Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wilma-viestit...

Huokaus

Saatteko te koulusta jatkuvasti jotain negatiivista viestiä wilmaa kautta?  Olen tulossa hulluksi meidän ekaluokkalaisen opettajan kanssa. Syysloma on ohi ja ope huolehtii kun meidän muksu ei osaa lukea. Sieltä tulee viestiä ja harjoitteluohjetta ja koko perheen elämä on nyt yksiä aakkosia.

wilma-hepoa olen lukenut ja se naurattaa ja helpottaa, mutta miten tämän opettajan kanssa jaksaa? Ainakin ensi vuosi on vielä edessä samaa akkaa. Jos kerron että emme ehdi harjoitella niin se varmaan tekee lastensuojeluilmoituksen.... huokaus....

Kommentit (8)

Vierailija

Ei tule kuin hyvää palautetta meidän lapsillemme. Olisiko joku psykiatri hyvä idea, jos ette itse osaa kasvattaa lastanne?

Vierailija

Miksette opettaneet lastanne lukemaan ennen koulua? 

Onko hänellä joku häiriö, pitäisikö tutkia tarkemmin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksette opettaneet lastanne lukemaan ennen koulua? 

Onko hänellä joku häiriö, pitäisikö tutkia tarkemmin?

Mitä sinä sopotat??

Koulun tehtävä on ns opettaa lukemaan, se ja aakkoset on ns 1-luokan "tehtävä", sosiaalisten taitojen harjoittelun lisäksi. Alkuopetus on sitä varten eli 1-2-luokka. En ymmärrä mistä on tullut ajatus että lapsen tulisi osata lukea jo ennen kouluun menoa, aivan älytön ajatelumalli.

T. Äiti kahdelle murkulle ja pk-ope.

Vierailija

En taas tajua näitä aiempia vastaajia. Ymmärrän ap kyllä sun tilanteen aika hyvinkin. Tuollainen tuntuisi kiusalliselta. 

itselläni on kanssa ekaluokkalainen joka tällä hetkellä harjoittelee vasta tavujen lukemista. Opettajan mielestä se on ihan ok. 

Mutta lukuläksyn teemme hänen kanssaan päivittäin kotona. Ja tietysti pyrimme tutkimaan lehtien sanoja ja mainoskylttejä jne...

Jos teette lukuläksyn päivittäin yhdessä ja muutenkin tsemppaatte lukemiseen niin eikö sen pitäisi riittää? Ei kaikki opi ihan samantien. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei tule kuin hyvää palautetta meidän lapsillemme. Olisiko joku psykiatri hyvä idea, jos ette itse osaa kasvattaa lastanne?

Ding dong. En usko mitenkään, että lapselle on hyväksi syntyä tällaiselle "älyniekalle" :D : D

Enkä sitten ole ap.

Vierailija

Ottaisin kommentit kannusteena harjoitella lukemaan päivittäin pienten leikkien avulla. Kirjoja, lehtiä, mainoksia, karkkipapereita ym. tutkimalla ja lukemalla ääneen voi tulla hyppäys eteenpäin. Ääneen lukeminen lapselle yhdessä esim. ennen nukkumaanmenoa kannattaa ottaa tavaksi. Kehittää kielitajua huimasti ja oppii arvostamaan lukemista. Omani oppi lukeman akoinaan ekaluokalla marraskuun tienoilla. Opettajallakin on merkitystä: hän oli huipputyyppi, jota lapset vieläkin kaipaavat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat