Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

INTJ:t ovat ilkeitä ihmisiä

Vierailija
31.10.2015 |

Olen ollut monen semmoisen kanssa tekemisisissä ja jokainen on ollut töykeä. Kaikki heistä ovat olleet enemmän tai vähemmän älykkäitä, mutta yksikään ei ole ymmärtänyt muita ihmisiä kunnolla. Heidän pitäisi olla rationaalisia, mutta he tuntuvat olevan myös hyvin idealistisia. Usein ovat erikoistuneet johonkin yhteen asiaan, eivätkä suvaitse vastakkaisia mielipiteitä. Ylimielisiä ja sosiaalisesti aivan kujalla.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ:t ovat ilkeitä ihmisiä niiden mielestä, jotka loukkaantuvat faktoista. 

Vierailija
22/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla INTJ:nä on todella iso ero lähipiirin ja muiden ihmisten välillä. Lähipiirilleni olen 100 % uskollinen, läsnä ja rakastava. Muista en niin välitä. Ei tällä intensiteetillä kyllä edes pysty kohtaamaan kovin monta ihmistä kerralla.

Mä olen ihan samanlainen ja lähipiiri saa multa ihan kaiken, sen takia olen tosi tarkka siitä, ketä päästän mun lähelle.

Mutta autan aina myös vieraita ihmisiä, jos pystyn, ja jos näen jonkun tarvitsevan apua, oli se millaista vain. Voi kuulostaa ristiriitaiselta verrattuna siihen mitä INTJ aina sanotaan, mutta mun mielestä se on oikein auttaa, ja teen asiat sen mukaan mikä on oikein ja väärin.

Ulospäin olen kyllä kuulemma kylmä ja etäinen, mulle on sanottukin monta kertaa, että et sä oikeasti ollutkaan pelottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän tuo ole verrannollista, että lapsi joutuu sairaalaan. Minähän kerroin asiasta useita päiviä etukäteen, vaikka en samana päivänä, kun itse asiasta tiesin. 

Nyt mies uhkailee, että ei kertoisi edes silloin, kun lapsi on jo sairaalassa...

ei nämä ole samoja asioita edes.

Nyt sekoitat tosiasiat ja tunteet. Tosiasiat eivät olleet samoja (tietenkään hammashoitola ja sairaala eivät ole sama asia), mutta tunteet olivat täysin verrannollisia. Jos kerran itse olet niin tunteellinen, mikset tunne empatiaa ex-miestäsi kohtaan? Et todella pysty kuvittelemaan, miltä hänestä tuntui?

Vierailija
24/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on fakta että ihmiset ovat tunteellisia ja heidän tunteet tulisi ottaa huomioon. Jos ei ota toisten tunteita huomioon, sivuuttaa paljon olennaisia faktoja.

Vierailija
25/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ:n lähipiiriin voi tosiaan päästä täysin tuntematonkin. Ei siihen tarvita muuta kuin se, että INTJ näkee avun tarpeen ja tietää olevansa sopiva auttaja. Kun avun tarve on mennyt ohi, myös syvä ystävyys voi vähitellen raueta. Minulle on käynyt kerran niinkin. Eli kyllä, ystävyys on minulle instrumentaalista: siihen pitää liitttyä joko antamista tai saamista tai molempia. Pelkän ajanvietteen takia en pidä suhteita yllä, minulla on aina tärkeämpääkin tekemistä kuin vertailla kokemuksia lomamatkoilta tai vaikka kirpputoreilta.

Vierailija
26/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eihän tuo ole verrannollista, että lapsi joutuu sairaalaan. Minähän kerroin asiasta useita päiviä etukäteen, vaikka en samana päivänä, kun itse asiasta tiesin. 

Nyt mies uhkailee, että ei kertoisi edes silloin, kun lapsi on jo sairaalassa...

ei nämä ole samoja asioita edes.

Nyt sekoitat tosiasiat ja tunteet. Tosiasiat eivät olleet samoja (tietenkään hammashoitola ja sairaala eivät ole sama asia), mutta tunteet olivat täysin verrannollisia. Jos kerran itse olet niin tunteellinen, mikset tunne empatiaa ex-miestäsi kohtaan? Et todella pysty kuvittelemaan, miltä hänestä tuntui?

itse asiassa pystyn kyllä ymmärtämään miestä. Tiedän, mistä hän suuttui. Mutta sitä en pysty ymmärtämään, ettei erehdystä voi antaa anteeksi, kuitata, että shit happens. Enkä ymmärrä sitä tuota koston asennetta.

jos mies olisi tehnyt samoin, ja olisin ollut pettynyt, että saan tiedon näin myöhään, niin infj:nä olisin tirauttanut kyyneleen syvän pettymyksen johdosta, antanut anteeksi, ja ajatellut, että hän kuitenkin otti minuun yhteyttä. Olisi voinut olla kertomatta kokonaan.

Vierailija
27/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on fakta että ihmiset ovat tunteellisia ja heidän tunteet tulisi ottaa huomioon. Jos ei ota toisten tunteita huomioon, sivuuttaa paljon olennaisia faktoja.

Mitä faktoja mä sivuutan, jos en esim. pidä vaikka fysiikan lakeja tunneasiana.

Sun mielestä multa menee olennaisia faktoja sivu suun, jos en ota huomioon ihmisten tunteita, ei se ole kyllä oikeasti mitenkään mahdollista, koska tunne ei voi olla koskaan objektiivinen totuus.

Jos katsot vaikka tieteellistä määritelmää, niin sekin pohjautuu objektiivisuuteen, sen takia toistettavuus jne. objektiivisuuden vastakohta on subjektiivisuus, ja tunteet ovat subjektiivisia, joten olet siis väärässä.

Vierailija
28/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä multa menee olennaisia faktoja sivu suun, jos en ota huomioon ihmisten tunteita, ei se ole kyllä oikeasti mitenkään mahdollista, koska tunne ei voi olla koskaan objektiivinen totuus.

Jos katsot vaikka tieteellistä määritelmää, niin sekin pohjautuu objektiivisuuteen, sen takia toistettavuus jne. objektiivisuuden vastakohta on subjektiivisuus, ja tunteet ovat subjektiivisia, joten olet siis väärässä.

mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän ajattelen, että meillä ei ole muuta mahdollisuutta, kuin tehdä lopullinen päätös tunteen avulla. 

Nuorempana yritin pakottaa itseni loogisesti järkeilemään. Nyt huomannut, että olin nuorena niiiiin väärässä. Loppupeleissä vain tunteella on merkitystä. 

Esim

lounaalla on kakai vaihtoehtoa. Voin järkeillä vaikka kuinka, ku,pinterveellisempää, täyttävämpää, sopii illan ruokavaliohin tms.  Lopulta kuitenkin valitsen fiiliksen pohjalta. Koska analyysi ei johda mihinkään, aina löytyy prot ja conit. 

Sama pätee isompiin juttuihin.

infj n47

Vierailija
29/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa INTJ on aika usein kiinnostunut monesta asiasta, ei vain yhdestä. Kulloiseenkin kiinnostuksenkohteeseen kyllä sitten syvennytään hartaasti, ja seurauksena on nopeaa oppimista.

Myönnän kyllä olevani vähän kusipäisen oloinen. En ole hirveän kiinnostunut muiden ihmisten tunteista, koska tunteet ylipäätään eivät ole kovin tärkeitä. Jos joku on vaikka vihainen tai loukkaantunut minulle, ensimmäinen reaktioni on arvioida, onko joku toiminut väärin. Jos en ole toiminut väärin, vaan joku loukkaantuu ilman syytä, se on hänen ongelmansa.

Vierailija
30/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteissa ja faktoissa on se olennainen ero, että tunteet menevät ohi. Huomenna samalla ihmisellä on jo eri tunteet. Kyllä INTJ:kin tunteet tunnistaa, hän ei vain perusta toimintaansa ja päätöksiään yksinomaan niihin.

Vierailija
31/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne ei ole objektiivinen totuus, mutta se että me KAIKKI olemme tunteellisia, on objektiivinen totuus. Et sinäkään kestäisi jos sinua haukuttaisiin päin naamaa, vaikka olisit ne haukut ansainnutkin. Tuo viestisikin sisälsi tunnetta, rivien välistä oli havaittavissa lievää närkästystä - mitä et tietenkään "intj:nä" tunnusta.

Vierailija
32/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän ajattelen, että meillä ei ole muuta mahdollisuutta, kuin tehdä lopullinen päätös tunteen avulla. 

Nuorempana yritin pakottaa itseni loogisesti järkeilemään. Nyt huomannut, että olin nuorena niiiiin väärässä. Loppupeleissä vain tunteella on merkitystä. 

Esim

lounaalla on kakai vaihtoehtoa. Voin järkeillä vaikka kuinka, ku,pinterveellisempää, täyttävämpää, sopii illan ruokavaliohin tms.  Lopulta kuitenkin valitsen fiiliksen pohjalta. Koska analyysi ei johda mihinkään, aina löytyy prot ja conit. 

infj n47

Tämän takia INTJ henkilön on ihan turha edes yrittää keskustelua muiden kanssa.

Joo, mä tässä vähän fiilistelen nyt, loppupeleissä vaan tunteella on merkitystä, analyysit ei johda mihinkään, on niinku prot ja conit.

Hei, nyt mä sunnittelen ihan fiiliksellä tän rakennuksen, on ne prot ja conit, hups, se rakennus romahti, mut hei, vaan tunteella on merkitystä.

Oho, mä rakennan lentokoneen mun fiiliksellä, loppupeleis mun tunteilla on vaan merkitystä, oho, 600 ihmistä kuoli, ku se putos, mut onneks on prot ja conit.

Ihan oikeasti....

Vierailija
33/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne on fakta sikäli, että tunteet ovat fyysisesti olemassa olevia aivokemiallisia reaktioita. Ne ovat olemassa. Ne vaikuttavat ihmisen havainnointiin, ajatuskulkuihin, päätöksiin ja käytökseen, halusit tai et.

Tuo fysiikan lait ei ole tunneasioita -lausahduksesi taas, no, taisit tarkoituksella ymmärtää asian väärin. Faktat eivät ole tunteita tai tunneasioita, mutta tunteet ovat faktoja.

Vierailija
34/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne ei ole objektiivinen totuus, mutta se että me KAIKKI olemme tunteellisia, on objektiivinen totuus. Et sinäkään kestäisi jos sinua haukuttaisiin päin naamaa, vaikka olisit ne haukut ansainnutkin. Tuo viestisikin sisälsi tunnetta, rivien välistä oli havaittavissa lievää närkästystä - mitä et tietenkään "intj:nä" tunnusta.

Miten tieteellinen määritelmä ja fysiikan lait liittyvät mitenkään päin naamaa haukkumiseen.

Ja se ei ole objektiivinen totuus, että me kaikki olemme tunteellisia, jotkut jopa syntyvät sellaisella vauriolla aivoissa ettei ne koe esim. empatiaa ollenkaan, joten olet väärässä.

En edes ota kantaa sun ad hominemiin jostain närkästyksistä.

Vierailija
35/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki vaihtoehdot tosiaan olisivat samanarvoisia (kuten ruoat työmaaruokalassa) niin päätökset olisikin järkevää tehdä pelkstään tunteella. Mutta kun ne eivät ole. Faktat eivät lakkaa olemasta sillä, että inhoan niitä. Puhtaalta tunneperustalta tehtyjen valintojen seurauksista on valtavasti esimerkkejä  sekä maailmankirjallisuudessa että historiassa. Koska tunteiden perusominaisuus on muuttuvuus, tunnejohtoinen päätöksenteko on ailahtelevaa ja johtaa usein suureen onnettomuuteen sekä yksilöiden että yhteisöjen elämässä. Joskus harvoin saattaa toki osua oikeaankin. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä varmempi olen tästä.

Vierailija
36/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim

infj n47

Tämä on totta. Jos ihminen olisi ainoastaan looginen ja rationaalinen, hän ei ikinä söisi epäterveellistä ruokaa. Ellei sitten laskelmoi loogisesti että joku epäterveellinen annos on sillä hetkellä nautinto, joka on kokonaisuuden kannalta kannattava vaihtoehto. Sitä paitsi se t/f on jana, eikä kukaan ole janan ääripäässä.

Vierailija
37/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on tunteita, mutta eipä niille kannata liikaa painoarvoa antaa. Jos joku on vaikka loukkaantunut jonkun sanoista, ei se kerro, sanoiko toinen pahasti vai ei. Loukkaantuja saattaa olla huonolla tuulella, tai sitten hän loukkaantuu ylipäätään kaikesta. Ehkä hän yrittää kiristää toista emotionaalisesti loukkaantumalla? Ehkä hän loukkaantuu, koska tietää moitteiden olevan totta?

Pelkästä tunteesta ei voi päätellä oikein mitään. -31

Vierailija
38/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim

infj n47

Tämä on totta. Jos ihminen olisi ainoastaan looginen ja rationaalinen, hän ei ikinä söisi epäterveellistä ruokaa. Ellei sitten laskelmoi loogisesti että joku epäterveellinen annos on sillä hetkellä nautinto, joka on kokonaisuuden kannalta kannattava vaihtoehto. Sitä paitsi se t/f on jana, eikä kukaan ole janan ääripäässä.

T/F nimenomaan ei ole jana. T ja F kuvaavat yhteensä neljää eri funktiota, joista kullakin yksilöllä on jokin yhdistelmä. Kannattaa lukea se teoria. -31

Vierailija
39/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tieteellinen määritelmä ja fysiikan lait liittyvät mitenkään päin naamaa haukkumiseen.

Ja se ei ole objektiivinen totuus, että me kaikki olemme tunteellisia, jotkut jopa syntyvät sellaisella vauriolla aivoissa ettei ne koe esim. empatiaa ollenkaan, joten olet väärässä.

En edes ota kantaa sun ad hominemiin jostain närkästyksistä.

Itse toit nuo fysiikan lait tähän keskusteluun vailla mitään pointtia. Yritin vain todistaa että meillä kaikilla on tunteet (ei nyt jaaritella mistään lobotomian kokeneista). Miksi tulkitsin viestini ad hominemina? Kunhan vain latelin faktoja - viesteistäsi huokuu tunnetta :)

Vierailija
40/114 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen olisi ainoastaan looginen ja rationaalinen, hän ei ikinä söisi epäterveellistä ruokaa. Ellei sitten laskelmoi loogisesti että joku epäterveellinen annos on sillä hetkellä nautinto, joka on kokonaisuuden kannalta kannattava vaihtoehto.

Miten niin "ellei"? Ei tuollainen ole mikään poikkeustapaus. Ihmisethän tekevät tällaisia järkeilyjä joka päivä. Niitä kutsutaan arvovalinnoiksi.

Minulle ainakin ruoassa ensisijainen arvo on herkullisuus, sitten laatu, sitten ehkä monipuolisuus, ja yleinen "terveellisyys" jossakin kaukana takana. -31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi