota. 10 v myöhemmin löysi uuden miehen ja sai tämän kanssa lapsen, avioituivat myöhemmin ja ovat edelleen naimisissa. Tuli mummoksi nelikymppisenä. Nykyään työskentelee tehtaassa. En tiedä onko onnellinen vai ei, en niin hyvin tunne. Tupakoi ja tykkää ottaa olutta, joten on ikäistään reilusti vanhemman näköinen ja lihonut ehkä 30 kg.
Luokan komein poika ei ole enää komea, vaan todella ylipainoinen, kalju ja punanaamainen. Naimisissa on ja opiskeli yliopistossa, mutta en tiedä mitä. On suuren yrityksen toimitusjohtaja ja rikas. Vaimo ihan tavallisen näköinen ja lapsiakin on.
Koulun komeimmasta pojasta tuli tutkija, lähti yliopistoon opiskelemaan jotain melko eksoottista humanistista alaa ja on siellä edelleen, väitteli muutama vuosi sitten. Seurusteli muuten muutaman vuoden koulun kauneimman tytön kanssa, olivat tosi huomiota herättävä pariskunta. Erosivat kuitenkin lukion aikana tai vähän sen jälkeen. Tästä kauneimmasta tytöstä tuli sosiaalityöntekijä.
Lisäksi koulussamme oli sellainen suosittujen, muotitietoisten tyttöjen jengi. Yksi heistä on kuollut huumeisiin, muutaman kohtaloa en tiedä. Loput näyttävät viettävän aika wt-elämää (vaikka vihaankin ilmaisua), eli tatuointeja, lävistyksiä, Jack Daniels -paitoja yms. vilahtelee kuvissa. Useamman lapsen yksinhuoltajia, lapsilla näitä perinteisiä lähiönimiä (k:t korvattu c:llä...). Ihan onnellisilta vaikuttavat kuitenkin, joten mikäs siinä. En väitä että mun vähemmän wt elämäni on yhtään sen parempaa, tuntuu vaan hassulta miten elämä niillä suosituimmilla tuntuu niin usein menevän noin.
Mun on vaikea päättää kuka olisi ollut milläkin luokalla kaunein, tosi monia nättejä tyttöjä ja komeita poikia oli ja mun maku on ehkä hieman erilainen kun valtavirralla niin ne ketä mä pidän kauniina ei välttämättä ollut/ole sitä muiden mielestä...
Olin yläasteella yksi kauneimmista + se luokan periimus ja mitä nykyään? Mt ongelmia, koukussa huumeisiin ja lukiokin kesken. Yllättävän usein näyttää menevän tällee..
Peruskoululuokan kauneimmalla tytöllä ei ollut mikään kadehdittava kohtalo: jo yläasteella aikuiset miehet alkoivat hyväksikäyttämään. Luulen, että vanhempien avioero, joka sattui yhtäaikaisesti, johti siihen, että hänestä tuli hyväksikäytetty. Vanhemmat pompottelivat häntä toisilleen. Peruskoulun jälkeen ei jatkanut mihinkään kouluun, muutti asumaan jonkun keski-ikäisen miehen luo. Ei 90-luvulla ollut lasten oikeudet ihan mallillaan :(.
Lukion luokan minun mielestäni kauneimmasta tytöstä tuli teollinen suunnittelija, jolla on oma suunnitteluyritys. Eräästä, minun mielestäni ei-niin-kauniista tuli missifinalisti ja myöhemmin ihan järjellinen yliopisto-opiskelija tutkintoineen.
Kaunein tyttö on jumittunut Hesburgerin vuoropäälliköksi. Toiseksi kaunein on sairaanhoitaja.
Komein poika on vähän vaikea valita.. Mutta muutamia komeimpia mainitakseni yksi on vankilassa, yksi asianajaja ja kolmas raksalla.
Eli nätillä ja komealla naamalla voi saada ihan millaisen tulevaisuuden vaan. Samoin rumalla.
Kauneus ja komeus on vähän vaikeasti arvioitava asia nuorena, koska usein ne peruskouluaikojen "kaunottaret" ovat niitä, joilla oli ehkä isot tissit ja meikkasivat voimakkaammin. Miehissäkin vastaavasti "komeimmat" usein niitä ikäisekseen poikkeuksellisen vanhan näköisiä.
Sitten, kun on törmännyt näihin jopa 10-15 vuoden jälkeen, niin kyllä aika on tehnyt tehtävänsä. Naiset usein lihoneita ja miehet kaljuja ja kulahtaneita.
Vastaavasti nuorena hyvin vaatimattomannäköisestä luokan rillipäänörttimiehestä tuli harvinaisen komea ja yhdestä tosi taviksesta kympin tytöstä suuren luokan kaunotar.
Kauneus on aika sidottu niin ikään ja ihanteisiin. Usein teinien silmissä keskimääräistä kypsemmän näköiset ovat paremman näköisiä.
Yläasteen kauneimmista tytöistä kahdesta tuli nuorena äiti, yhdestä mallinuraa koittanut lähihoitaja ja yhdestä omaa kauneushoitolaa pyörittävä yrittäjä.
Pojista taas kaksi kuoli alle 20-vuotiaana huumeisiin, yksi epäonnistui lätkäurallaan ja rassaa nykyään autoja, yhdestä tuli fysioterapeutti.
Huomaa kyllä senkin vaikutus, että kävin kouluni ns. "huonommalla seudulla". Moni muukin entinen (rinnakkais)luokkakaveri kuoli nuorena huumeisiin tai on nyt alkoholisoitunut, moni tyttö saanut lapsensa todella nuorena, muutamalla koulutus jäänyt peruskouluun.
Luokan sievimmästä ja lahjakkaimmasta tuli suurperheen äiti. Oli uskonnollisesta perheestä. Nykyisin lapsia 6.
Luokkamme Bombshell aloitti uransa puistokemistinä jo ala-asteen discossa reseptiyskänläääkkeellä. Hänestä tuli narkomaani. Nykyisin yh, koska mies vankilassa. On sosiaalitoimiston ja lastensuojelun valvonnassa.
Luokkamme komeimmasta pojasta tuli muusikko, mutta hän ei ole enää hyvännäköinen.
Ulkonäön perusteella hankala arvioida, kuka oli objektiivisesti parhaimmannäköinen, koska imago ja tyyli vaikuttivat niin paljon asioihin.
Koulumme kaunein ja suosituin tyttö meni melko heti ylä-asteelta päästyään naimisiin komean poikaystävänsä kanssa jonka kanssa oli seurustellut lapsuudesta asti. Ostivat hienon talon ja tekivät pari lastakin. Ovat edelleenkin yhdessä (onnellisesti kai). Tää nainen on nykyään kolmekymppinen melko menestynyt yrittäjä. On vieläkin tosi kaunis, suorastaan kadehtittavan kaunis. Hänen elämänsä tuntuu hymyilevän kaikin puolin. Mikä saa minut tuntemaan oloni hieman katkeraksi. Tää tyttö ei nimittäin ollut esim. mua hiljaista hissukkaa kohtaan aina kovinkaan mukava, osasi suorastaan olla ilkeä jos halusi, mutta osasi kyllä myös hyvin mielistellä jos tarvitsi jotakin. Ei myöskään ollut mikään neropatti, vaan usein aika bimbo (oli ihan yleinen mielipide). Mutta ulkoinen kauneus oli tuonut mukanaan raudanlujan itsevarmuuden ja luultavasti sen avulla on päässyt pitkälle elämässään ja saanut kaiken haluamansa. T. Entinen hissukkatyttö
No en osaa sanoa, kuka se kaunein tyttö oli. Yksi paikallisia missikisoja voittanut on sihteerinä jossain. Yksi, joka ei ole misseillyt, mutta oli omasta ja varmaan monen muunkin mielestä tosi nätti, on maalaistalon emäntä. Ei ollut maalaistaustaa ja mielestäni aika yllättävää, mutta sitä se rakkaus teettää. Nämä erottuivat, muita "naapurintyttö"-nättejä oli kyllä paljon.
Luokallani lukiossa oli kolme poikaa, joita voisi pitää jossain määrin komeana. Juuri nämä satun tietämään. Näistä kaksi oli myös priimusketjussa ja kirjoitin sinne, eli se mukava ja rauhallinen poika oli myös hyvännäköinen ja hänestä on kuulemma tullut spurgu, tai oli silloin kun kuulin, mutta siitä on monta vuotta aikaa. Myös DI ja luokkamme priimus oli ok näköinen. Se, jota moni piti varmasti komeimpana, on jonkun sortin myyntiedustaja, myy jotain työkoneita. Hän nimensä olen nähnyt joissain mainoksissa.
57 muisti samantien, että yksi nätti oli vielä. Häntä en muistanut, kun oli vain pari vuotta lukiossa, kun tuli toiselta paikkakunnalta. Hänestä näin ihan sattumalta lehtijutun kerran ja oli kauneusalan yrittäjänä, eli haaveammattiinsa oli päässyt.
Meillä yksi luokan kauneimmista ajautui myös jo peruskoulussa vanhempien miesten seuraan. Oli ikäistään vanhemman näköinen, kävi paljon baareissa ja poltti.
Peruskoulun jälkeen sai lukion jotenkuten läpi, sen jälkeen bilettänyt ja elänyt miesystävien siivellä.
Ei ole enää ollenkaan kaunis, elämäntavat ovat jättäneet jälkensä. Pari tavallisemman näköistä on taas puhjennut vanhemmiten kukkaan kun ovat löytäneet oman tyylinsä ja saaneet itsevarmuutta olemukseensa.
Kauneimmasta tuli tietääkseni sairaanhoitaja, miehet vaihtelivat nuorempana. Tuli petetyksi yms. Nykyisestä tilanteesta en tiedä.
Kaunein tyttö oli myös huippuälykäs ja koulun paras oppilas ja on nyt töissä jossain ulkomaalaisessa pankkiiriliikkeessä. Käsittääkseni hänellä on kyllä perhettäkin mutta lapset jo aikuisiksi kasvaneet aikaa sitten, miehensä on joku ranskalainen rikasrakas. Luin heistä jutun Lufthansan asiakaslehdestä pari vuotta sitten lennolla. Komein poika sen sijaan kuoli päihderiippuvaisena toisen päihderiippuvaisen puukottamana jo 1990-luvun puolivälissä.