Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityisherkkänä oleminen on rasittavaa

Vierailija

Tuntuu että elämä jää elämättä, kun mihinkään ei uskalla heittäytyä ilman että punnitsee joka tilanteessa mahdolliset vaarat joka kantilta. Ihmisten seurassa sitä kiinnittää koko ajan huomiota kaikkiin pieniin yksityiskohtiin ja aivot käyvät ylikierroksilla, vaikka ulospäin näyttäisi että mitään ei liiku päässä.

Tapahtumien jälkeenkin tilanteita jää pohtimaan ja päässä on jatkuvasti miljoona ajatusta. Ehkä tämä ei koske ihan jokaista herkkää, mutta itse taidan olla neuroottisen yliherkkä. 

Kommentit (4)

Vierailija

Miltä sinusta tuntuu, kun joku lohkaisee sinulle rennosti jotain tyyliin, että "älä nyt ota sitä niin vakavasti" tai että "sun pitäisi ottaa asiat vähän rennommin".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miltä sinusta tuntuu, kun joku lohkaisee sinulle rennosti jotain tyyliin, että "älä nyt ota sitä niin vakavasti" tai että "sun pitäisi ottaa asiat vähän rennommin".

Minusta tuntuu, että toinen ei ymmärrä, että joku voi kokea asiat eri tavalla ja että toteaja katsoo asiaa vain omasta ahtaasta näkökulmastaan.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä:D

Vierailija

Mäkin olen hieman erityisherkkä( en ole kyllä varsinaisesti diagnosoinut itseäni, enkä puhu siitä kenellekään).. mutta siis huomaan myös että ajattelen samanlailla kuin sinä ja aina kun olen vaikka nähnyt jotain kaveria niin tapaaminen pyörii mielessä aamuyöhön asti. Se on todella ahdistavaa.

Joissakin työpaikoissa on välillä ahdistanut se ilmapiiri niin paljon että olen voinut todella huonosti joka kerta kun pääsen kotiin sieltä. Kotona sitten mietin yömyöhään asti sitä työpäivää, joka meni NORMAALISTI.

On oikeastaan kummallista JOS päivä menee niin etten illalla kotona pohdi sen päivän tapahtumia.

Tämä "erityisherkkyys" EI ole helppoa, enkä vaadi sen takia mitään erikoiskohtelua, itseasiassa esitän että olen normaali tai ota asioita mukamas liian vakavasti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat