Hermoilen ihan liikaa appivanhempien seurassa

Vierailija

Olen kolmekymppinen nainen parisuhteessa ihanan miehen kanssa, takana ensimmäinen vuosi. Uskon, että tässä on se pysyvä kumppani, jonka kanssa voin asettua aloilleni ja perustaa perheen. Yksi iso pulma minulla on, ja se on kanssakäyminen uusien appivanhempien kanssa. He ovat mukavia ihmisiä, mutta jännitän heidän seurassaan aina aivan kamalasti. Olen ollut koko ikäni tällainen. Tuttujen ja turvallisten ihmisten kanssa voin olla rennosti oma itseni, mutta muussa seurassa menen helposti täysin mykäksi jännityksestä, ja jos saan itseni puhumaan, niin puhun outoja. Sanavalintani ovat kummallisia, lauserakenteet saattavat olla töksähteleviä ja saatan alkaa kertoa jotain tarinaa joka ei ole ollenkaan vieraita ihmisiä kiinnostava. 

Itsetuntoni on huono, enkä tiedä miten sitä saisi kohennettua. Pelkään jatkuvasti, että minua pidetään huonona. Tähän pelkoon ei kai ole olemassa oikeaa syytä, mutta en vain saa päähäni sitä ajatusta, että kelpaisin tällaisena tavallisena ihmisenä. 

Appivanhemmat asuvat kaukana, joten olemme tavanneet vasta 6 kertaa. Ehkä ongelma helpottuu ajan myötä, mutta se ei auta tässä hetkessä. Kertaan päässäni heidän kanssaan käymiäni keskusteluja ja morkkaan itseäni jokaisesta tyhmästä lauseesta jonka olen suustani päästänyt, sekä siitä jos olen täysin jäätynyt tilanteessa, jossa olisi pitänyt puhua. 

Ongelma ilmenee myös työelämässä, sillä en todellakaan ole hyvä puhumaan vieraiden läsnäollessa, mutta tuntuu tuhat kertaa pahemmalta sekoilla appivanhempien nähden. Sosiaalinen kömpelyyteni ei ole edes sellaista söpöä, sympatiaa herättävää, vaan ahdistuneisuuteni ja hermostuneisuuteni varmasti hermostuttaa muitakin. Miksi pitää olla tällainen yli-analysoiva hermokimppu :'(

Kommentit (1)

Vierailija

Hei, miehesi vanhemmat ihan varmasti ymmärtävät että olet hermostunut ensimmäisillä tapaamisilla. Älä huoli, ongelma varmasti katoaa kun tutustutte paremmin. Tsemppiä :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat