Siis te pesette sukat ja alusvaatteet 40 asteessa?!?

Vierailija

Yök!!!

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Mistä materiaalista sun sukat ja alkkarit on jos ne kestää kovempaa pesua? Kaikki ei halua pilata vaatteitaan ja meissä nyt vaan on luonnollisesti jo oltava bakteerikanta, ettei niitä kannata desinfiointiaineessa uittaa.

Vierailija

Kyllä alusvaatteet ja sukat kestää usein 60 asteenkin pesua pesuohjeesta huolimatta. Minä pesen yleensä 40 asteessa, välillä 60 asteessa muusta pyykistä riippuen. Eiköhän nuo samalla lailla puhdistu joka kerta.

Vierailija

Kaikki ei käytä niitä sloggin puuvillapökiä. Pitsihepenissä on pesuohje 30 astetta. Uhmaan sitä kyllä ja pesen neljässäkympissä.

Vierailija

Vain aamusta iltaan kevyessä työssä ja kotona pidetyt alusvaatteet ja sukat ovat jokseenkin puhtaita, eli kyllä niille riittää 40 astetta. Eri asia, jos tekee raskasta ja likaista työtä ja vaihtaa vaatteita vain harvakseltaan.

Vierailija

Enpä mäkään sairasta oikeestaan mitään ja pesen about kaiken vähintään 60 asteessa. Pyyheet ja lakanat joskus 95. Villa ja urheiluvaatteet ainoat jotka tulee pestyä viileämmässä. Kun ei käytä niitä muovista valmistettuja vaatteita niin ne voi pestä lämpötiloissa joissa vaatteista tulee puhtaita, eikä tartte käyttää hajusteita tai huuhteluaineita peittämään sitä likaisen vaatteen lemua.

Vierailija

Mihin perustuu kantasi, että 60 asteessa pesty vaate olisi merkittävästi puhtaampi vähäbakteerisempi kuin 40 asteessa pesty? On paljon bakteereja, jotka selviävät hyvin 90 asteessakin.

Vierailija

Ennemmin kiinnittäisin huomiota pesuohjelman pituuteen ja vesimäärään. Jos nimettömissä ei ole ulostetta kovasti niin ei varmasti 40 asteen pesu ole liian matala.

Ongelmia tulee kun pesuohjelma on liian lyhyt ja liian vähän vettä- irronnut lika ei peseydy eikä huuhtoudu kunnolla pois vaan tarttuu uudelleen tekstiiliin.

Itse suosin kyllä pikkupöksyjä jotka ovat tehty puuvillasta tai puuvilla/elastaani-sekoitteesta. Koitan aina etsiä sieviä puuvillapöksyjä mikä viime aikoina on ollutkin haastava tehtävä. Nyt on jalassa melko matalat mustat hipsterit joiden yläreunassa leveä pitsi. Puuvillaa siksi kun gyne suositteli herkän ihon vuoksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-coli ainakin kuolee 60 asteessa.

Missä asteissa peset kätesi vessassa käynnin jälkeen?

kiehuvassa ja takapuolen kastan myös kiehuvaan pataan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Enpä mäkään sairasta oikeestaan mitään ja pesen about kaiken vähintään 60 asteessa. Pyyheet ja lakanat joskus 95. Villa ja urheiluvaatteet ainoat jotka tulee pestyä viileämmässä. Kun ei käytä niitä muovista valmistettuja vaatteita niin ne voi pestä lämpötiloissa joissa vaatteista tulee puhtaita, eikä tartte käyttää hajusteita tai huuhteluaineita peittämään sitä likaisen vaatteen lemua.

Minä käytän hajusteettomia pesuaineita ja huuhteluaineena vain etikkaa. Mitään haittaa ei vielä ole ilmaantunut, vaikka olen koko elämäni pessyt alusvaatteet ja sukat 40 asteessa.

t.6 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat