Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman teet ensin, kysyt lomaa pomolta vai varaat matkan?

Vierailija
01.11.2015 |

Miten teidän töissä tämä toimii? Saatko varata hiihtolomareissun tai etelänmatkan tiettyyn ajankohtaan kysymättä ensin pomolta, voitko olla lomalla tuolloin? Matkat kun pitää usein varata puoli vuotta etukäteen, ellei ole kyseessä 1-2 hengen äkkilähtö milloin tahansa. Pomo taas ei osaa varmaankaan sanoa niin paljon etukäteen, voiko lomalle lähteä.

Mä olen saanut loman, jos olen matkan varannut, mutta olen kuullut nihkeämmistäkin pomoista.

Kertokaapa esimerkkejä, miten teillä muilla työssäkäyvillä lomien suunnittelu sujunut.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka varataan hyvissä ajoin ja ILMOITETTAAN pomolle. Puolivuotta on takuulla riittävä aika järjestää työt niin että loman ajankohta onnistuu.

Vierailija
22/25 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaan matkan. Ei minun työssäni ole ylellisyyttä saada tietää lomiaan varmaksi kuin ehkä 2-4vkoa ennen ajankohtaa, kiitos vanhempien jotka panttaavat tietoa siitä lomaileeko lapsi/lapsensa vaiko ei.

Toki otan matkani ajalle jolloin "oletettavasti" lapsia on vähemmän hoidossa kuten joulunaika ja hiihtoloma.

Nykyinen pomo ei vaan katso aiheelliseksi edes ilmoittaa onko loman myöntänyt vai ei, esim,viimeksi sain tiedon että asia ok niin työvuorolistasta 1,5vkoa ennen ajankohtaa. Ja toinen työkaveri sai tiedon kun kysyi siitä 2vkoa ennen lentoon lähtöä.

Mä katsoisin asian niin että jos pomo ei muuta ilmoita niin loma on myönnetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn ensin. Ärsyttää ne työkaverit, jotka eivät ikinä voi olla koululaisten lomaviikkojen aikana töissä, koska ovat varanneet matkat ja mökit jo. Tai pomohan se on, joka tuollaisen hyväksyy. No, onneksi meillekin on vihdoin ja viimein tulossa kiertävät lomalistat.

Vierailija
24/25 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itse päättää lomani, joten voin varata matkan ja tehdö loma-anomuksen sitten lähempänä. Itsenäinen asiantuntijatyö, ei tarvi sopia lomia kenenkään kanssa. Ainoastaan se on "pakko", että kesällä täytyy olla 2 viikkoa yhtä pötköä lomalla.

Vierailija
25/25 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole parempi lomakuukausi kuin syyskyy!