Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

INTJ:t ovat ilkeitä ihmisiä

Vierailija
31.10.2015 |

Olen ollut monen semmoisen kanssa tekemisisissä ja jokainen on ollut töykeä. Kaikki heistä ovat olleet enemmän tai vähemmän älykkäitä, mutta yksikään ei ole ymmärtänyt muita ihmisiä kunnolla. Heidän pitäisi olla rationaalisia, mutta he tuntuvat olevan myös hyvin idealistisia. Usein ovat erikoistuneet johonkin yhteen asiaan, eivätkä suvaitse vastakkaisia mielipiteitä. Ylimielisiä ja sosiaalisesti aivan kujalla.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Breivik on intj, oliko hänen toimintansa rationaalista miltään kantilta?

Toiminnan rationaalisuus ei ole sama asia kuin toiminnan hyvyys, toivottavuus, kannatettavuus ja niin edelleen. Toiminnan rationaalisuus ei myöskään ole sama asia kuin rationaalinen ajattelu. Jos Breivikin toiminta vastaa hyvin niitä arvoja ja tavoitteita kuin Breivikillä on ja oli, toiminta oli rationaalista, vaikka sen seuraukset ovatkin meistä kammottavat. -31

Väität ettei Breivikin arvovalintoihin sisälly lainkaan tunnetta? Onko se vaikeaa myöntää että intj on tunteellinen, eikä aina rationaalinen?

Vierailija
62/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstisi on niin värittynyt, ettei sen perusteella voi tehdä mitään luotettavaa arviota tilanteesta. -31

Itse asiassa ei ole värittynyt, vaan luettelin ainoastaan ne asiat, jotka ovat faktoja. Myös mies itse myöntää nämä faktoiksi.

(Se, joka kysyi.)

Tekstin välitty näkökulma tuki sinun kantaasi, asemoit itsesi uhrin asemaan, ulotit tunteiden ja ajattelun kuvauksen vain itseesi, nimeät miehen toiminnan asenteellisesti ("aggressiivinen painostus") ja käytät omasta toiminnastasi neutraaleja ilmaisuja... Teit kirjoittaessasi monia kielen ja rakenteen valintoja, joiden tehtävä oli ohjata lukijan sympatiat puolellesi. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, -31, ei -ap. Olen -ap toisessa ketjussa. -31

Vierailija
64/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väität ettei Breivikin arvovalintoihin sisälly lainkaan tunnetta?

En ole väittänyt tuollaista enkä edes ymmärrä, mitä tuollainen väite tarkoittaa. Mitä kummaa tarkoittaa tunteen "sisältyminen" arvovalintoihin? -31

Vierailija
65/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Tekstisi on niin värittynyt, ettei sen perusteella voi tehdä mitään luotettavaa arviota tilanteesta. -31

Itse asiassa ei ole värittynyt, vaan luettelin ainoastaan ne asiat, jotka ovat faktoja. Myös mies itse myöntää nämä faktoiksi.

(Se, joka kysyi.)

Tekstin välitty näkökulma tuki sinun kantaasi, asemoit itsesi uhrin asemaan, ulotit tunteiden ja ajattelun kuvauksen vain itseesi, nimeät miehen toiminnan asenteellisesti ("aggressiivinen painostus") ja käytät omasta toiminnastasi neutraaleja ilmaisuja... Teit kirjoittaessasi monia kielen ja rakenteen valintoja, joiden tehtävä oli ohjata lukijan sympatiat puolellesi. -ap

En kuitenkaan pyytänyt sinulta sympatiaa, vaan ihan asiallista kommenttia siihen, oletko tämän tilanteen kontekstissa samaa vai eri mieltä kyseisen miehen kanssa. Analyyttisena ja tunnereaktioiden vietävissä olemisesta vapaana ihmisenä varmasti kykenet vastaamaan siten, että havaittu yritys "ohjata sympatioita" ei vaikuta siihen.

45

Vierailija
66/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole väittänyt tuollaista enkä edes ymmärrä, mitä tuollainen väite tarkoittaa. Mitä kummaa tarkoittaa tunteen "sisältyminen" arvovalintoihin? -31

No se tarkoitta juuri sitä että ihminen muodostaa arvonsa järjen ja tunteiden perusteella. Mitäs vaikeaa tuossa nyt oli? 

Vierailija
67/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intj-persoonaa kyllästyttää tunteellinen vinkuna, mutta eikös tuo intj:n kyllästyminenkin ole tunne?

Vierailija
68/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Tekstisi on niin värittynyt, ettei sen perusteella voi tehdä mitään luotettavaa arviota tilanteesta. -31

(Se, joka kysyi.)

En kuitenkaan pyytänyt sinulta sympatiaa, vaan ihan asiallista kommenttia siihen, oletko tämän tilanteen kontekstissa samaa vai eri mieltä kyseisen miehen kanssa. Analyyttisena ja tunnereaktioiden vietävissä olemisesta vapaana ihmisenä varmasti kykenet vastaamaan siten, että havaittu yritys "ohjata sympatioita" ei vaikuta siihen.

45

Analyyttisyyteen kuuluu myös sen tunnistaminen, koska on riittävästi luotettavaa informaatiota arvion tekemiseen ja koska ei.

Onko sinulla jokin syy saada juuri minulta arvio tästä asiasta? Mitkä ovat motiivisi? -31

Vierailija
69/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se tarkoitta juuri sitä että ihminen muodostaa arvonsa järjen ja tunteiden perusteella. Mitäs vaikeaa tuossa nyt oli? 

Mitä tarkoittaa "arvojen muodostaminen järjen ja tunteiden avulla"? Arvot ovat verraten pysyviä ja muodostuvat elämän mittaan hiljakseen, hitaassa prosessissa. Eivät niihin tunti tunnilta vaikuttavat tunne-elämykset vaikuta. Se tekeekin arvoihin perustuvasta päätöksenteosta paljon luotettavampaa kuin sellaisesta, jossa päätökset tehdään kulloinkin vallitsevan tunteen mukaan. -31

Vierailija
70/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "arvojen muodostaminen järjen ja tunteiden avulla"? Arvot ovat verraten pysyviä ja muodostuvat elämän mittaan hiljakseen, hitaassa prosessissa. Eivät niihin tunti tunnilta vaikuttavat tunne-elämykset vaikuta. Se tekeekin arvoihin perustuvasta päätöksenteosta paljon luotettavampaa kuin sellaisesta, jossa päätökset tehdään kulloinkin vallitsevan tunteen mukaan. -31

Et ole tunteidesi vietävissä, mutta annan itsellesi jatkuvasti yläpeukkuja? Miksei tunne-elämykset vaikuttaisi arvoihin? Kaikki ihmisen kokema kumuloituu tavalla tai toisella ja sitä paitsi arvotkin muuttuvat jatkuvasti. Osittain tietysti että ihminen oppii uutta, mutta myös siksi että uudet kokemukset muodostavat uusia tunteita. Tuo tekstisi ei vaikuta lainkaan tieteelliseltä (anteeksi tunteellinen ilmaisu).

Vierailija
71/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse INTJ ja en näe itseäni ilkeänä, tiedän kyllä että jotkut näkevät. Todellisuudessa olen pirun empaattinen ja haluan kaikille vain hyvää. Ehkä se että olen kaikessa myös järkevä ja realistinen, saa minut vaikuttamaan ilkeältä.

Vierailija
72/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tunteidesi vietävissä, mutta annan itsellesi jatkuvasti yläpeukkuja? Miksei tunne-elämykset vaikuttaisi arvoihin? Kaikki ihmisen kokema kumuloituu tavalla tai toisella ja sitä paitsi arvotkin muuttuvat jatkuvasti. Osittain tietysti että ihminen oppii uutta, mutta myös siksi että uudet kokemukset muodostavat uusia tunteita. Tuo tekstisi ei vaikuta lainkaan tieteelliseltä (anteeksi tunteellinen ilmaisu).

siis annat itsellesi...

Vierailija
73/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse INTJ ja en näe itseäni ilkeänä, tiedän kyllä että jotkut näkevät. Todellisuudessa olen pirun empaattinen ja haluan kaikille vain hyvää. Ehkä se että olen kaikessa myös järkevä ja realistinen, saa minut vaikuttamaan ilkeältä.

Jos tiedostat että toimintasi vaikuttaa muista ilkeältä, onko se silloin järkevää? Voit saada itsellesi turhia vihamiehiä ja elämäsi vaikeutuu. 

Vierailija
74/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään se että intj suostuu jankkaamaan epärationaalisten ihmisten kanssa vauva-palstalla paljastaa heidän toimivan tunteidensa pohjalta.

Vierailija
75/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedostat että toimintasi vaikuttaa muista ilkeältä, onko se silloin järkevää? Voit saada itsellesi turhia vihamiehiä ja elämäsi vaikeutuu. 

Niin. Ymmärräthän että kun itse tiedostan että en tee mitään väärää vaan päinvastoin niin se että joku silti pitää minua ilkeänä ei ole minun ongelmani. Enhän voi elää elämääni niin että muutan persoonaani aina ihmisten mieltymyksien mukaan. Minä en koskaan tiedostaen satuta ketään, ymmärrän eron suoraan puhumisessa ja tahalteen loukkaamisessa. Harmi että kaikki eivät tätä ymmärrä.

Vierailija
76/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään se että intj suostuu jankkaamaan epärationaalisten ihmisten kanssa vauva-palstalla paljastaa heidän toimivan tunteidensa pohjalta.

Vain ei-INTJ pitää tätä keskustelua jankkaamisena.

Vierailija
77/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesksutelu kuin keskustelu, aina joku ilmaisee tyytymättömyytensä huolelliseen keskusteluun ja kutsuu sitä jankkaamiseksi. -31

Vierailija
78/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Analyyttisyyteen kuuluu myös sen tunnistaminen, koska on riittävästi luotettavaa informaatiota arvion tekemiseen ja koska ei.

Onko sinulla jokin syy saada juuri minulta arvio tästä asiasta? Mitkä ovat motiivisi? -31

Itse asiassa et voi millään keinolla tunnistaa tuollaista internet-palstalla luotettavasti. Jos mietit onko sinulla riittävästi luotettavaa informaatiota, vastaus on kaikissa tapauksissa ei. Miksi tuhlaat energiaa tällaiseen pohdintaan?

Motiivini kysyä tätä sinulta on se, että pyrin keräämään vastauksia ko. kysymykseen mahdollisimman monilta itseään INTJ:nä pitäviltä ihmisiltä. Olen kiinnostunut siitä, onko vastauksissa minkä verran hajontaa. Tämä kiinnostaa siitä syystä, että pyrin muodostamaan valistuneen henkilökohtaisen kannan Myers-Briggs -asteikon hyödyllisyydestä ja rajoituksista käytännön elämässä. En tee sitä ainoastaan tämän kysymyksen ja vastausten perusteella, vaan tämä on osa laajempaa pohdintaa.

Huomaathan, että ei ole olennaista, onko kuvailemani tilanne totta tai tapahtunut juuri noin kuin kerroin. Pyysin ainoastaan sinua vastaamaan kysymykseen siitä lähtöoletuksesta käsin, että se olisi totta.

34

Vierailija
79/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla todisteita väitteesi tueksi vai oliko tuo pelkkä tunteenpurkaus?

Vierailija
80/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa et voi millään keinolla tunnistaa tuollaista internet-palstalla luotettavasti. Jos mietit onko sinulla riittävästi luotettavaa informaatiota, vastaus on kaikissa tapauksissa ei. Miksi tuhlaat energiaa tällaiseen pohdintaan?

Motiivini kysyä tätä sinulta on se, että pyrin keräämään vastauksia ko. kysymykseen mahdollisimman monilta itseään INTJ:nä pitäviltä ihmisiltä. Olen kiinnostunut siitä, onko vastauksissa minkä verran hajontaa. Tämä kiinnostaa siitä syystä, että pyrin muodostamaan valistuneen henkilökohtaisen kannan Myers-Briggs -asteikon hyödyllisyydestä ja rajoituksista käytännön elämässä. En tee sitä ainoastaan tämän kysymyksen ja vastausten perusteella, vaan tämä on osa laajempaa pohdintaa.

Huomaathan, että ei ole olennaista, onko kuvailemani tilanne totta tai tapahtunut juuri noin kuin kerroin. Pyysin ainoastaan sinua vastaamaan kysymykseen siitä lähtöoletuksesta käsin, että se olisi totta.

34

Hups, olinkin siis vastaaja 45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi